عمل زیبایی تغییر رنگ چشم

روش عمل زیبایی تغییر رنگ چشم و خطرات آن

کد مطلب : 12728تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 5 دقیقه
پزشکان و متخصصان به روش جدیدی دست یافته اند که از طریق آن می توانند چشم قهوه ای هر شخصی را برای همیشه به رنگ آبی در بیاورند.

همه چیز درباره عمل زیبایی تغییر رنگ چشم و خطرات آن

دو جراحی برای تغییر رنگ چشم وجود دارد که البته هیچ کدام از آن ها توسط سازمان های جهانی تایید نشده است. یکی از این فرایند ها ایمپلنت است که روی عنبیه را پوشش داده و باعث روشن تر شدن یا تغییر رنگ چشم خواهد شد.

این جراحی در بسیاری از کشور ها انجام نمی شود و علت آن هم عوارض جانبی خطرناکی است که به دنبال دارد. جراحی دیگر هنوز در مرحله آزمایش های کلینیکی است اما از لحاظ تئوری از لیزر کم انرژی برای برداشتن رنگ قهوه ای چشم استفاده می شود و در نتیجه چشم ها آبی خواهد شد.

در حالی که هر دو جراحی می توانند رنگ چشم را تغییر دهند اما با خطراتی همراه هستند. مثل کاهش بینایی یا مشکلات مزمن مثل گلوکوما یا آب سبز. اگر تحت این جراحی های سنگین زیبایی قرار بگیرید، عوارضش می تواند عاملی برای نابینایی باشد. بهتر است با یک چشم پزشک مشورت کنید تا لنز های طبی رنگی را در اختیارتان قرار دهد و ریسک این جراحی را نپیذیرید.

جراحی رنگ چشم

جراحی تغییر دائمی رنگ چشم چیست؟

رنگ چشم را ژن ها تعیین می کنند اما در چند دهه گذشته راه های زیادی به وجود آمده است که از طریق آن بتوان رنگ چشم را تغییر داد. بعضی از این راه ها موقتی هستند اما بعضی دیگر رنگ چشم را در طول جراحی به طور دائمی و یا نیمه دائمی تغییر می دهند.

مثلا بسیاری از خانم ها از سایه های مختلف چشم استفاده می کنند تا توجه افراد به چشم آن ها جلب شود و این کار را سال های زیادی است که از طریق میکاپ انجام می دهند.

اخیرا انواع مختلفی از لنز ها هم در اختیار افراد قرار گرفته که رنگ چشم را تغییر می دهند و می توان از طریق راه های آسانی چشم را روشن تر و یا تیره تر کرد و یا به طور کامل رنگ چشم را تغییر داد.

بسیاری از افراد دوست دارند که به طور دائمی رنگ چشمشان تغییر کند. راه های جراحی مثل ایمپلنت و لیزر وجود دارد که چشم های تیره تر را روشن تر می کند اما بسیار خطرناک است و از دست دادن بینایی یکی از بزرگترین خطرات جراحی های زیبایی است.

eye color surgery

انواع جراحی تغییر رنگ چشم

جراحی ایمپلنت چشم ممکن است عوارض جانبی مثل بیماری آنیریدیا را به همراه داشته باشد که در این بیماری، دیگر کل عنبیه در چشم وجود نخواهد داشت یا بیماری کلوبوما که بخشی از عنبیه از بین می رود.

در چنین مواردی افراد قادر نخواهند بود به خوبی محیط اطراف خود را ببینند و به همین دلیل این جراحی هنوز در حال پیشرفت است تا بتوانند نقص ها و خطرات آن را کاهش دهند.

در طول جراحی ایمپلنت، پزشک یک برش کوچک در قرنیه ایجاد می کند و سپس عنبیه مصنوعی از جنس سیلیکون را در محل عنبیه طبیعی قرار می دهد که سیلیکون روی عنبیه را پوشش می دهد و زیر قرنیه قرار می گیرد و در محل خود ثابت باقی می ماند. مانند انواع دیگر جراحی های زیبایی چشم مثل لیزیک یک بی حسی موضعی انجام می شود که در طول عمل جراحی فرد بیدار است.

عمل تغییر رنگ چشم

جراحی لیزر تغییر رنگ چشم

همان طور که گفته شد، این پروسه توسط سازمان غذا و داروی جهانی تایید نشده است و هنوز در دست آزمایش های مختلف است.

