تعرفه آب

تعرفه آب مصرفی خانوارها تعیین شد

تاریخ انتشار : 22 آبان 1402کد مطلب : 15103زمان مطالعه : 2 دقیقه
طبق مصوبه مجلس، تعرفه آب مصرفی مشترکان تا الگوی مصرف به صورت یارانه‌ای و مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به صورت غیریارانه‌ای و براساس الگوی افزایش پلکانی تعیین می‌شود.

مهر:نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، بند «الف» ماده 39 لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه، وزارت نیرو موظف است تعرفه مشترکان خانوارهای کشور را به گونه‌ای اصلاح نماید که با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکان تا سقف الگوی مصرف خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور برابر صفر، مشترکان تا الگوی مصرف به صورت یارانه ای، مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به صورت غیریارانه ای و بر اساس الگوی افزایش پلکانی (ای بی تی) تعیین شود. الگوی مصرف آب خانوارهای مذکور بر اساس بعد خانوار (سرانه) محاسبه می‌شود.

1- حق انشعاب و آب بهای مصارف تجاری و اداری حسب مورد مطابق آئین‌نامه اجرایی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، محاسبه می‌گردد.

2- معافیت یا تخفیف در تعرفه برای کاربری‌هایی که بر اساس قوانین، مشمول معافیت یا تخفیف هستند صرفاً در سقف الگوی مصرف یا ظرفیت قراردادی و یا پروانه بهره برداری و کاربری تعیین می‌شود و محاسبه تعرفه مازاد بر مصرف مذکور بر اساس قوانین موضوعه جاری صورت می‌پذیرد.

3- شرکت‌های ارائه دهنده خدمات آب و فاضلاب موظفند نسبت به تأمین و نصب ابزار اندازه گیری دارای استاندارد معتبر برای مشترکان جدید شهری و روستایی اقدام کنند. به شرکت‌های مزبور اجازه داده می‌شود نسبت به تعویض این ابزار برای مشترکان موجود (با اولویت پرمصرف) اقدام کنند، پرداخت هزینه نصب و تأمین ابزارهای هوشمند برای مشترکان شهری بالاتر از الگوی مصرف بر عهده مشترکان یا بهره برداران بوده و به صورت اقساطی مجاز است. منابع مالی هزینه‌های نصب و تأمین ابزارهای اندازه گیری هوشمند برای مشترکان شهری و روستایی در حد الگوی مصرف و پایین‌تر در بودجه سنواتی لحاظ می‌گردد.

انتهای پیام/م

تعرفه آب مصرفی خانوارها تعیین شد

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی