بیماری ام اس

با یک نوشیدنی از بیماری ام اس فاصله بگیرید

کد مطلب : 12410تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 2 دقیقه
بیماری ام اس و بیماری آلزایمر و پارکینسون بیماری های عصر تکنولوژی هستند که چه بخواهیم و چه نخواهیم در معرض ابتلا به انها هستیم. محققان برای دوری ازاین بیماری ها یک توصیه دارند.

تاثیر بینظیر قهوه برای پیشگیری از ام اس

 بیماری ام اس ! حتی شنیدن نامش هم تن ما عصر تکنولوژی ها را می لرزاند. در مطالب قبلی دلایل ابتلا به این بیماری را برایتان گفتیم اما در این بخش جدیدترین یافته ی محققان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ام اس را خواهیم گفت.

بعد از انجام تحقیقات و مطالعات بر روی 2.788 فرد مبتلا به ام اس و 4.000 فرد سالم دانشمندان دریافتند که افرادی که از قهوه استفاده نمی کنند بیشتر در مرض ابتلا به ام اس قرار می گیرند.

محققان سوئدی دریافتند افرادی که اصلا قهوه مصرف نمی کنند یک و نیم برابر بیشتر از افرادی که حداقل 6 فنجان قهوه در طول هفته مصرف می کنند مبتلا به ام اس می شوند.

 در مطالعه ایالات متحده، آن دسته از مردم که قهوه نمی نوشند خطر ابتلا به بیماری ام را تا یک و نیم برابر در خود افزایش می دهند. 

 پیشگیری از بیماری ام اس

قهوه و تاثیر بینظیر آن بر روی سیستم دفاعی بدن

قهوه خاصیت دفاعی بدن را افزایش می دهد. طبق جدیدترین مطالعات پزشکان دریافتند که افرادی که به هیچ عنوان قهوه مصرف نمی کنند یک و نیم برابر بیشتر در معرض ابتلا به ام اس بیماری عصر تکنولوژی مبتلا می شوند. همچنین دانشمندان بیان کردند که مصرف قهوه به میزان یک فنجان در روز خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند.

سالها پیش نیز محققان دریافتند که مصرف یک فنجان قهوه در روز تا 25 درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

بیماری ام اس

متوسط سن ابتلا به ام اس 

 

سازمان جهانی بیماری های مربوط به سیستم عصبی با انجام مطالعات بر روی 2.5 میلیون مبتلا به بیماری ام اس دریافتند که این بیماری بر روی تطلب بافت عصبی به طور مستقیم اثر گذاشته و عملکرد طبیعی ان را مختل می کند.

متاسفانه سن ابتلا به ام اس در حال کاهش است و هم اکنون بین 20 تا 40 سال بیشترین مبتلایان را دارد  که در بین این بیماران آمار زنان چندین برابر مردان است.

 

با یک نوشیدنی از بیماری ام اس فاصله بگیرید

4.8424
این مطلب مفید بود ؟40420
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : نمناک /ن
1 نظر به ثبت رسیده است
یه بیمار ام اس1397-07-29
چشمهام داره بینایی اش رو از دست میده تعادل ندارم و همسرم ترکم کرده اما.... هنوز زنده ام و به ام اس لبخند میزنم - درمان ام اس فقط شادیه یادتون باشه- شاد باشید و از غم دوری کنید بعد از اون هرچیزی که مزاج سرد داره نخورید - خوب میشید- خداوند نگهدارتون باشه
13919
وبگردی