جنجال مهدی پاشازاده

جنجال تاسف بار مهدی پاشازاده در رشت + تصاویر

تاریخ انتشار : 29 فروردین 1394کد مطلب : 13844زمان مطالعه : 7 دقیقه
مهدی پاشازاده بازیکن سابق استقلال تهران که هدایت تیم دسته دومی آلومینیوم اراک را عهده دار است در دیدار این تیم مقابل سپیدرود رشت در اعتراض به داور مسابقه حاشیه های بسیاری را به وجود آورد.

در جریان مسابقه حساس دو تیم سپیدرود رشت با آلومینیوم اراک در چارچوب دور برگشت مرحله نهایی لیگ دسته دوم آزادگان که روز گذشته انجام شد، مهدی پاشازاده سرمربی آلومینیوم اراک موجب تعطیلی بیش از 10 دقیقه ای مسابقه شد.
بنابراین گزارش این مسابقه که در ورزشگاه عضدی رشت و در حضور هشت هزار تماشاگر برگزار شده بود، مهدی پاشازاده از ابتدا تا انتهای مسابقه با اعتراضات مداوم و پیاپی خود بارها موجب توقف مسابقه و تذکر داور به او گردید تا در نهایت در دقیقه 89 صبر داور به اتمام رسید و وی را از زمین مسابقه اخراج کند.

مهدی پاشازاده در لیگ دو


اما این تازه آغاز ماجرا بود، چرا که پاشازاده با امتناع از خروج از زمین موجب توقف مسابقه گردید و زمانی که غلامرضا بهروان رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ می خواست پاشازاده را به بیرون زمین هدایت نماید، مهدی پاشازاده با بطری آب معدنی به وی حمله کرد! که البته این حمله با عقب نشینی بهروان و وساطت اطرافیان ختم به خیر شد!

مهدی پاشازاده و بهروان

مهدی پاشازاده


پاشازاده در ادامه درگیری هایش با خط و نشان کشیدن برای داور وسط و داور چهارم وعده حضور در محله آنها! (کرج) و گذاشتن حق شان بر روی کف دست داد!

درگیری مهدی پاشازاده


در نهایت و پس از توقف بیش از 10 دقیقه ای مسابقه با دخالت ماموران انتظامی و عوامل برگزاری مسابقه استاد پاشازاده رضایت دادند تا در راهروی ورودی ورزشگاه چند دقیقه باقی مانده مسابقه را تماشا کند.

مهدی پاشازاده


مهدی پاشا تا لحظه خروج از میدان مسابقه  هر که سر راهش بود را با به کار بردن واژه های ناپسند و زشت لطف قرار داد. به همین دلیل پس از پایان مسابقه شکایت نامه ای از سوی عوامل انتظامی داخل ورزشگاه، کمیته برگزاری مسابقه، هیات فوتبال گیلان و باشگاه سپیدرود تنظیم گردید تا به مراجع قضایی و فدراسیون فوتبال ارایه گردد.
این مسابقه در نهایت با نتیجه یک بر یک به تساوی انجامید تا هر دو تیم سپیدرود و آلومینیوم شانس حضور در لیگ دسته اول آزادگان داشته باشند.

 

پاشازاده:داور چهارم به جنگ ما آمده بود

مهدی پاشازاده در مورد دلیل اخراجش در بازی دیروز گفت:من اعتراض خاصی نکردم اما داوری واقعا افتضاح بود. گل سالم ما وارد دروازه شد. داور هم درست در محوطه 18 قدم قرار داشت اما بعدش اعلام کردند که گل آفساید بوده که این قضیه مشکوک است. از این بازی که بگذریم هفته پیش دو پنالتی برایم گرفته نشد، پنالتی که چه عرض کنم، یک کاشته پشت 18 قدم هم برای ما گرفته نشد، چه برسد به پنالتی. داور به 5 بازیکن ما کارت زرد داد، در بازی دیروز هم که دو از بازیکنانم 3 اخطاره شدند. هفته پیش به کمیته داوران رفتم و این جور مسائل را برایشان شرح دادم. البته قبلا هم یکسری اتفاقات افتاده بود اما به من قول داده بودند که دیگر چنین مسائلی اتفاق نخواهد افتاد.

