ابوالفضل پورعرب کنار امین فرزانه
عکس یادگاری ابوالفضل پورعرب بازیگر معروف و پیشکسوت سینما و تلویزیون در کنار لات معروف تهران، امین آقا فرزانه را در این بخش مشاهده می کنید.

ابوالفضل پورعرب ستاره بی رقیب دهه 60 و 70 سینمای ایران که اخیرآ به علت بیماری مهلکی که دچار شده است فعالیت چندانی در عرصۀ بازیگری ندارد در دیداری با امین آقا فرزانه عکسی یادگار گرفت که در ادامه میبینید.

ابوالفضل پورعرب و امین فرزانه

ابوالفضل پور عرب متولد 1341 در تهران است وی  فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانش سرای هنر است. فعالیت در تئاتر را از سال 1359 آغاز کرد و نخستین بار در نقش کوتاهی در فیلم زخمه ظاهر شد. ابوالفضل پور عرب همچنین در فیلم دزد و نویسنده به عنوان دستیار کارگردان حضور داشته است.

بازی در فیلم عروس در سال 60 او را تبدیل به بازیگری محبوب در عرصه سینما کرد. این اولین فیلم پورعرب بود که باعث دیده شدن او در نظر فیلمسازان سینما شد. او در سال 1375 و در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم مردی شبیه باران جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد.

دوران پرکاری ابوالفضل پورعرب دهه 70 بود. قربانی،نرگس،آواز تهران،چهره،بهشت پنهان،مردی شبیه باران،غریبانه،مردی از جنس بلور،عشق کافی نیست و دست های آلوده از آثار سینمایی این بازیگر است.

آخرین مجموعه تلویزیونی ابوالفضل پورعرب نیز وضعیت سفید بود که پس از آن پورعرب به علت دچار شدن به سرطان اثنی عشر و کبد نتوانست بازی کند.

ابوالفضل پورعرب

ابوالفضل پورعرب در کنار امین آقا فرزانه + عکس

4.623
این مطلب مفید بود ؟212
برگرفته از پارسینه - / ل
وبگردی