ورزش کالری سوز
امروزه بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای سوزاندن کالری هستند، ورزش یکی از بهترین راه ها است اما برخی ورزش ها برای کالری سوزی سریع و قوی مناسب تر هستند.

بهترین ورزش ها برای کالری سوزی سریع و قوی

ورزش های کالری سوز را می شناسید؟ آیا می دانید به کمک چه ورزشهایی می توانید در طول یک ساعت 1000 کالری در بدنتان بسوزانید؟ ورزش های کالری سوز شامل دسته ای از ورزشها هستند که بر اساس نوع فعالیت آنها بدن در مدت زمان یک ساعت میزان قابل توجهی کالری می سوزاند. در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک بهترین ورزشها برای سوزاندن کالری را به شما معرفی خواهیم کرد.

رشته های ورزشی که بیشترین کالری را در بدن میسوزانند

طناب زدن :

دلیلی وجود دارد که برخی از بزرگ ترین بوکسور های جهان طناب زدن را انجام می دهند زیرا تمرین پا بشمار می رود و به افزایش ضربان قلب کمک می کند طناب زدن می تواند بالای 1.074کالری را در هرساعت بسوزاند و ورزشی خوب برای کل بدن است حتی چند دقیقه طناب زدن چربی ها را می سوزاند و ضربان قلب را بالا می برد.

یکی از بهترین بخش های این ورزش کالری سوزچیست؟ شما تقریبا هر زمان که بخواهید می توانید این کار را انجام دهید، هر چند که تعداد کمی از ما می توانیم بیش از چند دقیقه آن را کنترل کنیم. بهترین راه زدن 100 طناب و سپس به مدت 60 ثانیه در اطراف و یا در جای خود راه رفتن است اگر بتوانید چند دقیقه بطور متناوب طناب بزنید و راه بروید به طور قابل توجهی کالری خواهید سوزاند.

طناب زدن کالری سوزی

تکواندو :

وقتی نوبت به ورزش های رزمی می رسد که کالری زیادی می سوزانند، تکواندو کمربند مشکی را می گیرد و حدود 937 کالری در ساعت برای یک فرد 90 کیلویی را می سوزاند. تکواندو همانند کشتی یا بوکس ، یک ورزش دفاع شخصی است که از کره نشات می گیرد و حدود 2،000 سال است که در سراسر جهان انجام می شود به طور معمول، ورزش را با رقابت در برابر فرد دیگری در مقابل خود انجام خواهید داد. این فرد سعی می کند تکنیک شما را تضعیف کند این تمرین بر سرعت، قدرت، تمرکز، نیروی واکنش، و کنترل نفس در میان اصول راهنمای آن تاکید دارد، و واقعا بر روی یک طرز فکر ورزشی غیر مادی و تغییر ذهن و بدن تمرکز می کند. با این حال، بسیاری از مردم کمی بین حرکات استراحت می کنند، بنابراین به منظور حفظ این حالت تمرین در بالای طیف کالری، دوره های استراحت را به حداقل برسانید و مستقیما به هر یک از حرکات خود ادامه دهید.

شنا:

احتمالا شنیده اید که شنا، با وجود تاثیرات کم نسبتا در دسترس همه افراد بدون توجه به سن و یا جراحت، سوختگی های جدی است و این دروغ نیست. شنا شدید یا شدت بالا می تواند بیش از 892 کالری در ساعت برای یک فرد 90 کیلویی بسوزاند. علاوه بر فواید درمانی و تعادل خوب بین قدرت و کاردیو، یکی از مزایای جانبی شنا این است که در آب انجام می شود اما متوسط دمای آب معمولا در حدود 80 درجه ودمای بدن 98 درجه است بنابراین بدن شما برای گرم نگه داشتن تلاش می کند و کالری می سوزاند.

بالا رفتن از پله ها :

هیچ چیز به اندازه دویدن روی پله های نمی تواند سخت باشد نه تنها برای ساخت ماهیچه و بهبود سطح آمادگی قلبی و عروقی شما عالی است، بلکه یک کالری سوز جدی است در حال بالا رفتن از پله ها می تواند میزان 819 کالری در هر ساعت برای یک فرد 90 کیلویی را بسوزاند.

