نکات خواباندن نوزاد
اغلب خانواده ها از ناتوانی در خواباندن نوزادشان شکایت می گویند که نمی توانند آنها را در شب بخوابانند و دنبال راهی هستند تا خواب نوزادشان تنظیم شود.

راه حل های فوق العاده در مشکل خواباندن نوزاد

با تولد نوزاد، تغییرات زیادی در زندگی والدین او ایجاد می شود که یکی از آنها به هم خوردن ساعات خواب و استراحت شان است زیرا نوزادان در چند هفته ی اول تولد چندین بار در طول شب از خواب بیدار می شوند.

مهارت خواباندن نوزاد یکی از کاربردی ترین مهارتها در مراقبت از کودک است . اصول اولیه ای برای خواباندن نوزاد وجود دارد که با یادگیری آنها هم شما و هم کودک تان خواب آرام تر و عمیق تری را تجربه خواهید کرد بنابراین اگر به تازگی صاحب فرزند شده اید با نمناک همراه شوید تا اصول خواباندن نوزاد را بهتر فراگیرید.

نوزادان با یکدیگر متفاوت هستند بعضی از آن ها شب ها از خواب بیدار می شوند و برای جلب توجه از موقع تاریکی هوا تا سحر داد و بیداد می کنند و احتمالا شما هم خسته می شوید.اگر به دنبال آرامش شبانه خود وکودکتان هستید این تدابیر می توانند باعث کاهش بیدار شدن های شبانه کودک شوند.

روش خواباندن نوزاد

مشکلات خواباندن نوزاد و راه حل آن

برای خواباندن نوزاد چه راهکارهایی وجود دارد؟

1. قبل از خواب کودک اطمینان حاصل کنید که کودکتان غذاهای مورد نیاز خود را در طی روز دریافت کرده است زیرا برخی از کودکان به علت گرسنگی از خواب بیدار می شوند.

در طول شب فقط یک بار کودک خود را برای دادن غذا اضافی به او بیدار کنید ، برای همین نیاز نیست که درطول شب خواب شما و خودش را برای غذای بیشتر قطع کند.اگر کودک همچنان با دادن غذای کافی همچنان از خواب بیدار شد اورا نوازش کنید ودر آغوش بگیرید و سریعا به او شیشه شیر یا پستان خود را ندهید.

راهکار خواباندن نوزاد

سیر کردن نوزاد در طول روز

یک راه دیگر برای ترک شیردادن های شبانه به کودک این است که :زمان های شیردادن های شبانه کودک را کوتاه تر کنید کاری کنید که این شیر دادن حوصله بر باشد.

2. یکی دیگر از راه های خواباندن نوزاد خاموش کردن به موقع برق ها و به حداقل رساندن خواندن لالایی است . بعضی از کودکان شب هنگام خواب را وقت بازی می پندارند اما شما می توانید با رعایت این قوانین زمان خواب کودک را تعیین کنید و کاری کنید که کودک متوجه شود شب هنگام بازی کردن نیست.

همچنین سعی کنید پوشک کودکتان را فقط زمانی تعویض کنید که کثیف و چروک شده باشد زیرا عوض کردن پوشک هم فعالیت زیادی است.

راهکاری برای خواباندن نوزاد

راه کارهای خواباندن نوزاد

3. برخی از کودکان در هنگام به خواب رفتن شروع به گریه می کنند ،والدین می توانند با توجه به تحملشان در برابر کودک این مشکل را حل کنند.

یکی از راه ها برای حل این مشکل این است که به کودک اجازه دهید تا در کل مدت بیدار شدن خود ناله و گریه کند ،در این روش ممکن است کودک دست از گریه کردن بردارد و به خواب رود. روش دیگر برای حل این مشکل این است که بدون اینکه او را از تخت بلند کنید، ساکتش کنید و یا به او شیر ندهید.

یک راه حل دیگر این است که زمان گریه کودک اتاق را ترک کنید و به تدریج مدت زمان غیبت خود را طولانی تر کنید و اجازه دهید گریه کند تا بیاموزد که چگونه برای خوابیدن خود را ساکت کند.

نکاتی برای خواباندن نوزاد

برخی از والدین با خوابیدن مستقل نوزادان موافق نیستند و بسیاری از آن ها خوابیدن در کنار کودکشان را صلح آمیز و با دوام می دانند.به هر حال با بزرگ شدن کودکتان و قرار گرفتن او در سن یک تا سه سالگی این مسئله حل می شود و آن ها قادر خواهند بود با خواست وشیوه خودشان به خواب روند. بنابراین برخورد والدین با این مسئله گذرا خواهد بود.

خوابیدن نوزاد

نکات خواباندن نوزاد

 

مهارت های فوق العاده خواباندن نوزاد و تنظیم کردن خواب نوزاد!

3.5154
این مطلب مفید بود ؟10846
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن / آ
وبگردی