شیر بخورید

شیر بخورید و آلزایمر نگیرید

کد مطلب : 13889زمان مطالعه : 2 دقیقه
شیر یک ماده غذایی بسیار مفید است که هر انسانی باید به صورت روزانه آن را مصرف کند،تا از پوکی استخوان جلوگیری شود. اما محققان اعلام کرده اند که شیر علاوه بر استحکام استخوان ها از آلزایمر هم جلوگیری می کند.

تاثیر فوق العاده مصرف شیر در جلوگیری از آلزایمر

 همان طورکه همه می دانیم شیر یک نوشیدنی بسیار مغذی است که سرشار از کلسیم، پروتئین، ویتامین های گروه B، خصوصا ویتامین B2 بوده و برای سلامت بدن لازم و ضروری است. این نوشیدنی بسیار آسان استفاده می شود و افراد می توانند در وعده غذایی صبحانه و یا میان وعده های غذایی از آن بهره ببرند.

مصرف روزانه شیر مغز را جوان نگه می دارد

شیر و خواصیت جوان نگه داشتن مغز

مطالعه جدید محققان مرکز پزشکی کانزاس آمریکا نشان می دهدکه مصرف شیر مغز را جوان نگه می دارد.

این محققان میزان مصرف شیر را در 60 فرد بزرگسال به مدت یک هفته مورد بررسی قرار دادند. محققان سپس اسکن های مغزی افراد را مورد مطالعه و سطح آنتی اکسیدان گلوتاتیون (glutathione) را که بطور طبیعی در سر تولید می شود، بررسی کردند.

این مطالعه نشان داد که سطح glutathione در افرادی که بیشترین میزان مصرف شیر را دارند، بیشتر و در نتیجه خطر ابتلاء به آلزایمر در این افراد کمتر است.

یانگ کوهی استادیار نرولوژی مرکز پزشکی دانشگاه کانزاس گفت:یک تئوری در مورد پیری به نام تئوری رادیکال آزاد، می گوید که استرس اکسیداتیو نقش مهمی در پیری و ابتلاء به بیماری های عصبی مرتبط با پیری مانند آلزایمر ایفاء می کند.

با خوردن شیر از آلزایمر در امان باشید

افزایش آنتی اکسیدان مغز با مصرف شیر

 

گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان مهم در مغز است و مشخص شده است که به مبارزه با استرس اکسیداتیو و محافظت از سلول های عصبی ما کمک می کند. بنابراین، افزایش غلظت گلوتاتیون یک راهکار مهم برای سلامت مغز است.

این مطالعه در مجله American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است.

اگر با خوردن شیر و هضم آن مشکل دارید شیرهای طعم دار برای افرادی که طعم شیر را دوست ندارند و یا بچه هایی که برای خوردن شیر بهانه می تراشند، بسیار مناسب است. اضافه کردن میوه یا عسل به شیر چیزی از خاصیت این ماده مغذی کم نمی کند. البته اضافه کردن کاکائو به شیر تا حدی موجب عدم جذب کلسیم می شود. 

شیر بخورید و آلزایمر نگیرید

4.511
این مطلب مفید بود ؟101
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از ایرنا -/ ن.م
وبگردی