پلکان اساسا ضربان قلب را افزایش می دهد در حالی که قلب و ریه ها خون و اکسیژن بیشتری را پمپاژ می کنند و منجر به سوزش بالاتر نسبت به همان فاصله روی زمین مسطح می شود می توانید سرعت بالای خود را برای افزایش سطح شدت افزایش دهید و یا اگر این هماهنگی را داشته باشید، برداشتن دو قدم در یک زمان باعث خواهد شد که ماهیچه هایتان سخت تر کار کنند و بنابراین سوزاندن کالری را افزایش دهید. هرچه تعداد بیشتری گام بردارید، بدن شما سخت تر کار می کند.

دویدن روی پله

بسکتبال :

اگر می خواهید در بسکتبال خوب باشید، بهتر است بتوانید حرکت کنید این ورزش اساسا شامل بازیکنانی است که در حال دویدن هستند و هر چند وقت یک بار یا بیشتر از یک طرف زمین به طرف دیگر می پرند و با حداقل وقفه، آن ها را وادار به استفاده از سیستم های انرژی می کنند که در فعالیت های روزمره مورد استفاده قرار می گیرند.

گفته می شود که بسکتبال بالاتر از 728 کالری در ساعت برای یک فرد 90 کیلویی می سوزاند با بازی 15 دقیقه شروع کنید و تحمل خود را از آنجا بسازید با این حال مراقب باشید چون جراحات زیادی در این ورزش رخ می دهند، اغلب به این دلیل که افراد برای چنین تاثیری در بدن خود آماده نیستند.

اسکیت:

اسکیت یک تعادل سالم از تمرین های کاردیو و استقامت را بدون داشتن تاثیر زیاد روی مفاصل با هم ترکیب می کند. همانطور که در ورزش و تناسب اندام نمناک میخوانید اطلاعات و بررسی ها روی یک فرد 90کیلویی نشان می دهد که 683 کالری در هر ساعت به طور متوسط سوزانده می شود اما سعی کنید بالا تنه خود را درگیر کنید بلکه روشی عالی برای افزایش نرخ ضربان قلب شما برای یک کالری بیشتر است.

ایروبیک:

ایروبیک می تواند سرگرم کننده و هم به شدت مفید باشد در حالی که ورزش هوازی، بدن و ماهیچه های شما را به چالش می کشد. حرکت های ایروبیک با تاثیرهای بالا به فعالیت هایی اشاره دارد که در آن هر دو پا زمین را ترک می کنند مانند پرش پروانه ، سبک بال زدن و حرکات رقص.

این نوع تمرین را می توان با افزودن تجهیزات وزن دار، حفظ سطح شدت بالا و انجام تمرین که به طور خاص بر روی گروههای عضلانی بزرگ مانند ، پاها، قفسه سینه، و کمر تمرین می کند، افزایش داد. اما مهم است که توجه داشته باشید که وقتی با شدت بالا کار می کنید، مدت زمان تمرین کلی کوتاه تر مهم است (به طور ایده آل 20 تا 30 دقیقه طول می کشد).

ایروبیک

راکت بال :

همانند تنیس، راکت بال شکل بسیار فشرده ای از ورزش است و به سرعت 637 کالری در ساعت برای بزرگسالان می سوزاند شما ممکن است اینطور فکر نکنید چون این افراد مسن هستند که این را در سالن ورزش بازی می کنند، اما اگر آن را امتحان کنید، فورا متوجه خواهید شد که این ورزش بسیار چالش برانگیز است این عمدتا به این دلیل است که شما هرگز نمی توانید بنشینید باید به طور مداوم دویدن، پرش، و تلاش برای گرفتن توپ در موقعیت را داشته باشید اما شاید بهترین بخش درباره این ورزش این است که می تواند ذهنی و هم فیزیکی باشد.