همان طور که گفتیم از لیزر با انرژی کم بر روی عنبیه استفاده می کنند و به مدت 20 ثانیه آن را نگه می دارند تا بافت مورد نظر تخریب شود یا فیبرهای موجود در عنبیه نور را به خود جذب کند.

زمانی که لایه مورد نظر تخریب شد، بدن به طور طبیعی آن را برمی دارد.

این پروسه کوتاه است اما چند هفته طول می کشد تا این بافت تخریب شده برداشته شود.

از آن جا که اسنادی در مورد آسیب های وارد شده به چشم توسط این پروسه وجود ندارد، به همین دلیل پزشکان آن را پیشنهاد نمی کنند.

این پروسه فقط چشم قهوه ای را به آبی تبدیل می کند و نمی تواند رنگ های دیگر را به رنگ های تیره تر و یا غیر آبی تبدیل کند.

لیزر رنگ چشم

خطرات و مشکلات عمل زیبایی تغییر رنگ چشم:

مطالعات نشان می دهد افرادی که عنبیه های سالم دارند اما کاشت انجام می دهند، در معرض خطر مشکلات بیشتری مثل کوری بخشی از چشم هستند.

کوری تدریجی یا آب سبز:

 یک فشار زیاد داخل چشم که می تواند عاملی برای آسیب دیدگی عصب و کاهش بینایی شود.

آب مروارید:

 آب مروارید زمانی اتفاق می افتد که لنز شفاف چشم به دلیل آسیب پروتئین تار می شود.

یوئیت:

التهابی که عاملی برای قرمزی، درد و تار شدن بینایی است که اگر درمان نشود ، می تواند بینایی را از بین ببرد.

مشکلات قرنیه:

که ممکن است نیازمند جراحی قرنیه باشد و ورم و آسیب دیدگی های دیگر را به همراه خواهد داشت.

شواهد بسیار کمی وجود دارد که نشان می دهد جراحی ایمپلنت عنبیه اثرگذار است و یک جراحی امن محسوب می شود. هیچ آژانس درمانی امنیت آن را ارزیابی نکرده است و بنابراین هیچ متخصص چشم و یا جراح چشمی این جراحی ها را پیشنهاد نمی کند.

عوارض تغییر رنگ چشم

آیا این جراحی ها واقعا رنگ چشم را تغییر می دهند؟

چنانچه در بخش سلامت نمناک گفته ایم کاملاً طبیعی است که در چنین حالتی رنگ چشم کمی تغییر کند که تدریجی هم اتفاق می افتد. اگر رنگ عنبیه ناگهانی تغییر کند، حتماً باید به صورت اورژانسی به پزشک مراجعه کنید و موضوع را به متخصص چشم اطلاع رسانی کنید.

نتیجه جراحی لیزر رنگ چشم را به طور دائمی به آبی تبدیل می کند و از طرف دیگر ایمپلنت رنگ چشم را تغییر نمی دهد و در واقع رنگ چشم را روشن تر می کند و باعث می شود که دیگران رنگ چشم شما را متفاوت تر از همیشه ببینند.

اگر چه برعکس جراحی لیزری، در جراحی ایمپلنت مردمک قادر به تنظیم خود در محیط های تاریک نیست و بینایی اش در محیط های کم نور کم می شود و ممکن است فرد مشکلات دیگر را نیز تجربه کند.

روشن کردن رنگ چشم ها

آیا جایگزین های بهتری برای جراحی رنگ چشم وجود دارد؟

تغییر رنگ چشم در هر صورت پیشنهاد نمی شود زیرا آسیب های زیادی را به چشم وارد می کند. به جای انجام این پروسه خطرناک راه حلی که توسط چشم پزشکان ارائه می شود، استفاده از لنزهای رنگی است که حتماً باید توسط متخصص چشم برای شما تجویز شود.

متخصص چشم قبل از تجویز این لنزها، مشکلاتی مثل خراشیدگی، التهاب، عفونت یا هر مشکل دیگر در چشم را بررسی می کند تا با لنز واکنش خطرناکی نداشته باشد.

هرگونه مشکلی بعد از لنز هم باید سریعاً به چشم پزشک گزارش داده شود.

روش عمل زیبایی تغییر رنگ چشم و خطرات آن

4.4310
این مطلب مفید بود ؟27337
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : nvisioncenters / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
1 نظر به ثبت رسیده است
ناشناس 1398-03-07
این عمل مثل عمل لاسک . برای افرادی که احتمال ابتلا به گلوکوم رو دارند ممنوع ، در واقع بعد از این عمل ، تشخیص فشار چشم فرد بسیار سخت میشه
91
وبگردی