او درباره اینکه به قضاوت های داوری معترض نیست بلکه به مسائل عجیب وغریبی که برای تیمش در بازی ها پیش می آید، معترض است ادامه داد:من در کمیته داوران نزد آقای رفیعی رفتم گفتم من اصلا مشکل ندارم برای تیمم پنالتی گرفته نشود چون تقصیر داور است و داورها هم برخی مواقع ممکن است اشتباه کنند اما یکسری مسائل وجود دارد که آدم را عذاب می دهد؛ برای شما مثال می زنم دریکی از بازی های تیممان خطای هند یکی از بچه هایمان گرفته شد، دقیقا 2 متر آن طرف تر بازیکن حریف مشابه همان خطا را انجام داد اما داور خطا نگرفت، مگر چنین چیزی ممکن است؟ یا مثلا بازیکن من با بازیکن حریف آرام تنه به تنه می شود و داور کارت می دهد. آن وقت همین اتفاق برای بازیکن من در 13 قدم حریف می افتد و داور به جای اینکه خطای بازیکن حریف را بگیرد به بازیکن من کارت زرد می دهد.

وقتی از سرمربی تیم اراکی سوال شد چرا در بازی با سفیدرود گیلان از لب خط اخراج شده، پاسخ داد:اول از همه این را بگویم که داور چهارم بازی خیلی بی ادب بود و انگار به میدان جنگ آمده بود. من اینجا یک سوال دارم می خواهم ببینم وقتی کمیته داوران وقتی داوران را استخدام می کند، ازلحاظ روانی هم به آنها می رسد. بخاطر هیچ گل سالم ما را آفساید اعلام کردند. من فقط رفتم و پرسیدم چرا گل ما را قبول نکردی. در یکی دیگر از صحنه ها بازیکنان حریف بازی جوانمردانه انجام ندادند و روی صحبت من با تیم حریف بود نه تیم داوری ولی من نمی دانم چرا این وسط داور چهارم باید به من بگوید که باید بالا بروم و اخراج شوم. البته جوابش را خودم می دانم چون آنها می خواستند در بازی بعدی تیمم که بسیار مهم است روی نیمکت ننشینم چون هیچ اتفاقی نیفتاده بود که اخراج شوم اما داور چهارم همه چیز را به هم ریخت. دو، سه تا از کمک های من لب خط رفتند و یکی از آنها اعتراض کرد اما کمک داور آمد و من را نشانه گرفت که من فقط به او یک جمله گفتم که مگر من چه چیزی گفتم که باید اخراج شوم.

پاشازاده در مورد شکایتی که دیروز بابت جنجالی که راه انداخته تنظیم کرده اند، نظرش را این گونه بیان کرد:هیچ اشکالی ندارد که شکایت کرده اند ما هم شکایت می کنیم. آنها بیایند ما هم می آییم و می نشینیم صحبت می کنیم. فکر نمی کنم دو، سه دقیقه اعتراض کردن، این جور چیزها را در پی داشته باشد. هزاران اتفاق در فوتبال ما می افتد کسی نمی رود شکایت کند، پس لابد پشت این قضیه یک چیزی هست که دست به شکایت می زنند.

وی در پایان در مورد اینکه ماجرای درگیری لفظی اش با بهروان صحت دارد یا خیر و اینکه دلیل بر دست داشتن بطری آب معدنی در حین صحبت با بهروان که در عکس ها طوری نشان داده شده که گویا پاشازاده می خواهد یک نفر را آن وسط با بطری بزند، افزود:ببخشید الان همه چیز تمام شده، فقط مانده به بطری آب دست من هم گیر بدهند. بطری آب همیشه دست من هست و اتفاق جدیدی نیست. اتفاقا هیچ دعوایی با آقای بهروان نداشتیم و او بود که این وسط وساطت کرد. فقط دلم برای تیمم می سوزد اگر در این بازی نتیجه می گرفت احتمال صعودمان به لیگ یک خیلی زیاد بود.

