رفع مشکل گوگل پلی
یکی از مشکلاتی که چند وقتی کاربران گوشی های اندرویدی با آن روبرو شده اند، دانلود از گوگل از پلی است که در این گزارش از نمناک با نحوه “رفع مشکل گوگل پلی” آشنا خواهید شد.

روش های رفع مشکل گوگل پلی

فروشگاه محبوب و جهانی گوگل پلی، معتبرترین و بهترین فروشگاه دانلود اپ ها و برنامه های مختلف است که در تمام گوشی های اندرویدی پشتیبانی می شود و حتی بصورت پیش فرض نصب شده است چرا که این فروشگاه متعلق به اندروید و گوگل می باشد و به همین دلیل دارای طرفداران بسیار زیادی است و ما این فروشگاه را در وهله اول توصیه می کنیم که تمام برنامه هایتان را از این طریق دانلود کنید.

اما این فروشگاه محبوب و جهانی گاها دچار مشکلاتی می شود که طبیعتا کاربران این فروشگاه دچار برخی مشکلات خواهند شد که در بلند مدت می تواند تاثیر خود را بگذارد. با این وجود یکی از مشکلاتی که اخیرا و همچنین در زمان حال وجود دارد و دانلود از گوگل پلی را مختل کرده است، مشکل دانلود از گوگل پلی است که طبیعتا برای دانلود چند دقیقه صبر کرده ایم و همچنین به هدف خودمان نخواهیم رسید که این می تواند به برنامه های روزمره ما آسیب برساند.

با این وجود آیا باید به هر نحو ممکن از این برنامه دست برداریم و از فروشگاه های دیگر اقدام به دانلود برنامه کنیم؟ طبیعتا جواب این سوال منفی است چرا که هدف ما انتخاب مرجع است و در گوشی های اندرویدی مرجع هر یک از ما برنامه گوگل پلی است. به همین دلیل در این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم شما را با راه های اصولی رفع مشکل دانلود از گوگل پلی آشنا سازیم. همراه ما باشید.

توجه : دانلود نشدن برنامه از گوگل پلی می تواند با عناوینی همچون download pending و waiting for download نمایان شود  که حتی شاید چندین دقیقه با این عبارات روبرو شوید و بعد فرایند دانلود آغاز به کار کند و یا حتی شاید اصلا دانلود نشود.

1- حافظه گوشی را چک کنید

اولین کاری که ما به شما پیشنهاد می کنیم، چک کردن حافظه گوشی است چرا که این مشکل یکی از رایج ترین مشکلاتی می باشد که کاربران گزارش کرده اند. از این رو وقتی حافظه گوشی شما پر است، گوگل پلی در حال دیتکت کردن حافظه است که شاید چندین دقیقه با عبارت waiting for download روبرو شوید و در نهایت پیغام خطا برای شما ظاهر خواهد شد. بطور کلی راه هایی که باید پیش بروید طبق زیر است؛

دانلود از گوگل پلی

  1. وارد تنظیمات گوشی شوید و از قسمت حافظه، میزان حافظه آزاد را چک کنید.
  2. حافظه پر شده را با استفاده از حذف فایل ها، برنامه ها، تصاویر، حافظه کش صفحات مجازی و.. خالی کنید.
  3. سپس سعی بر دانلود برنامه مدنظر از گوگل پلی کنید.

2- تغییر حساب گوگل پلی

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به شما برای برطرف کردن دانلود از گوگل پلی کمک کند، تغییر حساب گوگل پلی است. این روش یکی از روش های پرکاربرد است که توسط اکثر کاربران مورد استفاده قرار می گیرد که برای این کار باید مراحل زیر را بگذرانید؛

دانلود از گوگل پلی

  1. وارد برنامه گوگل پلی شوید.
  2. بالا سمت راست، تصویر پروفایل جیمیل را مشاهده خواهید کرد.
  3. بر روی تصویر مربوطه کلیک کنید.
  4. در میان جیمیل های باز شده یکی را انتخاب کنید.

توجه : برای انتخاب جیمیل باید از قبل جیمیل دوم را وارد کنید تا در مرحله چهارم موفق به مشاهده جیمیل های ثبت شده شوید.

