افراد پرمشغله
افراد پرمشغله باید برای حفظ سلامت روحی و جسمی خود و داشتن سبک زندگی سالم نکاتی مانند خواب مناسب یا رژیم غذایی سالم و موارد مهم دیگری را رعایت کنند.

افراد پرمشغله اینگونه زندگی سالم داشته باشند

بسیاری از مردم از این استدلال استفاده می کنند که آن ها بیش از اندازه سرشان شلوغ است که بتوانند یک سبک زندگی سالم داشته باشند و روراست، من از شنیدن این بهانه کمی خسته ام.

شما می توانید بگویید:" اما من هم سرم شلوغ است."

این چیزی است که من اغلب می شنوم، و معمولاً از کسانی شنیده می شود که آن را به خودشان گرفته اند تا یک نوع شغلی خاص داشته باشند، یا یک کودک را به دنیا بیاورند، و یا حتی فرزندانشان را تربیت کنند. چیزی که من واقعاً نمی فهمم این است که چطور یک نفر می تواند همه نوع مسیولیت را بپذیرد و به آن ها اجازه دهد که جایگزین سلامتی اش شوند.

به بیان ساده، اگر کسی ابتدا خودش را در نظر بگیرد و در اولویت قرار دهد، نباید "بسیار سرش شلوغ" باشد.

چرا یک نفر باید اول خودش را اولویت دهد؟ خوب، چون هر فرد اساس زندگی خودش است - اگر بنیاد درست نباشد، همه چیز واژگون خواهد شد و درست پیش نخواهد رفت. اگر کسی مسئولیت های بسیار زیادی را بر دوش داشته باشد و سلامت خود را از یاد ببرد، اساس و بنیادزندگی اش را از دست داده است.

شیوه زندگی سالم فراتر از حفظ رژیم غذایی سالم و سطوح فعالیت است، بلکه شامل مدیریت استرس، خواب و حتی مقدار اطلاعاتی می باشد که هر روز دریافت می کنید. در این عصر مدرن ابزارها، همه جا هستند، نکته نهایی در مورد مصرف اطلاعات ، موضوعی است که من به شدت بر روی این بخش از نمناک تمرکز می کنم.

یک سبک زندگی سالم داشتن تعادل است، به معنی حفظ مراقبت از خود و نیز انجام وظایف روزانه که نیاز به انجام کار، مراقبت از کودکان، حیوانات خانگی و تمام چیزهای دیگر است که ممکن است در طول روز عادی شوند.

مراقبت از خود به راحتی به این معنی است که سلامت خود را از لحاظ ذهنی و فیزیکی تقویت کنید و در مورد اثرات کوتاه مدت و بلندمدت تصمیمات روزمره خود فکر کنید بنابراین در ادامه این بخش مفید نمناک ، 13 توصیه برای داشتن زندگی سالم را پوشش خواهیم داد حتی نیازی نیست که همه پیشنهادها را اجرا کنید، اما اگر بتوانید با تعداد کمی شروع کنید، در مسیر درست برای سبک زندگی سالم خواهید بود.

افراد پرمشغله

نکاتی برای داشتن زندگی سالم افراد پرمشغله

13 نکته برای داشتن سبک زندگی سالم برای افراد پرمشغله

1. یک برنامه ایجاد کنید

این چیزی است که همه چیز از آن شروع می شود. یکی از بهترین روش ها برای سازماندهی و حفظ یک سبک زندگی سالم است، ایجاد یک برنامه زمان بندی شده و استفاده از لیست، تا جای ممکن برای اطمینان از انجام وظایف مهم است.

برنامه شما مشخص می کند که چگونه هر کار را در طول روز انجام می دهید و در کجا می توانید فعالیت های سبک زندگی سالم خود را در نظر ذاشته باشید.

2. مقدار زیادی آب بنوشید:

و این چیزی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد، زیرا 60 % بدن انسان بالغ از آب تشکیل شده است. مغز و قلب از 73 درصد آب تشکیل شده اند و ریه ها حدود 83 درصد آب دارند. پوست حاوی 64 درصد آب، ماهیچه و کلیه ها حاوی 79 درصد آب هستند و حتی استخوان ها نیز حاوی 31% آب هستند.

به عبارت ساده، شما باید زیاد آب بنوشید و بدون این سوخت بسیار مهم، قادر نخواهید بود به طور موثر عمل کنید و حتی ممکن است شروع به گسترش بیماری کنید.

کیفیت آب مصرفی هم بسیار مهم است - و من پیشنهاد می کنم به آب چشمه طبیعی به عنوان منبع اولیه تغذیه نگاه کنید.

3. حفظ عادات خواب سالم:

مشخص شده است که اکثر بازیابی ها و ترمیم های بدن در طول زمان خواب انجام می شود. این فقط ترمیم ماهیچه های بدن شما نیست، بلکه بازیابی و ترمیم مغز نیز است!