حمل کوله پشتی هنگام پیاده روی و کوه نوردی :

حمل یک کوله پشتی در پیاده روی یا کوهنوردی از هر نوع، شکل عالی ورزش در فضای باز است که در حدود 637 کالری برای یک فرد 90 کیلویی می سوزاند و باعث تقویت ماهیچه ها در بالا تنه و پایین تنه می شود این ناحیه متفاوت برای بهبود هماهنگی و کار کردن ماهیچه تثبیت کننده کوچک در پاها و قوزک پا هم عالی است.

دویدن :

دویدن یکی از ساده ترین تمرینات ورزشی است که انسانها می توانند انجام دهند، عمدتاً به این دلیل که هیچ تجهیزاتی از نظر فنی لازم نیست حتی کفش . از آنجا که نیاز به مقدار جدی انرژی برای حرکت سریع و نیاز زیادی به سیستم قلبی عروقی شما وجود دارد، اکثر ما نمی توانیم اجرا کنیم.

بله به همین راحتی حدود 900 تا 1.500 کالری در ساعت بسوزانید. دویدن و پیاده روی سریع یکی از ورزش هایی است که تمام بخش های بدنتان را درگیر می کند و به سوختن کالری و کاهش سایز سرعت می بخشد.

کالری سوز قوی

پارو زدن :

در حالی که ماشین های قایقی ممکن است به نظر قدیمی برسند، آن ها در سالن های ورزشی با کم ترین تاثیر عمل می کنند ورزش قایقرانی یک تمرین عالی خارق العاده بدن است که تأثیر کمی دارد اما کالری زیادی را با کمترین تأثیر می سوزاند. عمل قایقرانی هر دو از بدن تحتانی و فوقانی استفاده می کند، که همزمان با کار کردن چندین گروه عضلانی نیز فوق العاده است همانطور که در اکثر تمرینات قلبی انجام می شود، برای افزایش کالری سوزی، باید دوره هایی با شدت زیاد انجام دهید.

فوتبال:

اگر هنوز یک طرفدار دو آتیشه ی این ورزش جذاب هستید بهتر است که خودتان هم جزوی از بازیکنان شوید. فوتبال جزو ورزش های عالی برای سوزاندن کالری است .

با هر ساعت ورزش فوتبال شما 600 تا 900 کالری در بدنتان می سوزانید.

بوکس:

حتما شما هم دقت کرده اید که ورزشکاران رشته ی بوکس با سروصورتی پر از عرق به انجام حرکات و ورزش زیبای بوکس می پردازند. این نشان از تحرک سنگین و بالای این ورزشکاران است که در هر ساعت میزان 700 تا 1100 کالری می سوزانند.

ورزش بوکس

کوه نوردی:

زمانی که شما با بدنی صاف و با حالتی صحیح ارتفاعی را طی می کنید یعنی شما با یک حالت بدنی عالی در یک فضا با اکسیژن خالص در حال سوزاندن کالری به میزان 650 تا 900 هستید.

تنیس:

توقف - حرکت - آهسته - سریع این ریتم حرکات ورزش هایی مثل تنیس و اسکواش هستند که به نظر نمی رسد جزو ورزشهایی باشند که بیشترین کالری را می سوزانند اما باید گفت این ورزش ها در حدود 600 تا 950 کالری در ساعت می سوزانند.

اسکی:

اسکی یکی از ورزشهای بسیار مفید برای سوزاندن کالری است. این ورزش هم بالاتنه و هم پایین تنه را تحت تاثیر قرار داده و ضربان قلب را بالا می بـرد. به طـور مـتـوسط نیم ساعت آن تقریبا 330 کالری می سوزاند. حرکت توپ بسیار غیرقابل پیش بینی است و وقتی نیازهای غیرقابل پیش بینی دارید، مغز و ماهیچه های خود را به چالش می کشید تا هرچه سریعتر منقبض شوند تا بتوانید بدن خود را جابجا کرده و موقعیت خود را بدست آورید.

ورزشهایی که بیشترین کالری را میسوزانند

4.3258
این مطلب مفید بود ؟22236
منبع : thehealthy / evoke / classpass / بخش ورزش و تناسب اندام نمناک/ح.ب/ن
برچسب : لاغری سریع
وبگردی