مضراتی نوشیدنی برای قلب

مضرات نوشیدنی شیرین برای قلب

کد مطلب : 14173زمان مطالعه : 2 دقیقه
محققان اعلام کردند که مصرف انواع نوشیدنی های شیرین تاثیر فراوانی بر ایجاد و یا تشدید بیماری های قلبی دارد. بنابراین با دقت در مصرف نوشیدنی های شیرین سلامت قلب خود را تضمین کنید.

نوشیدنی های شیرین و مضرات آن ها برای سلامت قلب

رژیم غذایی ناسالم و شیوه زندگی نادرست باعث ایجاد انواع بیماری ها مثل بیماری های قلب می شود. یکی از این موارد مصرف نوشیدنی های شیرین است که پزشکان اعلام کردند تاثیر فراوانی در ایجاد بیماری های قلب و عروق دارد. غذاهایی که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد شامل مواد غذایی حاوی ویتامین بی و پروتئین سویا است، ویتامین ها تأثیر زیادی روی کاهش بیماری های قلبی و عروقی دارد.

مصرف نوشیدنی شیرین سلامت قلب را به خطر می اندازد

افزایش احتمال بروز بیماری های قلبی با مصرف نوشیدنی های شیرین

 

به گفته محققان بروز عوامل پرخطر رابطه مستقیم با میزان مصرف دارد، یعنی هر چقدر نوشیدنی های شیرین بیشتر مصرف شود خطر بروز بیماری قلب و عروق بیشتر می شود.

تیم محققان دانشگاه کالیفرنیا در گزارش خود عنوان می کند:« نوشیدنی های شیرین شده با مقادیر کم، متوسط و بالای شربت فروکتوز به نحو چشمگیری باعث افزایش عوامل خطر بروز بیماری قلب و عروق می شود، حتی اگر فقط به مدت دو هفته توسط زنان و مردان جوان و سالم مصرف شود.»

جدیدترین مطالعه اپیدمیولوژیکی هم نشان می دهد که خطر مرگ ناشی از بیماری های قلب و عروق که اولین علت مرگ و میر در سراسر جهان است، با افزایش میزان مصرف قندهای افزودنی افزایش یافته است.

دکتر «کیمبر استنهوب»، سرپرست این تیم تحقیق، در این باره می گوید:«این یافته ها به وضوح نشان می دهد که انسان ها به شدت نسبت به تاثیرات مضر شکر اضافی در طیف وسیعی از میزان مصرف حساس هستند.»

در این مطالعه 85 مرد و زن در محدوده سنی 18 تا 40 سال در قالب چهار گروه متفاوت دسته بندی شدند. در طول مدت 15 روز مطالعه، محققان نوشیدنی شیرین شده با 0 درصد، 10 درصد، 17.5 درصد یا 25 درصد شربت فروکتوز را در نیاز کالری روزانه شرکت کنندگان گنجاندند.

در ابتدا و انتهای مطالعه، محققان میزان لیپوپروتئین، تری گلیسیرید و اسید اوریک که همگی شاخص های خطر بیماری های قلب و عروق هستند را اندازه گیری کردند تا بر تغییرات این شاخص ها در هر گروه نظارت داشته باشند.

با افزایش میزان شربت فروکتوز در نوشیدنی ها، عوامل پرخطر در هر گروه افزایش می یافت. محققان همچنین دریافتند عمدتاً افزایش عوامل پرخطر لیپید/لیپوپروتئین برای بیماری قلبی-عروقی بدون توجه به وزن بدن، در مردان بیش از زنان است.

مضرات نوشیدنی شیرین برای قلب

4.48
این مطلب مفید بود ؟71
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از افکارنیوز -/ ن.م
وبگردی