پس این نکته باید در خط مقدم اهمیت های شما باشد و هر شب خواب کافی داشته باشید. اگر خواب مناسبی نداشته باشید، بدن و مغز شما قادر نخواهد بود با ظرفیت کامل خود عمل کند - و به این معنی است که فرآیند تصمیم گیری شما به خطر خواهد افتاد.

بر روی خواب عمیق با کیفیت بالا و باقی ماندن در چرخه های خواب REM (که در تمام طول شب از خواب بیدار نشوید) تمرکز کنید. مصرف برخی مکمل ها نیز می توانند به بهبود خواب، که کمی پایین تر صحبت خواهم کرد، کمک کنند.

خواب سالم

خواب کافی در زندگی سالم افراد پرمشغله

نکاتی برای زندگی سالم افراد پرمشغله

4. روزه داری متناوب:

مقالاتی درباره مزایای روزه داری نوشته اند و درباره اش تحقیقات و مطالعات زیادی انجام شده است که اگر به صورت متناوب ، همانطور که در دین اسلام از آن یاد شده است صورت گیرد، بسیار برای بدن موثر و مفید خواهد بود.

5. ورزش روزانه:

درجات مختلفی از ورزش وجود دارد و من نمی گویم که سنگین یا سبک انجام دهید. چیزی که من پیشنهاد می کنم این است که به طور مداوم روزانه با یک حداقل میزان ثابت بمانید - به معنی آن است که حداقل 20 دقیقه در روز پیاده روی کنید.

شما می توانید این را به 10 دقیقه پیاده روی کوتاه کنید، اما به خاطر داشته باشید که این حداقل میزان است! من شما را تشویق می کنم که خود را به چالش بکشید و یک هدف مانند از کاهش وزن ، یا بلند کردن یک مقدار مشخصی وزنه را در طی ورزش خود تعیین کنید.

ما به اهدافی برای ماندن در مسیر نیاز داریم، و همچنین پیشنهاد می کنم به دیگران در رسانه های اجتماعی که از کار شما حمایت می کنند، بگویید. همچنین دانلود برنامه های تناسب اندام که به پی گیری پیشرفت شما کمک خواهند کرد را پیشنهاد می کنم.

6. حفظ روده سالم:

بسیاری روده را به عنوان مغز دوم در نظر می گیرند. ارتباط زیادی بین شکم و مغز انسان رخ می دهد. می توان استدلال کرد که بخش زیادی از فرآیند تصمیم گیری در دل و روده آغاز می شود، و اگر روده ناسالم باشد، می توانید مطمئن باشید که تصمیمات نیز کاملاً ناسالم هستند.

شما می توانید با استفاده از پروبیوتیک ها مثل همه ماست های طبیعی (ساده) یا ماست یونانی- نوشیدنی های چای سبز یا سیاه شیرین برای سلامتی روده ای خود گامی بردارید.

7. حفظ عادات غذایی سالم:

شما متوجه خواهید شد که از کلمه "رژیم غذایی" در اینجا استفاده نکردم، زیرا این به خودتان مربوط است. شیوه زندگی سالم، ایجاد یک رژیم غذایی سالم و پایدار است.

یک عادت غذایی سالم، یکی از تعادل ها و حفظ مواد مغذی مناسب است. کالری ها نیز کاملاً مهم هستند، و استفاده از برنامه هایی برای ردیابی آن ها کمک خواهد کرد. می توانیم بگوییم که داشتن تغذیه سالم مستلزم مصرف تمام غذاها است و تضمین اینکه پروتئین بالا و کافی مصرف شود.

تغذیه افراد پرمشغله

تغذیه مناسب و سالم افراد پرمشغله

افراد پرمشغله باید این نکات را برای سبک زندگی سالم رعایت کنند

8. زیاد نپختن گوشت:

این یکی واقعاً ساده و آسان است، زمانی که گوشت را خیلی می پزید، از سرطان زا بودن و ضررهای ناخواسته آن استقبال می کنید. یک روش برای کاهش این امر این است که اگرحتما گوشت خود را خیلی می پزید، برای کاهش میزان سرطان زایی اش قهوه به آن بزنید.

9. استفاده از مکمل:

به شدت بر این باور هستم که اولین خط دفاعی بدن، غذا است. با این حال، اگر شما نمی توانید همه مواد مغذی خود را دریافت کنید، پس مکمل برایتان بسیار خوب است.

لطفاً اطمینان حاصل کنید که تحقیقات خود را قبل از خرید یک مکمل انجام دهید. ویتامین های مهم برای مصرف، D3, B6، B6، ویتامین C، منیزیم، کلسیم، پروتئین و غیره هستند.

سایر مواد محبوب به طور گسترده در حال تبدیل شدن به نتایج ثابت شده خود مانند روغن CBD هستند و من شخصاً آن را برای بهبود چرخه خواب REM به کار بردم.

