علائم افسردگی
افسردگی می تواند ناشی از عوامل بسیار متعددی باشد و معمولا افسردگی بر روی احساسات افراد تاثر بسزایی دارد، اما برخی نشانه ها و علت های افسردگی شاید بسیار عجیب باشد.

علائم افسردگی، نشانه ها و علت های که شاید برایتان تازگی داشته باشد

افسردگی می تواند ناشی از عوامل متعددی از قبیل مرگ و میر، نگرانی های مالی و غیره باشد. علائم افسردگی بسیار پیچیده هستند و می توانند از فردی به فرد متفاوت باشند اما معمولا بر روی احساسات، توانایی اجتماعی تاثیر می گذارند. اگرچه شما ممکن است اکنون اعتقادی نداشته باشید، ولی با دنبال کردن کمکی درست، می توانید با بیماری افسردگی خود مقابله کنید و دوباره به سلامت مثبت روانی برسید. در این بخش از سلامت روان در نمناک از زوایای دیگر به علائم و نشانه های افسردگی در زنان و مردان پرداخته ایم.

علائم عمومی افسردگی:

علائم عمومی و کلی افسردگی می تواند شامل موارد زیر باشد:

کمبود انرژی مثبت و کاهش آن :

برای مثال انگیزه کم یا عدم وجودش در محل کار یا در خانه. عدم اعتماد و تمرکز و کاهش اعتماد به نفس.

افزایش تحریک پذیری :

در شرایط ناخوشایند باعث ناراحتی و از بین بردن کسانی که نزدیک شما هستند، می شود.

عدم علاقه به زندگی روزمره از علائم افسردگی:

به عنوان مثال، می ترسید که خانه خود را ترک کنید و مایل هستید به طور منظم تنها بمانید.

احساس ناامیدی از علائم عمومی افسردگی :

احساس پیوسته شکست خورده و اینکه قادر به دیدن راهی برای خروج نیستید.
علت افسردگی

احساس نا امیدی از علائم افسردگی است

احساس بد در صبح از علائم عمومی افسردگی:

عدم تمایل به خروج از رختخواب یک واکنش مشترک در این مسئله است.

مشکلات خواب از علائم عمومی افسردگی :

بی خوابی علائم رایج افسردگی است، زیرا احتمال دارد شما از افکار منفی خسته نشوید. ساعات طولانی خوابیدن نیز یک عارضه جانبی معمول است.

تغییر در اشتها از علائم افسردگی :

کاهش یا افزایش خوردن غذا که به ناچار باعث کاهش وزن یا افزایش وزن خواهد شد.

خلق و خوی بد از علائم افسردگی :

اغلب گریه، احساس خشم، عدم اعتماد و عدم توانایی مثبت از علائم شایع می باشد.
دلیل افسردگی

خلق و خوی بد یکی از علائم عمومی افسردگی

افکار منفی در مورد خانواده، دوستان و گاهی اوقات زندگی:

فکر به خودکشی از عوارض جانبی رایج افسردگی است، در صورتی که این موررد وجود دارد، لطفا فورا برای دریافت کمک ، نزد پزشک بروید.

عقب نشینی از موقعیت های اجتماعی :

عدم ملاقت با دوستان یا خانواده، صرف نظر از هر گونه مسئولیت و کاهش ارتباطات، این اتفاق عوارض جانبی رایج افسردگی است.
کسانی که از بیماری افسردگی رنج می برند، در برخی موارد برایشان بسیار دشوار است که در موقعیت های اجتماعی قرار گیرند. گرچه بعضی اوقات احساس خستگی و غم از احساسات رایجش است، اما بیماری افسردگی یک شرایط مستمر است و می تواند پیامدهای سختی مانند کاهش عزت نفس، انگیزه و توانایی های پردازش داشته باشد.
چنانچه بخش سلامت روان نمناک خاطرنشان می کند در برخی موارد، اگر افسردگی درمان نشود، می تواند منجر به مشکلات شدید سلامت روانی شود، بنابراین توجه به این مسئله در اوایل مواقع ضروری است.
علائم افسردگی

