سکته قلبی
در صورت رانندگی طولانی مدت و توجه نداشتن به استراحت بدن در افرادی مستعد بیماری قلبی باعث بروز سکته قلبی و حتی سکته مغزی می شود.

ایا رانندگی طولانی مدت نقشی در سکته قلبی دارد؟؟؟

با توجه به اینکه افراد مبتلا به بیماری قلبی ممکن است در هنگام سفر رانندگی کنند، باید به نکاتی توجه داشته باشند. به دلیل ثابت قرار گرفتن عضلات ستون فقرات فرد دچار گره های ماهیچه ای عضله و اسپاسم می شود به نحوی که نقاط دردناکی در پشت کمر به وجود می آید.
لازم است کلیه افرادی که به سفر می روند به خصوص بیماران قلبی هر 3 ساعت 1 بار ماشین را متوقف و حرکات کششی انجام دهند. چرا که توجه نکردن به این موضوع به خصوص در افراد مسن باعث سخت شدن دیواره رگ های عروق می شود.

عوارض رانندگی طولانی


نشستن طولانی مدت و ثابت مصرف آسپرین باعث رغیق شدن خون شده و در هنگام ثابت ماندن بیش از اندازه در سفر از غلیظ شدن خون جلوگیری می کند به خصوص در هنگام رانندگی باعث کم شدن حرکت خون در رگ های انتهایی بدن و به خصوص باعث لخته شدن خون در ساق پا می شود.
عدم توجه به استراحت بدن و حرکت آن در هنگام رانندگی می تواند در افرادی که مستعد بیماری قلبی هستند موجب سکته قلبی و حتی مغزی شود، چرا که خون لخته شده در ساق پا حرکت کرده و اگر به قلب برسد باعث سکته قلبی خواهد شد.
همراه داشتن قرص آسپیرین به خصوص در افراد بالای 60 سال را برای جلوگیری از غلیظ شدن خون بسیار مهم است و مصرف آسپرین باعث رغیق شدن خون شده و در هنگام ثابت ماندن بیش از اندازه در سفر از غلیظ شدن خون جلوگیری می کند.
همچنین افرادی که دچار بیماری قلبی هستند باید میزان کلسترول روزانه آن ها حداقل سیصد میلی گرم باشد تا از رسوب و سخت شدن عروق جلوگیری کنند.

رابطه سکته قلبی با رانندگی طولانی

410
این مطلب مفید بود ؟82
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از سلامت نیوز
برچسب : سکته قلبی
وبگردی