وضعیت هوا

پیش‌بینی وضعیت هوا طی پنج روز آینده

تاریخ انتشار : 30 شهریور 1402کد مطلب : 13794زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد در برخی نقاط کشور طی امروز تا یکشنبه خبر داد.

ایسنا:صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد:بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز - پنجشنبه در بخش‌هایی از استان‌های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، جمعه و شنبه در ارتفاعات البرز و یکشنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی نقاط سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد:دوشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی افزایش ابر و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

ضیاییان درباره شرایط جوی در پنج روز آینده نیز توضیح داد:طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد که در شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی خراسان جنوبی همراه با توفان گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد:آسمان تهران فردا جمعه (31 شهریور) صاف، در بعد از ظهر افزایش باد و در شب کمی ابری با حداقل دمای 19 و حداکثر دمای 30 درجه سانتیگراد و روز شنبه (اول مهر) صاف، در اواسط روز افزایش باد و در اواخر وقت قسمتی ابری با حداقل دمای 19 و حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت:طی امروز و فردا (30 و 31 شهریور) اهواز با دمای 43 و 45 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای 9 و 8 درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

انتهای پیام/م

پیش‌بینی وضعیت هوا طی پنج روز آینده

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : هواشناسی
وبگردی