علائم عمومی و کلی افسردگی

علائم عاطفی افسردگی چیست؟

افسردگی می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت روزمره شما داشته باشد و ممکن است برخی از نشانه های عاطفی افسردگی ناشی از خشونت را تجربه کنید:
  • عصبانیت
  • اضطراب
  • تحریک پذیری
  • احساس گریه کردن و حس خستگی
  • احساس شدید گناه
  • سردرگم بودن
  • حساس بودن و آسیب پذیری
اگر چه ممکن است برای شما باور کردنی نباشد، اما شما می توانید از طریق دریافت درمان، بر افسردگی خود غلبه کنید. درمان اغلب مورد استفاده، درمان شناختی رفتاری (CBT) است، که نوعی روان درمانی و داروهای ضد افسردگی دارد ؛ هر دو ثابت شده اند که در مبارزه با افسردگی مفید هستند.
درست همانطور که یک بیمار، پزشک را درباره بیماری فیزیکی می بیند، یک روانپزشک به علائم شما نگاه خواهد کرد و کشف می کند که چگونه پیشرفت کرده اند.

شاید تصور نکنید این حالتان از علائم افسردگی باشد

علائم افسردگی که ما هرگز در مورد آن صحبت نکرده ایم و همانطور که گفتیم شاید تصور نکنید این حالتان از علائم افسردگی باشد ؛ بله برخی از مواردی که در ادامه عنوان کرده ایم مثل فراموشی یا حتی مشکل در اجابت مزاج و روده ی شما از نشانه های افسردگی است ولی اطلاع ندارید.
افسردگی

علائم عاطفی افسردگی

1. گریه کردن سر هیچ چیزی از علائم افسردگی:

ما می توانیم برای چیزهایی که به ظاهر هیچ چیزی نیستند، گریه کنیم. این می تواند چیزی کوچک به اندازه عدم توانایی مطابقت دادن تمام جوراب در لباسشویی باشد. ما می توانیم به طور دائم احساس پریشانی و گریه دار بودن کنیم و در این وضعیت افسردگی تقریبا هیچ چیزی نمی تواند ما را خاموش کند.

2. احساس "عدم حضور":

گاهی اوقات ما خودمان را از دست می دهیم و گم می کنیم. متوجه می شویم که برای چند دقیقه یا چند ساعت به فضا خیره شده ایم. گاهی اوقات ما از محیط زیست خود جدا هستیم در بعضی مواقع می توان احساس کرد که یک فضا یا یک دیوار نامرئی بین ما و دیگر افراد وجود دارد.

3. فراموشکاری از علائم عاطفی افسردگی :

ما فراموش کردیم که کجا کلیدهایمان را گذاشتیم، چه زمانی قرار ملاقات داشتیم، یا ... گاهی علامت فراموشی و آلزایمر نیست پس همیشه وقتی چیزی را از یاد می برید نگویید آلزایمر دارم بهتر است به فکر بهتر شدن حال روحی تان باشید تا از دام افسردگی رها شوید.

4. گناه :

ما احساس گناه می کنیم که اجازه دادیم به خانواده و دوستانمان که از ما برای استفاده از زمان حرفه ای خود نا امید شوند. حس گناه در مورد تقریبا همه چیز ، می تواند ما را به طور کامل در خود فرو برد و به سمت افسردگی بیشتر هدایت کند.

5. تحریک پذیری از علائم عاطفی افسردگی:

ما زمان زیادی را صرف تلاش برای مقابله با آن میکنیم، اگر هر چیزی کمی اشتباه گرفته شود یا طرحهای ما را تغییر دهد، می تواند ما را فریب دهد. تحریک پذیر هستیم و کوچکترین اتفاقی که بیافتد، احساس می کنیم که به طور طبیعی ما را می سوزاند و می تواند ما را به لبه تیغ برساند.

