سلامتی بدن و شاد زیستن
برای سلامتی بدن و افزایش طول عمر روش های بسیار ساده ای وجود دارد که یکی از آنها نوشیدن حداقل پنج لیوان آب در طول روز می باشد. کمبود آب بدن مضرات زیادی دارد.

اگر به دنبال راه هایی برای سلامتی بدن خود وداشتن زندگی شادتر هستید این مطلب را از دست ندهید.

 برای سلامتی خود و داشتن زندگی سالم و پر انرژی راه کارهای بسیار ساده و قابل انجامی وجود دارد که با رعایت آنها می توانید از سستی بدن جلوگیری کرده و سلامتی را به بدن خود هدیه دهید.

این چند توصیه می تواند به شما کمک کند:

راه های سلامتی بدن را بشناسید

مصرف مناسب آب در روز 

1 - درست خوردن :

شصت درصد وزن بدن از آب تشکیل شده است که هر روز مقداری از آن از طریق عرق کردن، ادرار و نفس کشیدن از دست می رود. اگر چه مصرف روزی 8 لیوان آب توصیه شده است اما در واقع مقدار آب مورد نیاز بدن به عوامل مختلف از جمله جنسیت، سن، فعالیت بدنی، آب و هوا، ابتلا به بیماری و … ارتباط دارد و یک فرد سالم و فعال با یک رژیم غذایی سالم می تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند.

نوشیدن زیاد آب کمک می کند دوباره انرژی تان را به دست بیاورید و به کار و فعالیت ادامه دهید. آب نخوردن زیاد باعث آکنه و سردرد و... می شود. سعی کنید در طول روز، 5 تا 9 وعده میوه و سبزیجات بخورید، اما چربی را کلاً از برنامه تان حذف نکنید. خوردن کمی چربی باعث می شود بدن نرم کار کند.

روش های ساده برای سلامتی

حرکات ورزشی و نقش مثبت انها

2 - تکان خوردن :

فعالیت های بدنی و ورزشی می تواند به ما کمک کند تا جسم را نسبت به سن سلامت و شاداب نگه داریم و توانایی های ما در برابر سنمان بیشتر شود و به نوعی از افرادی که ورزش نمی کنند بیشتر عمر کنیم و سلامتی بیشتری داشته باشیم.

هر روز چند حرکت کششی انجام دهید. اگر روزانه 10 دقیقه و هفته ای 3 تا 5 بار نرم بدوید، ماهیچه هایتان قوی می ماند و سلامتی همراه شما خواهد بود. یادتان باشد آهسته و پیوسته ورزش کنید. یک ساعت دویدن و بعد، یک ساعت استراحت کردن ممکن است باعث گرفتگی عضلات شود.

توصیه کلی این است که در طول هفته 150 دقیقه ورزش کنید.

3 - با خودت یک مبارزه راه بینداز :

مثلاً اگر می توانی 10 تا شنا بروی، تلاش کن به 12 برسی. مبارزه های کوچک مثل این، بدن را آماده نگه می دارد. و آمادگی بدن سلامتی را به همراه دارد.

تحقیقات نشان داده، افرادی که «گام شمار» (وسیله ای برای شمردن تعداد قدم ها در روز ) می پوشند، نسبت به بقیه بیش تر تحرک دارند.

راههای ساده برای سلامتی بدن و شاد زیستن

4.1122
این مطلب مفید بود ؟9923
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از سلامانه -/ ن.م
برچسب : سلامت بدن
وبگردی