شقایق فراهانی و مادرش
در این مطلب از بخش فرهنگ و هنر نمناک به معرفی بیشتر مادر و دخترهای سینمای ایران می پردازیم.

این مادر و دخترهای سینمای ایران را بشناسید

در میان هنرمندان کشورمان بسیار دیده میشود که هنر در دل خانواده فراگرفته میشود و گسترش می یابد. در سینمای ایران خانواده های زیادی وجود دارند که هنر در میان آنها موروثی است و از پدر و مادر به فرزندان رسیده است.

شاید برایتان جالب باشد که با دختر و مادرهای سینمای ایران بیشتر آشنا شوید و بدانید کدام یک از دختران سینمای ایران راه مادرشان در وادی بازیگری ادامه دادند.

معرفی مادر و دخترهای هنرمند سینمای ایران

در این مطلب از بخش فرهنگ و هنر نمناک به معرفی مادر و دخترهای هنرمند سینمای ایران می پردازیم و توصیه میکنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

حمیده خیرآبادی و دخترش ثریا قاسمی

حمیده خیرآبادی مادر مهربان سینمای ایران بود که بازیگری را از اوایل دهه 30 آغاز کرد و در فیلم و سریال های زیادی نقش آفرینی کرد و یکی از ماندگارترین و محبوب ترین مادران سینمای ایران است که بازی در سریال هایی چون پدرسالار، یادداشت های کودکی، سمندون، دردسر والدین، خانه سبز و... را در کارنامه هنری اش دارد و این بانوی هنرمند 31 فروردین ماه سال 89 درگذشت.

ثریا قاسمی دختر حمیده خیرآبادی هنرمند فقید سینمای ایران است که هنر را از مادرش آموخت و از سال 49 به وادی هنر قدم نهاد و توانست به مانند مادرش به یکی از محبوب ترین های سینمای ایران تبدیل شود.

حمیده خیرآبادی و دخترش

حمیده خیرآبادی و دخترش ثریا قاسمی عکس از غلامرضا خلیفه

زری خوش کام و دخترش لیلا حاتمی

زری خوش کام یا همان زهرا حاتمی یکی از بازیگران قدیمی سینمای ایران است که بازیگری را از دوران قبل از انقلاب آغاز کرد و در سالهای اخیر در فیلم هایی چون شعله ور، در دنیای تو ساعت چند است، سیمای زنی در دوردست و... ایفای نقش کرد.

لیلاحاتمی دختر زنده یاد علی حاتمی و زری خوش کام است که راه پدر و مادر را در عرصه هنر ادامه داد و همسرش علی مصفا هم از بازیگران و کارگردان های سینما است.

لیلا حاتمی و مادرش

لیلا حاتمی و مادرش عکس از غلامرضا خلیفه

آزیتا حاجیان و دخترانش مهراوه و ملیکا شریفی نیا

آزیتا حاجیان بانوی هنرمند سینمای ایران یکی دیگر از مادرانی است که دخترانش راه او را در وادی هنر ادامه دادند.

آزیتا حاجیان همسر سابق محمدرضا شریفی نیا بود و مهراوه و ملیکا شریفی نیا دو دختر خانم بازیگر هستند که هر دو در دنیای بازیگری فعال هستند و مهراوه دختر بزرگتر این خانواده نسبت به ملیکا از شهرت بیشتری برخوردار است.

آزیتا حاجیان و دخترانش

آزیتا حاجیان به همراه دخترانش مهراوه و ملیکا شریفی نیا عکس از غلامرضا خلیفه

پروین قائم مقامی و دخترش بهاره رهنما

پروین قائم مقامی بازیگر پیشکسوت دنیای سینما و تلویزیون است که بازیگری را از حدود سال 85 آغاز کرد اما تفاوت او با دیگر مادران سینمای ایران این است که دخترش باعث بازیگر شدن او شد.

بهاره رهنما بانوی بازیگر سینما و تلویزیون دختر پروین قائم مقامی است که از سال 71 تاکنون در عرصه هنر فعالیت دارد و در سریال هایی چون بچه مهندس، خوب بد زشت، پژمان، خداحافظ بچه، چک برگشتی، زیر زمین، من یک مستاجرم و... به ایفای نقش پرداخته است.

بهاره رهنما و مادرش

بهاره رهنما در کنار مادرش پروین قائم مقامی

فهیمه رحیم نیا و دخترش شقایق فراهانی

فهیمه رحیم نیا بازیگر کشورمان همسر بهزاد فراهانی است که سالهاست در دنیای بازیگری فعالیت میکند و فرزندان این زوج هم راه پدر و مادرشان را در وادی هنر ادامه دادند.

