موفقیت در گفتگو
سخن گفتن با دیگران آداب و موازینی دارد که ممکن است گاهی اوقات در یک گفتگوی دوستانه منجر به مشاجره زشت نیز شود.در یک گفتگوی موفقیت آمیز نباید به دنبال برنده شدن بود و باید تلاش کرد تا با رعایت برخی موارد آتش خشم را خاموش کرد.

موفقیت در گفتگو با آداب خاص

سخن گفتن، به عنوان یکی از کم هزینه ترین امور، گرچه در بدو نظر بسیار آسان تلقی می گردد؛ اما باید گفت که به کارگیری درست این نعمت بی بدیل که از امتیازات انسان است، آداب و موازینی دارد که بدون آن نه تنها بهره لازم حاصل نمی گردد، بلکه گاه مشکلات غیر قابل حل و ضایعات جبران ناپذیری نیز به بار خواهد آمد.

یک مشاجره گفت وگوی خیلی آرام می تواند در چشم بر هم زدنی به یک مشاجره زشت و ناخوشایند تبدیل شود. وقتی دونفر با هم وارد دعوا می شوند خیلی سخت است که آتش این هیجان منفی را خاموش کرد. هر دو دوست دارند با صدای بلند حرف های خود را به کرسی بنشانند و خود را حق به جانب بدانند. این تیپ بحث ها نه تنها در زندگی های شخصی که در فضای کاری نیز وجود دارد. شاید با یک دوست یا عضوی از خانواده دنبال برنده شدن در بحث نباشید، اما در محل کار و مسایل شغلی، بدون شک همه تلاش بر این است که برنده بازی باشید. 

گفتگوی موفق

خودتان را کنترل کنید

برای تحقق این امر، چند تاکتیک برایتان ذکر کرده ایم تا با کمک آنها حرف هایتان را بگویید و آنچه می خواهید، شنیده شود.
برای برنده شدن تلاش نکنید!
موضع گرفتن در برابر نظرات دیگران، یا حمله کردن به آنها باعث می شود تا طرف مقابل نیز در حالت مبارزه قرار بگیرد. وقتی طرف مقابل برافروخته یا تحت فشار است، با واژه های خود به او حمله نکنید. 
 
مودب بودن
 
بحث و دعوا کردن همیشه منطقی و درست نیست. بهتر است به نظرات و دیدگاه های دیگران احترام بگذارید و حتی اگر به نظر شما کاملا مسخره و خنده دار بود هم آن را نشان ندهید. یا به طرف مقابل توهین نکنید. 
 
گفتگوی موفق
 

در همه حال مودب باشید

 
پرسیدن سوالهای نامحدود
 
این تیپ سوال ها به طرف مقابل کمک می کند تا واکنش های رقابتی خود را تغییر دهد و بیشتر روی همکاری و حرف های کمک کننده متمرکز کند. 
 
 
مردم به حرف  افراد باهوش  گوش نمی کنند. در مطالعات سال 2013 میلادی مشخص شد انسان ها در بحث و مشاجره طرف کسی را می گیرند که خیال می کنند حق با اوست. 
 
گفتگوی موفق
 
خود را مورد اطمینان مردم قرار دهید
نشان دهید که مردم مدافع شما هستند
 
تقریبا بیشتر ما فرضمان این است که کاری که دیگران انجام می دهند، کاملا درست است. از این رو، طوری رفتار کنید که رفتار و کارهای شما را تایید کنند. 
 
نپرسید چرا؟ بپرسید:چگونه؟
 
در مطالعات سال 2013 میلادی، ثابت شد افراد موفق بیشتر در مورد چگونگی موفقیت های خود توضیح می دادند نه در مورد اینکه چرا موفق و معتمد به نفس هستند!
 
گفتگوی موفق
 
از آمار و نمودار استفاده کنید
 
مردم برای این به دانشمندان و محققان اعتماد می کنند که با نمودار و دلیل و سند به آنها ثابت می کنند که حرف هایشان درست است. برای اثبات ادعای خود بهتر است همه مدارک لازم را جمع آوری و استفاده کنید. 
 
موثق حرف بزنید
 
اگر دوست دارید جدی گرفته شوید، باید از اطلاعات موثق کمک بگیرید و برای ادعای خود مثال هایی هم داشته باشید تا صحت و درستی آن را اثبات کند.
 
گفتگوی موفق
 

 

موفقیت در گفتگو ، آداب موفقیت در گفتگو به چه صورت است؟

4.127
این مطلب مفید بود ؟225
برگرفته از برترینها-/ف
برچسب : گفت و گو
وبگردی