هشتگ چیست

هشتگ چیست و چه کاربردی در اینترنت دارد؟

کد مطلب : 12407تعداد نظرات : 2 نظرزمان مطالعه : 5 دقیقه
هشتگ یکی از ابزارهای کاربردی در شبکه های اجتماعی و دنیای وب است که در این گزارش از نمناک قصد داریم شما را با مفهوم و کاربرد این نشانه آشنا سازیم.

هشتگ چیست و چه کاربردی دارد؟!

اگر شما جدیدا وارد دنیای تکنولوژی و شبکه های اجتماعی شده اید، ممکن است با برخی اصطلاحات اعم از هشتگ و... در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توئیتر و... روبرو شوید و این سوال برایتان پیش بیاید که این عبارت یا کلمه دقیقا چه کاربردی دارد؟! با این حال برای «هشتگ» شاید تعریف و تعاریف بسیار زیادی در بستر وب وجود داشته باشد که شاید با مطالعه آنها چیزی دستتان را نگیرد و سوال علامت # چیست هنوز در ذهنتان برقرار می باشد.

برای درک بهتر شما را با یک مثال ساده و مفهومی آشنا خواهیم کرد. تصور کنید که امروز برای مثال یک برند خودکار معروف جهان، یک خودکار منحصر بفرد را تولید کرده است که خبر آن به همراه تصاویری که مرتبط با آن هستند در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و... در حال انتشار می باشد.

 هشتگ

تا اینجا ما با خبرهای مختلف و انبوهی روبرو هستیم که در فضای مجازی در حال انتشار می باشند و اگر دقت کنید در زیر آنها هشتگ هایی برای مثال مانند #خودکار #خودکار_مدرن و... درج شده است که وقتی شما بر روی این هشتگ کلیک کنید، با پست هایی که در آنها این هشتگ به کار رفته است، روبرو خواهید شد که می توانید در صفحه باز شده هر تمامی پست های این خودکار را مشاهده کنید.

پس بطور کلی هشتگ ابزاری برای رسیدن به یک موضوع می باشد که برای شناسایی پست های مرتبط بکار می روند و کاربران می توانند با وارد کردن علامت # و سپس کلمه کلیدی اصلی، مانند #خودکار به تمامی پست های موجود با این هشتگ دسترسی پیدا کند.


تاریخچه مختصر از هشتگ

نشانه هشتگ که از روزهای اول در زمینه فناوری اطلاعات و اینترنت استفاده می شد، در ادوار مختلف دارای کاربرد و معانی مختلف بود! برای مثال این علامت در دهه 1970 در برنامه نویسی PDP-11 کاربرد داشته و بعدها توسط برایان کرنیگان و دنیس ریچی از این علامت در برنامه نویسی C استفاده می شد که با استفاده از این علامت، keyword های خود را مشخص می کردند.

اما مدت زیادی طول نکشید که علامت هشتگ در سال 2014 میلادی به فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد برای استفاده عموم کاربران اضافه شد. همچنین مفهوم امروزی هشتگ که برای برچسب گذاری پست ها استفاده می شود، برای اولین بار در سال 2007 شروع شد که کریس مسینا پیشنهاد کرد که از این علامت برای مشخص کردن گروه ها استفاده شود و از این مدت به بعد به محبوبیت رسید و تمام کاربران از آن استفاده می کنند.


چگونه هشتگ جدید بسازیم

هشتگ توسط کاربران ساخته می شود و برای ساختن آن شما نه نیازی به برنامه خاص و نه نیازی به هزینه دارید و بطور کلی این هشتگ توسط کاربران شبکه های اجتماعی و حتی خود شما ساخته و طراحی می شود. زمانیکه شما در حال پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی هستید، در قسمتی که متن و محتوای مدنظر را وارد می کنید، می توانید علامت # را تایپ کنید و سپس هشتگ مورد نظر خود را در ادامه و چسبیده به علامت # تایپ کنید.

