مرورگر اسپارتان

مرورگر اسپارتان مایکروسافت منتشر شد + تصاویر

تاریخ انتشار : 11 فروردین 1394کد مطلب : 13239زمان مطالعه : 2 دقیقه
مایکروسافت در بروزرسانی جدیدی که از ویندوز 10 به صورت آزمایشی داشت از مرورگر جدید خود به نام مرورگر اسپارتان رونمایی کرد.

انتشار مرورگر اسپارتان توسط شرکت مایکروسافت

در این نسخه آنچه بیش از همه جلب توجه می کند، حضور نسخه ای Preview از مرورگر اسپارتان است که البته با نسخه نهایی خود فاصله دارد؛ اما همه آنچه مایکروسافت در ماه ژانویه در خصوص قابلیت های این مرورگر رونمایی کرده بود، در بر دارد.

 

مایکروسافت



از جمله این قابلیت ها باید به یکپارچه سازی و همگام سازی اسپارتان با کورتانا منشی مجازی مایکروسافت اشاره کرد که در قالب تکنولوژی Ask Cortana نمود یافته است. همچنین قابلیت یادداشت نکته یا متن در کنار صفحات وی با استفاده از قلم یا ماوس.
کاربران می توانند تا حاشیه نویسی روی صفحات را با تکنولوژی Web Note به اشتراک بگذارند و صفحات حاشیه نویسی شده در بسیاری از مرورگرهای قابل مشاهده است.
 

مرورگر مایکروسافت



این مرورگر جدید قابلیتی با نام Reading View دارد که صفحات وب را در حالتی قرار می دهد که مطالعه آن ها برای کاربر ساده تر باشد و همچنین آن ها را قادر به ذخیره صفحات برای مطالعه آتی می کند. البته هنوز قابلیت مطالعه آفلاین صفحات ذخیره ممکن نیست.

همچنین این مرورگر رونمایی از موتور رندر صفحات مایکروسافت ـ که البته تغییراتی جدید بر روی موتور قبلی است ـ نیز بود. اسپارتان که با نسخه نهایی ویندوز 10 به کل نهایی و کامل منتشر خواهد شد، تنها از موتور رندر جدید با نام Edge استفاده می کند. در عین حال IE 11 که همچنان در ویندوز 10 به حیات خود در کنار اسپارتان ادامه خواهد داد، از موتور قبلی Trident استفاده خواهد کرد.

 

مرورگر مایکروسافت


البته در به روزرسانی اخیر ویندوز 10 چندین رفع عیب و نقص دیگر نیز رخ داده است؛ اما مهم ترین نکته، به روزرسانی حضور اسپارتان است. از سویی مقامات مایکروسافت اعلام کرده اند به زودی نسخه آزمایشی ویندوز 10 برای گوشی های هوشمند مجهز به ویندوز فون منتشر می شود که قابل نصب روی بیشتر گوشی های سری Lumia خواهد بود. گفته شده بود که مایکروسافت یک هفته دیگر برای مهندسی و آزمایش نسخه جدید از ویندوز فون 10 نیاز دارد.

مرورگر اسپارتان مایکروسافت منتشر شد + تصاویر

54
این مطلب مفید بود ؟40
برگرفته از تابناک - /م
برچسب : مایکروسافت
وبگردی