6. افکار نفوذی از علائم عاطفی افسردگی :

ما می توانیم تلاش کنیم که افکار مزاحم ظاهر ناخوشایند را ایجاد کنیم. گاهی اوقات می توانیم چای را دم کنیم، و افکارهایی با روش های مختلفی پدیدار می شوند که با چه روش هایی در این کار می تواند به ما صدمه برسد.
ما می توانیم در خیابان قدم بزنیم و افکار مزاحم پدید آیند و به ما بگویند که به خودمان آسیب برسانیم. به نظر می رسد که آنها می توانند وارد مغز شوند، با هشدار کم و یا هیچ چیزی، و می توانند کاملا قریب به اتفاق باشند.

7. اندامهای سربی:

می توان احساس کرد که اندام ما از سرب ساخته شده است. ما یک فنجان چای را روی لبهایمان قرار می دهیم اما قرار دادن آن روی لب ها هیچ حسی را نمی دهد - بازوهای ما خیلی سنگین هستند. ما می خواهیم به پیاده روی برویم، اما حرکت کردن بسیار سنگین و سخت است. هر کاری را که بخواهیم انجام دهیم، انگار در برابر جریان قوی باد خواهد بود.

8. ضعف در انجام کارهای خانه:

وظایف عمومی خانه داری می تواند مانند موانع غیرقابل تحملی باشند. ما در نهایت ماهها خانه را بدون انجام کاری ترک می کنیم. مسواک زدن در جای خودش نیست. نشستن ظروف ده سال گذشته (یا به طور کامل ظروف رل بیرون می ریزیم). ما مردم را بیش از این دعوت نمی کنیم؛ چرا که از جایی که در آن زندگی می کنیم خجالت زده ایم. خانه ما احساس خانه بودن را نمی دهد، اما از طرفی هم انرژی نداریم تا آن را درست کنیم.

9. بهداشت شخصی:

ما اغلب با بهداشت شخصی خود درگیر هستیم. ما به اندازه کافی در مورد خودمان اهمیتی نمی دهیم تا با آن همکاری کنیم. چرا که انرژی کمی داریم، برای همین این کار را انجام نمی دهیم، مگر آن که اولویت بندی کنیم.

10. مشکلات غذایی و نوشیدنی از علائم عاطفی افسردگی:

افسردگی می تواند اشتهای ما را از بین ببرد که می تواند موجب کاهش وزن شود. همچنین می تواند سبب شود که ما راحت بخوریم یا سعی کنیم تا احساسات خالی خود را از بین ببریم که باعث می شود وزن ما زیاد شود.
گاهی اوقات بر روی غذاهای آماده و وعده های غذایی تکیه می کنیم، زیرا انرژی، انگیزه و یا فضای مغز برای آشپزی نداریم.
که می تواند باعث داشتن رژیم غذایی نامتعادل شود.
بسیاری از ما به اندازه کافی مایعات نمی نوشیم، که می تواند باعث سردرد، خستگی و احساس بیماری شود.
همچنین می توانیم مشکلات گوارشی مانند رفلکس اسید را تجربه کنیم.

11. مشکلات دستشویی رفتن از علائم افسردگی:

افسردگی می تواند روده های ما را به انجام کارهای مختلف وا دارد. اینکار می تواند به مشکلات باد روده منجر شود که می تواند فوق العاده ناراحت کننده باشد. این باعث می شود روده های ما به خوبی کار نکنند که خوب نیستند. گاهی اوقات می تواند بر سلامتی ما نیز تاثیر بگذارد. پیش از این هم گفتیم که افسردگی فقط بر ذهن ما اثر نمی گذارد، بر بدن ما نیز تأثیر می گذارد.

علائم افسردگی و نشانه های متفاوت رفتاری و عاطفی آن

4.6173
این مطلب مفید بود ؟15815
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب/ن
برچسب : افسردگی
وبگردی