چاق کننده ترین

چاق کننده ترین آجیل شب عید

کد مطلب : 12494زمان مطالعه : 1 دقیقه
چاق کننده ترین آجیل را می شناسید؟ می دانید در ظرف آجیل کدام یک تناسب اندام شما را تهدید می کنند؟ آجیل پرکالری و چاق کننده را طبق گفته های متخصص تغذیه بشناسید.

چاق کننده ترین آجیل در بین آجیل ها کدام است؟

 چاق کننده ترین آجیل در بین آجیل های شب عید با توجه به کالری آن به پسته و فندق اختصاص دارد.

یک متخصص تغذیه، گفت:میزان کالری آجیل ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. همه ی آنها کالری بالایی دارند و اختلاف کالری شان در هر 100 گرم حدود 60-70 کالری است. انوشه، در ادامه افزود:پسته در 100گرم، 580 کالری که در رده ی کم کالری ترین آجیل ها قرار دارد و فندق در 100 گرم آن حدود 620 کالری دارد که جزء پر کالری ترین آجیل هاست و چاق کننده است. بادام نیز مانند فندق کالری بالایی دارد.

 آجیل ها

مواد مغذی موجود در آجیل ها

 آجیل ها از جمله مغزی ها و میوه های خشک از غذاهای سالم به شمار می آیند ولی در روز باید با اعتدال مصرف شود. به طور میانگین در روز 50 گرم مغزی که معادل 20 الی 25 عدد آن است می تواند مفید باشد. همچنین در مورد میوه های خشک مانند کشمش، توت و انجیر خشک می توان گفت هر قاشق از آنها معادل یک واحد میوه یعنی 60 کالری محسوب می شوند.

 در صورت رعایت اعتدال در مصرف آجیل ها، این مواد می توانند منبع غنی از پروتئین ها، اسیدهای چرب مفید، ویتامین های محلول در چربی و کلسیم برای افراد باشند. وی در ادامه تصریح کرد:ورزشهای هوازی بهترین راه برای سوزاندن چربی هاست، ورزش هایی از جمله پیاده روی های با سرعت، بازی های دسته جمعی در فضای باز و ایروبیک ورزش های مفیدی به شمار می آیند. 

چاق کننده ترین آجیل شب عید

3.5149
این مطلب مفید بود ؟10544
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از باشگاه خبرنگاران /ن
وبگردی