غذاهای خارجی کشنده

غذاهای خارجی کشنده!؟

کد مطلب : 14086زمان مطالعه : 3 دقیقه
در قسمت های مختلف جهان غذاهای خارجی متفاوتی طبخ می شود که ما حتی اسم آنها را هم نشنیده ایم. بعضی غذاها ی خارجی هم هستند که باید در زمان مناسبی و با شرایط خاصی خورده شوند وگرنه کشنده می باشند.

غذاهای خارجی با خواصیت کشنده!!!

در سراسر دنیا مردم با ذائقه های مختلف غذاهای خارجی متنوعی را آماده می کنند که برای ما فکر کردن به آن غذا هم مشکل است.انواع غذاهای خارجی که در آن جانوران زنده و یا نپخته سرو می شوند را بسیاری از خارجی ها میل می کنند. اما برخی غذاها هم وجود دارند که خوردن آنها خطرناک است و اگر در زمان مناسبی خورده نشوند کشنده می باشند.

برخی از غذاهای خارجی هستند که آدم دوست دارد امتحانشان کند اما اگر ندانید چگونه و چه زمانی آنها را بخورید، ممکن است برایتان خطرناک باشد و حتی جانتان را از دست بدهید.

انواع غذاهای خارجی کشنده

زمان مناسب مصرف گاوغوک

 

گاوغوک (قورباغه غول پیکر)

این قورباغه های غول پیکر و چاق و چله شاید خیلی خوشمزه به نظر برسند اما خوردن آنها زمان دارد. این خوراک خوشمزه و گران در دنیا فصل ویژه ای دارد:بعد از فصل جفت گیری و پس از سومین بارش سال که قورباغه ها به اندازه کافی بزرگ شده اند تا غورغور کنند.

اگر در زمان نامناسبی از سال آن را میل کنید، احتمال از کار افتادن کبد، سوزش معده یا تورم مجاری ادرار زیاد است.

غذاهای خارجی خطرناک

خطرات کشنده این درختچه

کاساو تلخ

کاساو، درختچه نواحی آمریکای جنوبی و ریشه آن خوراکی  است. ریشه این گیاه سرشار از نشاسته است. این ریشه، منبع غنی کربوهیدرات است. اما در عین حال، منبع خوبی برای سیانور نیز به شمار می رود. بدون شک هیچ کس دوست ندارد غذای خود را با طعم سیانور بخورد. اگر کاساو تلخ به اندازه کافی خیس نکشیده و خشک نشده باشد، بسیار مسموم و کشنده خواهد بود.

غذاهای خارجی خوشمزه

اختاپوس و تلفات جانی مصرف آن

Sannakji

آیا دوست دارید غذای خود را خام و زنده بخورید؟ اگر این طور است، احتمالا از اختاپوس زنده خوشتان خواهد آمد. برای تهیه این غذای کره ای، پاهای اختاپوس را در حالی که زنده است و حرکت می کند، می برند و به عنوان غذا با ادویه و سس سرو می کنند. باید این پاهایی که هنوز حرکت دارند را درست و با دقت بجوید وگرنه دهانه های مکِشی زیادی که روی بازو هست ممکن است به گلوی شما بچسبد و موجب خفگی شود. بر اساس گزارشات، هر سال 6 نفر در اثر خوردن این غذا جان خود را از دست می دهند.

انواع غذاهای خارجی که ما نمی توانیم بخوریم

نحوه صحیح مصرف ماهی fugu

Fugu

خوردن ماهی Fuguای که درست و اصولی درست نشده باشد، می تواند شما را روانه آن دنیا کند. اما اگر درست، طبخ شود یکی از خشمزه ترین خوراک های دریایی است. برای خوردن این ماهی حتما از رستوران و آشپز آن مطمئن شوید. این ماهی در ژاپن طرفداران بسیاری دارد.

غداهای خارجی که خوردنشان ریسک دارد

عواقب خطرناک مصرف نادرست آکه

Ackee

«آکه» میوه ملی و محلی جامائیکا است و در عین حال، جزو میوه های ممنوعه و خطرناک نیز به شمار می رود. وقتی آکه هنوز نرسیده و کال باشد، سموم بسیاری در آن وجود دارد که می تواند کشنده باشد. باید تا رسیدن این میوه صبر و سپس آن را میل کنید. این میوه بسیار خوشمزه و سالم است و خواصی بسیاری هم دارد. البته فقط می توانید گوشت زرد میوه را بخورید و هسته های مشکی اطراف آن سمی هستند. اما جالب است که آکه، منبع غنی برای ویتامین A و پروتئین به شمار می رود.

غذاهای خارجی کشنده!؟

4.730
این مطلب مفید بود ؟282
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از نیک صالحی -/ ن.م
وبگردی