خرید دوربین عکاسی
اگر قصد خرید دوربین عکاسی دیجیتال خوب و حرفه ای را دارید باید قبل از خرید با ویژگی های یک دوربین خوب آشنا شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکات ساده ولی مهمی که قبل از خرید دوربین عکاسی باید بدانید

یک دوربین دیجیتال به شما این امکان را می‎ دهد که تنها با یک کلیک ، همه اتفاقات ریز و درشت زندگی تان را ثبت کنید و برای خود نگه دارید . اگر قصد خرید یک دوربین دیجیتالی دارید اما نمی ‎دانید کدام مورد برای شما مناسب تر است ، ما به شما در این زمینه کمک خواهیم کرد .

در کنار ویژگی های یک دوربین دیجیتال ، لازم است که چند عامل دیگر که به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می ‎کند را نیز در نظر بگیرید . در این قسمت از بخش تکنولوژی نمناک ، 21 نکته برای انتخاب بهترین دوربین دیجیتال را به شما ارائه خواهیم داد :

21 نکته مهم برای انتخاب بهترین دوربین دیجیتال

1. نیاز:اولین چیزی که باید برای خرید یک دوربین دیجیتال در نظر گرفت ، دلیل خریدن آن است . این که آیا دلیل خرید دوربین دیجیتال، عکس گرفتن از رویدادی خانوادگی است که در آینده قرار است برای شما اتفاق بی ‎افتد و یا تعطیلات پیش رو؟

2. نوع:در مرحله بعد باید نوع عکس هایی که قرار است با دوربین دیجیتال خود بگیرید را مشخص کنید . اینکه می ‎خواهید با دوربین خود از مناظر طبیعی عکس بگیرید یا از اشخاص و یا چیز های دیگر...

خرید دوربین عکاسی

3. شرایط : در مرحله بعد شما باید شرایطی را که هنگام عکس گرفتن به وقوع می‎ پیوندند را در نظر بگیرید . یعنی این که آیا قرار است از دوربین خود برای عکس گرفتن در فضای داخلی استفاده کنید و یا فضای باز ؟ همچنین برای خرید دوربین دیجیتال لازم است که جنبه نور را هم در نظر بگیرید .

4. تجربه : بسیاری افراد علاقه مند به عکاسی هستند ، در حالی که ممکن است برخی در مرحله یادگیری آن باشند و برخی دیگر در این زمینه تخصص داشته باشند . بنابراین یک نوع دوربین دیجیتال برای همه این افراد مناسب نخواهد بود و بنابراین لازم است که شما توانایی خود در زمینه عکاسی را در نظر بگیرید و سپس به دنبال دوربینی مناسب با سطح مهارت خود در عکاسی باشید .

5. ویژگی ها : طیف گسترده ‎ای از دوربین های دیجیتال در بازار موجود است و ویژگی های آن ها با یکدیگر بسیار متفاوت است . برای تصمیم گیری بهتر برای خرید دوربین عکاسی مناسب ، لازم است که ویژگی های مورد نظر خود را مشخص کنید .

6. مگاپیکسل : مگاپیکسل یک دوربین از جمله مهم ترین جنبه هایی است که باید قبل از خرید دوربین به آن توجه کنید و با این حال، در حال حاضر هیچ دوربینی با رده بندی کمتر از 5 مگاپیکسل پیدا نخواهد شد .

ویژگی دوربین عکاسی خوب

7. بزرگنمایی : هنگام بزرگنمایی ، بزرگنمایی نوری و بزرگنمایی دیجیتال ، دو گزینه ای هستند که باید در نظر بگیرید و با این حال بهترین گزینه بزرگنمایی نوری است زیرا تصاویری بزرگ تر بدون هیچ نقصی را به شما ارائه می ‎دهد .

8. سرعت :در حال حاضر بیشتر دوربین های عکاسی دارای سرعت شاتر هستند که می‎ تواند سریع تر تصاویر را ضبط کند و آنچه لازم است مورد بررسی قرار دهید این است که آیا دوربین دیجیتال دارای یک سیستم فوکوس خودکار سریع است و می ‎تواند صحنه های مورد نظر شما را به طور دقیق ضبط کند یا خیر؟

9. اندازه فایل :اگر دوربین عکاسی مورد نظرتان دارای مگاپیکسل بالایی باشد ، اندازه فایل عکس برای شما بزرگ تر خواهد بود .

10. استفاده یا یادگیری : آیا دلیلتان از خرید دوربین عکاسی دیجیتال عکس گرفتن با آن است و یا یادگیری عکاسی به وسیله آن ؟ این سوالی است که باید قبل از خرید دوربین عکاسی مورد نظرتان به آن پاسخ دهید .

11. اولویت بندی ویژگی ها: ویژگی های مورد نظر خود برای خرید دوربین عکاسی را یادداشت کنید و قبل از خرید دوربین آن ها را برای خودتان الویت بندی کنید .

 دوربین عکاسی دیجیتال حرفه ای

12. اندازه دوربین :اندازه دوربین و قابلیت حمل آن، از جنبه هایی دیگری است که باید در نظر بگیرید. ممکن است شما شخصی باشید که دائما در حال سفر و عکسبرداری از مناظر طبیعی است و در چنین وضعیتی یک دوربین دیجیتال کوچک و سبک با حداکثر قابلیت حمل برای شما بهترین گزینه است .

13. بودجه :قبل از خرید دوربین دیجیتال جدید باید بودجه خود را تعیین کنید و تصمیم بگیرید که برای خرید آن باید چقدر سرمایه گذاری کنید .

14. متعلقات : برای خرید دوربین دیجیتال جدید ، متعلقات آن که همراه با خود دوربین هستند و همچنین موارد دیگر که باید برای خرید آن ‎ها نیز هزینه کنید را هم در نظر بگیرید .

15. لوازم جانبی سازگار :اگر از دوربین دیجیتال سابق خود لوازم جانبی سازگار برایتان باقی مانده باشد ، ممکن است بتوانید برای دوربین جدیدتان از آن‎ ها استفاده کنید، برخی از این لوازم جانبی سازگار عبارتند از:باتری، کارت حافظه و موارد دیگر .

16. بررسی ها:قبل از خرید دوربین دیجیتال بررسی مدل ها را فراموش نکنید و از عملکرد خوب آن اطمینان حاصل کنید .

 نکات مهم در خرید دوربین عکاسی

17. خودتان آن را بررسی کنید : پس از انتخاب چند مورد دوربین دیجیتال که مایل به خرید آن‎ ها هستید، به یک فروشگاه بروید و خودتان آن ها رابررسی کنید . ویژگی ها، اندازه آن و چگونگی کار کردن با آن از نظر سختی و آسانی را مورد توجه قرار دهید و مطمئن شوید که دوربین مورد نظر متناسب با نیاز شما است .

18. سخت گیری نکنید :اگر قادر به یافتن دوربین دیجیتالی که دارای تمام ویژگی های مورد نظر شما باشد و همچنین مناسب بودجه شما باشد نیستید، به خودتان سخت نگیرید و راضی به خرید دوربینی که نیمی از ویژگی های مورد نظر شما را داراست شوید .

19. گارانتی: دوربین دیجیتال مورد نظر خود را از نظر گارانتی مورد بررسی قرار دهید . اگرچه برای اکثر دوربین های دیجیتال یک سال ضمانت نامه ارائه داده خواهد شد اما در صورت تمایل می ‎توانید ضمانت نامه طولانی مدت تر را نیز انتخاب نمایید .

20. ویدئو : اگر مایل باشید که با دوربین عکاسی خود فیلم هم ضبط کنید ، باید مدلی را انتخاب کنید که به شما امکان فیلمبرداری با وضوح بالایی را بدهد .

21. راحتی شما : اندازه دستان هر یک از ما متفاوت است و بنابراین ممکن است اندازه دوربین برای برخی کوچک و برای برخی دیگر بزرگ باشد و همچنین برای گرفتن عکس های ایده آل باید در استفاده از دوربین دیجیتال خود راحت باشید .

این 21 نکته مفید عنوان شده در نمناک مطمئنا به شما در خرید دوربین دیجیتال کمک خواهند کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید .

21 نکته ساده اما مهم برای خرید دوربین عکاسی دیجیتال خوب

4.511
این مطلب مفید بود ؟101
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ن/ز.ت
وبگردی