شقایق فراهانی دختر هنرمند فهیمه رحیم نیا و بهزاد فراهانی است که وارد عرصه بازیگری شد و راه پدر و مادر هنرمندش را ادامه داد.

شقایق فراهانی و مادرش

شقایق فراهانی در کنار مادرش عکس از غلامرضا خلیفه

گلاب آدینه و دخترش نورا هاشمی

گلاب آدینه بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان است که حضور در دنیای هنر را از سال 54 آغاز کرد و یکی از چهره های موفق دنیای بازیگری بود که دخترش هم راه او را ادامه داد.

نورا دختر گلاب آدینه و مهدی هاشمی است که راه پدر و مادرش را ادامه داد و از سال 81 به دنیای بازیگری قدم نهاد و به بازی در سینما، تلویزیون و تئاتر پرداخت.

گلاب آدینه و دخترش

گلاب آدینه به همراه دخترش نورا عکس از مهدی طهماسبی

گوهر خیراندیش و دخترش آزاده اسماعیل خانی

گوهر خیراندیش بانوی پیشکسوت دنیای بازیگری است که از حدود سال 49 بازیگری را آغاز کرد و همسرش زنده یاد جمشید اسماعیل خانی از مشوقین او در دنیای هنر بود.

آزاده دختر گوهر خیراندیش و جمشید اسماعیل خانی است که در رشته بازیگری تحصیل کرده است و در سریال معمای شاه هم به ایفای نقش پرداخته است.

گوهر خیراندیش و دخترش

گوهر خیر اندیش در کنار دخترش عکس از نیلوفر دهباشی

ناهید مسلمی و دخترش شیدا خلیق

شیدا خلیق، بازیگر جوان سینما و تئاتر و دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه هنر، در تهران در تاریخ 5 خرداد 1372 متولد شد.
مادر شیدا خلیق، ناهید مسلمی، بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون، در تهران در سال 1334 متولد شد و از اوایل دهه 60 به بازیگری مشغول شد.

ناهید مسلمی

ناهید مسلمی و دخترش شیدا خلیق عکس از مسعود شهرستانی

لادن سیلمانی و دخترش هانیه غلامی

هانیه غلامی، بازیگر جوان کشورمان، به خاطر بازی در سریال "همه چیز آنجاست"، در میان مخاطبان تلویزیون شناخته شد. او دختر هنرمند کشورمان، لادن سلیمانی، است. اختلاف سنی کمی بین لادن سلیمانی و هانیه غلامی وجود دارد و تصاویری از آنها در کنار یکدیگر برای مخاطبان همواره جالب بوده است.

لادن سلیمانی

لادن سیلمانی و دخترش هانیه غلامی عکس از فائزه سلیمانی

رخشان بنی اعتماد و دخترش باران کوثری

رخشان بنی اعتماد کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده کشورمان همسر جهانگیر کوثری است و سالهاست که به همراه همسرش در دنیای سینما و تلویزیون فعالیت میکند.

باران کوثری دختر این خانواده هنرمند است که راه پدر و مادرش را در وادی هنر ادامه داد و شش سال بیشتر نداشت که در فیلم بهترین بابای دنیا به ایفای نقش پرداخت و بعد از آن در فیلم و سریال های زیادی مقابل دوربین رفت.

باران کوثری و پدر و مادرش

باران کوثری در کنار پدر و مادرش

فرشته طائرپور و دخترش غزل شاکری

فرشته طائرپور تهیه کننده و فیلمنامه نویس کشورمان یکی دیگر از مادران هنرمند دنیای سینما است که دخترش راه او را ادامه داد.

غزل شاکری بازیگر جوان سینمای کشورمان دختر فرشته طائرپور است که بازیگری را از کودکی آغاز کرد و فیلم ماهی در سال 66 اولین تجربه بازیگری او در سینما است.

غزل شاکری و مادرش

فرشته طائرپور و دخترش غزل شاکری عکس از لاله احمدی

لیلی رشیدی و مادرش احترام برومند

لیلی رشیدی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، در سال 1352 در تهران به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته مترجمی زبان فرانسه و فرزند بازیگران مرحوم داوود رشیدی و احترام برومند است. احترام برومند، بازیگر و مجری سابق کودک، در تاریخ 20 فروردین 1326 در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل مقطع دیپلم است و همسر مرحوم داوود رشیدی.

لیلی رشیدی

لیلی رشیدی و مادرش احترام برومند/عکس از خواهران دریا

مادر و دخترهای بازیگر سینمای ایران را بهتر بشناسید

4.3639
این مطلب مفید بود ؟54594
منبع : بخش فرهنگ و هنر نمناک/م.ف /ن /ن.ح
وبگردی