10. سپری کردن زمان در طبیعت:

طبیعت و جنگل در درمان مشکلات سلامت جسمی و به خصوص سلامت روانی بسیار موثر است. شینرین اصطلاحی است که به معنای "بودن در جو فضای جنگل" یا "آب تنی در جنگل" است و در دهه 1980 ژاپن توسعه یافت و سنگ بنای مراقبت سلامتی پیشگیرانه و درمان در پزشکی ژاپن قرار گرفت.

محققان تعداد زیادی مطالعات اطلاعاتی را دریافت کردند -103 مطالعات بصری و 40 مطالعه مداخله ای - 290 میلیون شرکت کننده از 20 کشور مختلف.

داده های مطالعه ها نشان دادند که صرف زمان بیشتر در فضاهای سبز با کاهش سطح کورتیزول، کاهش ضربان قلب، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم، کاهش خطرهای مربوط به مرگ و میر و مرگ ناشی از بیماری های قلبی، مرتبط بوده است.

حتی اطلاعات شگفت انگیز دیگری نیز در زنانی یافت شد که زمان بیشتری را در جنگل داشتند و با کاهش خطر "کاهش برای سن حاملگی" در کودک و همچنین تولد نوزاد ارتباط داشتند. در نهایت، در میان تمام شرکت کنندگان به طور متوسط، احتمال افزایش اعتماد به نفس فرد نیز وجود داشت.

11. از مدیتیشن استفاده کنید:

در سکوت برای انجام مدیتیشن نیاز به نشستن در حالت نیلوفر آبی ندارید. در بودا، یک تمرین به نام مدیتیتینگ در چهار وضعیت بدنی وجود دارد و هدف آن ساده کردن مفهوم است.

مدیتیشن می تواند در هر یک از این چهار وضعیت بدنی, نشستن, ایستاده, و راه رفتن و دراز کشیده انجام شود.

هدف از مدیتیشن در اینجا، ساده ماندن در طول روز است و شما می توانید با انجام بیشتر " نشستن در حالت نیلوفر آبی " تمرکز کنید که اساساً بر سکون و سکوت (ذهن) تاکید دارد.

انجام مدیتیشن

رهایی از زندگی پرمشغله با مدیتیشن

روش های حفظ سلامت روحی و جسمی افراد پرمشغله

12. زمانی را با دوستان و خانواده خود سپری کنید:

در عصر فن آوری ما به خاطر میزان حواس پرتی، پیچیده شده است . دفعه بعد که وقت خود را با دوستان یا خانواده خود سپری کردید، وسایل هایتان را پایین بگذارید و کاملاً خود را به مکالمه با افراد حاضر اختصاص دهید.

وقت گذراندن با دوستان و خانواده از نیاز انسان به جامعه و تعامل اجتماعی حمایت می کند. وقتی که شما به این روش توجه کنید، می توانید مبادله بیوفوتون (انرژی جزئی) را بین ارگانیسم های زنده دیگر آغاز کنید.

13. دریافت محتوا و اطلاعات با کیفیت:

کنترل اطلاعاتی که می گیرید بسیار مهم است. باید توجه داشته باشد که اطلاعات شما را گمراه نکنند و از مسیرتان منحرف نشوید واز رسیدنتان به موفقیت دور نکند.

بسیاری از مردم در واقع تصمیم می گیرند که کیفیت و اطلاعات با کیفیت پایین را دریافت کنند.

چیزی که من می دانم کیفیت پایین برنامه های تلویزیون، یا کانال های خبری است. آنچه که من از کیفیت بالا می دانم، دریافت اطلاعاتی است که منجر به آگاهی بالا از وضعیت فرد می شود و به ناچار به فرد در بهبود سبک زندگی آن ها کمک خواهد کرد.

کتاب های با کیفیت، کتاب های صوتی، فیلم های مستند، دوره های آنلاین / سخنرانی ها، و پادکست ها نقطه شروع خوبی هستند!

حرف آخر:

هر کدام از این پیشنهادها به روش های مختلف به شما کمک خواهند کرد، و من به طور خلاصه منافع هر کدام را شرح داده ام.

اگر واقعاً به حفظ یک سبک زندگی سالم علاقه مند هستید، برای اجرای تمام کارها تلاش خواهید کرد. زمانی که شروع به دیدن نتایج اقدامات خود می کنید، هیجان زده خواهید بود و می خواهید به روز رسانی در طول روز ادامه دهید.

اگر سلامتی و طول عمر خود را جدی نگرفته اید، حالا زمان شروع است! شما می توانید هر روز گام های کوچکی را بردارید تا پیشرفت کنید، و در طول زمان، آن ها با نتایج بسیار زیادی ترکیب می شوند.

در یک سال، دو سال، 5 سال به عقب نگاه می کنید و بعد از اینکه یک استراتژی برای زندگی سالم را اجرا کردید، و اینکه حالا چقدر سالم تر و خوشحال تر خواهید بود راضی خواهید بود.

 

افراد پرمشغله چطور زندگی سالمی داشته باشند؟

4.26
این مطلب مفید بود ؟51
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
وبگردی