ایجاد هشتگ

توجه :در حین تایپ کردن هشتگ، از کیبورد علامت # را پیدا کنید و اگر می خواهید عبارت «خودکار» را هشتگ کنید، باید در زمان تایپ مواردی را رعایت کنید که در جدول ذیل ما یک سری مثال آورده ایم که می تواند به شما کمک کند؛

# خودکاراشتباه است
#خودکاردرست است
#خودکار _ ایرانیاشتباه است
#خودکار_ایرانیدرست است

 همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، ما چند مثال را برای شما آورده ایم که با مشاهده آنها به دو نکته مهم میرسیم! اولین نکته فاصفه بین کلمه و هشتگ است که متاسفانه برخی از کاربران فاصله قرار می دهند و در نهایت هیچ اتفاقی برای آنها نمی افتد و در اصل هشتگ ایجاد شده بی ارزش خواهد شد. پس نباید بین هشتگ و کلمه مورد نظر فاصله باشد.

دومین نکته استفاده از آندرلاین ( _ ) به جای ( - ) می باشد که اگر شما می خواهید عبارت «ایران همیشه سربلند» را تگ کنید، باید در میان کلمه ایران، همیشه و سربلند از آندرلاین استفاده کنید و هیچ فاصله ای در قبل و بعد وجود نخواهد داشت. بنابراین شیوه درست نوشتن این برچسب این گونه می باشد؛

#ایران_همیشه_سربلند


دیده شدن با هشتگ

برای دیده شدن در شبکه های مجازی و اجتماعی نیازی به هزینه های میلیونی نیست چرا که شما می توانید به سادگی در این زمینه با یک برنامه ساده و کاربردی بدرخشید و به محبوبیت برسید. برای رسیدن به این دید، برنامه ریزی عادی پاسخگو نیست و شما نیازمند برنامه هدفمند هستید!

برای داشتن برنامه هدفمند شما باید از هشتگ هایی استفاده کنید. مثلا شما تصویری از غذای خوشمزه ای که متعلق به یکی از کشورها است را ثبت کرده اید و می خواهید پست کنید که هشتگ هایی که شما باید استفاده کنید باید در فرهنگ، تمدن، آداب و رسوم، شیوه زندگی، شهر و... منطقه ای که عکس یا پست متعلق به آن است، به کار ببرید تا بهتر دیده شوید.

محبوب شدن با هشتگ

پس برخی از برچسب ها منطقه ای هستند و در هر پست کاربردی ندارد! چرا که اگر شما ساکن تهران باشید، شاید اصلا #تبریز را سرچ نکنید و اما حتما #تهران را سرچ خواهید کرد. پس این نکته را حتما باید به خاطر داشته باشید.


محبوب ترین هشتگ های جهان

برخی از هشتگ ها وجود دارند که بیشترین بازدید و داوطلب را در سرتاسر جهان دارند که دیده شدن توسط این هشتگ ها کار بسیار سختی می باشد. در ادامه برخی از این هشتگ ها را که متعلق به شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال 2019 هستند را به شما معرفی خواهیم کرد؛

  1.  love
  2.  instagood
  3.  photooftheday
  4.  fashion
  5.  beautiful
  6.  happy
  7.  cute
  8.  like4like
  9.  followme
  10.  follow
  11.  me
  12.  selfie
  13.  summer
  14.  art
  15.  instadaily
  16.  friends
  17.  repost
  18.  nature
  19.  fun
  20.  style
  21.  smile
  22.  food

 

هشتگ چیست و چه کاربردی در اینترنت دارد؟

4.5770
این مطلب مفید بود ؟68882
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
برچسب : هشتگ
2 نظر به ثبت رسیده است
الهام1396-02-09
اطلاعات خیلی خوبی بود
4212
مهدی جلیلی1401-01-15
خیلی مفید و مهم بود مطالب و اموختن هاتون.ممنون
20
وبگردی