 

بهروان:پاشازاده الفاظ زشتی را به کار برد

غلامرضا بهروان در مورد اتفاقات رخ داده در بازی آلومینیوم اراک و سپیدرود که در رشت برگزار شد و اینکه پاشازاده به او حمله کرده است گفت:این مسابقه حساسیت بسیار زیادی داشت و با توجه به اینکه یک بازی 6 امتیازی در لیگ دسته دو بود مهدی تاج از من خواست که برای این مسابقه به رشت بروم. من و منصور پورحیدری بر روی سکوها نشسته بودیم اما وقتی جو ملتهب شد من به کنار زمین آمدم. تیم سپیدرود در دقیقه 34 گل زد و تیم آلومینیوم اراک هم گل مساوی را در دقیقه 60 به ثمر رساند اما آنها مدام به داوری مسابقه اعتراض داشتند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد:با این حال آنها به داور اعتراض های زیادی داشتند و ضیایی از استان سمنان قضاوت این مسابقه را برعهده داشت. تیم آلومینیوم اراک 13، 14 اتوبوس تماشاگر به رشت آورده بود. تیم سپیدرود هم یک تیم قدیمی است و تماشاگران زیادی داشت. وقتی پاشازاده اعتراض می کرد تماشاگران تحریک می شدند. در نهایت داور مسابقه در دقیقه 85 از پاشازاده خواست که نیمکت تیمش را ترک کند و به روی سکوها برود اما پاشازاده حاضر به این کار نبود و می گفت که از کنار نیمکت تکان نمی خورد. او الفاظ زشتی را هم به کار برد که در گزارش داور آمده است.

بهروان تصریح کرد:پاشازاده می گفت حاضر به ترک زمین نیست و بازی هم به همین دلیل متوقف شده بود زیرا برابر قانون تا او از روی نیمکت نمی رفت بازی نمی توانست شروع شود. من از پاشازاده خواهش کردم و گفتم شان شما بالاتر از این حرف ها است. در نهایت همین رفتارها باعث شد که تماشاگران من را هم مورد لطف خود قرار دهند و به من هم ناسزا بگویند که من به پاشازاده گفتم من چه گناهی دارم که باید بد و بیراه بشنوم. در نهایت هم پاشازاده در تونل ورودی ایستاد و بازی را از آنجا تماشا کرد. من حتی از ماموران انتظامی خواهش کردم که در مسئله دخالت نکنند.

بهروان با اشاره به اتفاقات بعد از مسابقه گفت:بعد از آنکه داور سوت پایان را زد پاشازاده باز هم به زمین آمد و به درگیری هایش ادامه داد. به او گفتم طبق قانون نباید به زمین می آمد و باید به رختکن می رفت. حتی یکی از لیدرهای تیم رشت به زمین آمد و می گفت که به مردم گیلان بی احترامی و توهین شده است. این رفتارها اتفاق بدی بود. دوستانی که مدعی هستند در فوتبال ایران پیشینه خوبی دارند باید صبر و تحملشان هم بیشتر باشد. آنها می گفتند داوری مشکل دارد این نظر آنها بود اما به عقیده من میزبانی بسیار خوب بود و هیچ مشکلی نداشت. باید از مسئولان برگزاری مسابقه و همچنین از نیروی پر تلاش و زحمتکش انتظامی تشکر کنم. میزبانی هیچ مشکلی نداشت.

وی در مورد اینکه منصور پورحیدری در این اتفاقات چه رفتاری انجام می داد گفت:پورحیدری آنقدر نجیب است که تلاش می کرد اوضاع را آرام کند. ما حتی تیم آلومینیوم اراک را هم تا پلیس راه اسکورت کردیم تا تیم به سلامت برود. به عقیده من تیم آلومینیوم نتیجه بدی هم نگرفت و مساوی هم بد نبود.

جنجال تاسف بار مهدی پاشازاده در رشت + تصاویر

2.629
این مطلب مفید بود ؟1514
برگرفته از فارس ، ورزش3 - /م
وبگردی