3- اینترنت را چک کنید

ممکن است این روش کمی ابتدایی به نظر برسد ولی باز هم یکی از روش های موثر در این مشکل است که باید اقدام کنید. با این وجود اگر از وای فای استفاده می کنید، سعی کنید ابتدا سرعت اینترنت را با استفاده از وب سایت SpeedTest.net را چک کنید و بعد اقدام به دانلود کردن از گوگل پلی کنید. اگر سرعت اینترنت شما کند است، با ISP در ارتباط باشید و مشکل را بیان کنید. اما اگر سالم است و هیچ مشکلی ندارید، بر اساس مراحل ذیل پیش بروید؛

رفع میشکل دانلود از گوگل پلی

  1. وارد برنامه گوگل پلی شوید.
  2. بر روی 3 خط افقی بالا سمت راست کلیک کنید.
  3. وارد قسمت Account شوید.
  4. گزینه App download preference را انتخاب کنید.
  5. از 3 گزینه موجود در صفحه، گزینه اول یعنی over any network را انتخاب نمائید.

4- گوشی را ریستارت کنید

دانلود از گوگل پلی

اگر هر کاری که به ذهنتان میرسد را انجام داده اید و فکر می کنید راه دیگری برای رفع مشکل دانلود از گوگل پلی به ذهنتان نمیرسد، ابتدا تمامی برنامه های باز را ببندید و سپس اقدام به ریستارت کردن گوشی کنید. ممکن است این یک قدم غیرعقلانی به نظر برسد، اما یک قدم موثر می باشد که احتمالا می تواند در حل این مشکل تاثیر داشته باشد.

5- حذف کش گوگل پلی

اگر مراحل فوق عمل نکردند و موفق به رفع مشکل دانلود از گوگل پلی نشدید، وقت این است که اقدام به حذف حافظه کش گوگل پلی کنید چرا که اغلب مشکلات بر اثر حافظه کش می باشد و کاربران زیادی با این روش موفق به برطرف کردن مشکل دانلود از گوگل پلی شده اند. از این رو برای این کار طبق مراحل زیر پیش بروید؛

  1. وارد تنظیمات گوشی شوید و سپس گزینه Apps را انتخاب کنید.
  2. برنامه google play را در میان برنامه ها پیدا کنید و وارد آن شوید.
  3. در صفحه اطلاعات مربوط به google play وارد storage شوید.
  4. در انتهای صفحه بر روی clear cash کلیک کنید تا حافظه پنهان این برنامه را حذف کنید.

6- دریافت نسخه جدید اندروید

دانلود از گوگل پلی

همان گونه که می دانید آپدیت جدید هر گوشی به منزله ارتقاع گوشی و رفع مشکلات قبلی گوشی است که طبیعتا می تواند مشکلاتی اعم از باگ ها، امنیت گوشی و... را برطرف سازد. با این وجود اگر آپدیت جدید برای گوشی شما عرضه شده است، حتما آنرا دانلود کنید و سپس از آخرین نسخه گوگل پلی استور مطلع شوید که اگر نیاز به آپدیت داشت آنرا آپدیت کنید. برای آپدیت گوشی وارد تنظیمات شوید و سپس از قسمت software update اقدام به ارتقاع گوشی کنید.

7- سری به دانلودهای گوگل پلی بزنید!

گاها ممکن است بصورت خواسته یا ناخواسته چندین برنامه در حال دانلود باشند و وقتی شما تصمیم به دانلود یک برنامه می گیرید، با پیام هایی همچون download pending روبرو خواهید شود که یک دلیل منطقی پشت آن است! دلیل بسیار ساده است چرا که چندین برنامه در حال آپدیت هستند و شما برای رفع مشکل download pending باید آنها را کنسل کنید تا برنامه مدنظر شما از صف انتظار خارج شود و فورا شروع به دانلود شود. برای انجام این روش، طبق مراحل زیر پیش بروید؛

رفع مشکل دانلود از گوگل پلی

  1. بر روی 3 خط افقی بالا سمت چپ کلیک کنید.
  2. گزینه my apps & games را انتخاب کنید.
  3. در بخش updates اگر برنامه ها در حال دانلود خودکار هستند، بر روی گزینه سبز رنگ stop کلیک کنید.

8- برنامه گوگل پلی را حذف نصب کنید

رفع مشکل دانلود از گوگل پلی

اگر هیچ یک از مراحل بالا تاثیری در رفع مشکل waiting for download نداشت، آخرین قدم را بردارید و اقدام به حذف نصب برنامه گوگل پلی کنید چرا که آخرین مرحله ای است که می توان بر روی آن حساب کرد. از این رو برای حذف نصب آن وارد تنظیمات گوشی شوید و اقدام به حذف برنامه گوگل پلی کنید و سپس مجددا برنامه گوگل پلی را دانلود و نصب نمائید.

آموزش رفع مشکل دانلود از گوگل پلی

3.731
این مطلب مفید بود ؟238
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
برچسب : اندروید
وبگردی