کوفته تبریزی گیاهی
کوفته تبریزی گیاهی یک رژیم غذایی سالم و کم کالری می باشد که برای گیاهخواران هم بسیار مناسب است. اگر به دنبال طرز تهیه کوفته تبریزی گیاهی بدون گوشت هستید با ما همراه شوید.

طرز تهیه کوفته تبریزی گیاهی

کوفته تبریزی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد و یکی از غذاهای قدیمی و دوست داشتنی در میان سفرهای ایرانی هاست.طرز تهیه کوفته تبریزی خیلی پیچیده نیست ، فقط مانند کباب کوبیده و حلیم و برخی از غذاهای خوشمزه دیگر کمی فوت و فن دارد و هنر هر آشپزی نیست و باید با رعایت اصول و نکات ریز تهیه شود.در تهیه کوفته تبریزی مجلسی و خوشمزه از گوشت استفاده میشود و بسیار هم لذیذ است. ولی در تهیه کوفته تبریزی گیاهی نیاز به استفاده از گوشت نیست و برای کسانی که تمایلی به خوردن گوشت ندارند بسیار مناسب است.پس برای آموزش یک کوفته تبریزی ساده و بدون گوشت با ما همراه شوید.

مواد لازم برای کوفته تبریزی گیاهی

کوفته تبریزی گیاهی

طرز تهیه کوفته تبریزی گیاهی

 مرحله اول:

برای پخت کوفته تبریزی باید ابتدا لپه را تمیز کنید و از چند ساعت قبل خیس کنید و بعد از اینکه یکی دوبار آب آن را عوض کردید با کمی آب بپزید.

مرحله دوم:

سبزی ها را هم پس از تمیز کردن و شستن ریز خرد کنید.

مرحله سوم:

برنج را هم بپزید و با لپه ،آرد نخودچی، مقداری نمک ، فلفل ، زردچوبه و زیره سیاه چرخ کنید.سپس سبزی ها را به مواد چرخ شده اضافه کنید و خوب ورز دهید. وقتی مواد خوب به خرد هم رفتند و به راحتی توانستید یک گلوله گرد ازش درست کنید با دستتان چند گلوله بزرگ از آن درست کنید و داخلش رو آلوچه یا گردو بگذارید و کاملا گردش کنید.

مرحله چهارم:

گوجه فرنگی ها را رنده کنید و با مقداری آب و نمک و فلفل مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشند و کمی غلیظ تر شوند.

مرحله نهایی:

کوفته ها را به آرامی داخل سس نه چندان غلیظ قرار دهید و حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا سس به آرامی بجوشد و جا بیفتد. کوفته آماده شده را با کمی روغن زیتون سرو کنید.

نکات تکمیلی در مورد کوفته تبریزی گیاهی

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30دقیقه میباشد .
کوفته تبریزی گیاهی را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار - میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

کوفته تبریزی گیاهی ، طرز تهیه کوفته تبریزی گیاهی

4.841
این مطلب مفید بود ؟392
منبع : بخش آشپزی نمناک/ک.ک/ر
برچسب : غذای رژیمی
وبگردی