ترمیناتور

آرنولد پس از 12 سال به ترمیناتور بازگشت

تاریخ انتشار : 5 خرداد 1394کد مطلب : 15304زمان مطالعه : 4 دقیقه
آرنولد با سری پنجم ترمیناتور به مجموعه این فیلم بازگشت اما کسی از نقش او در آن خبری ندارد. قصه فیلم برای رسانه های گروهی افشا نشده و تولید آن در سکوت کامل خبری انجام شد.

ترمیناتور 5 با بازی آرنولد شوارتزنگر که پس از 12 سال دوری دوباره به این مجموعه فیلم برگشته در حال تولید است.

 همزمان با 30 سالگی اکشن علمی ـ تخیلی ترمیناتور، رسانه های گروهی بحث تولید قسمت تازه آن را مطرح کرده اند و در این ارتباط بیشتر از هر کسی نام جیمز کامرون، خالق و کارگردان 2 قسمت اول و دوم آن شنیده می شود.

منتقدان که از این دو قسمت به عنوان انقلابی تکنیکی در دنیای فیلمسازی و هنر جلوه های ویژه یاد می کنند، به کامرون لقب پدر این مجموعه فیلم را داده اند.
رسانه های گروهی برای صحبت درباره آینده ترمیناتور سراغ این فیلمساز رفته اند و طبیعی است که بحث آنها به قسمت های جدید مجموعه فیلم آواتار هم کشیده شود.
این صحبت ها در حالی مطرح می شود که سال آینده ترمیناتور:آغاز آماده نمایش عمومی شده و روی پرده سینماها می رود.
پرسشی که از سوی منتقدان و رسانه های گروهی مطرح می شود این است که کامرون درباره این قسمت جدید مجموعه فیلم ترمیناتور چه فکر می کند. طرح این پرسش از این نظر جالب است که وی اکنون نه به عنوان سازنده یا دست اندرکار ترمیناتورها، که به عنوان یک تماشاچی به تماشای آنها می نشیند. کامرون در حال حاضر به صورت مستقیم نقشی در تولید قسمت های جدید این مجموعه فیلم ندارد، ولی می گوید با علاقه به تماشای این قسمت های تازه می نشیند.
 
آرنولد
 
کامرون می گوید:با سازندگان قسمت های جدید این مجموعه فیلم دوست هستم. لاکتا کالوگریدیس، نویسنده فیلمنامه ترمیناتور تازه، قبل از این در چند پروژه سینمایی با من همکاری داشته است. امیدوارم فیلم تازه یک کار بزرگ و تماشایی باشد. خیلی دوست دارم که این فیلم ها به شکل صحیحی تهیه و تولید شوند. فیلمنامه را مدتی قبل خواندم. خیلی خوب بود و اگر به همان صورت ساخته شود شانس زیادی برای تبدیل شدن به یک فیلم موفق را دارد. حال و هوای فیلمنامه، هم سرگرم کننده و جذاب بود و هم حرف هایی برای گفتن داشت.
اولین قسمت ترمیناتور در سال 1984 به نمایش عمومی درآمد و در ابتدای کار، قرار نبود به یک مجموعه فیلم دنباله دار تبدیل شود. فیلمنامه را کامرون با همکاری گیل آن هورد نوشت و آرنولد شوارتزنگر را (در کنار «کونان بربر») تبدیل به یکی از چهره های اصلی ژانر اکشن دهه 80 میلادی کرد. او همراه سیلوستر استالونه موفق به کسب لقب قهرمان اکشن دنیای سینما شدند. در قصه فیلم، آرنولد ضدقهرمان قصه است. او از سیاره ای دور راهی کره زمین می شود تا یک نوجوان و مادرش را از بین ببرد. جمله او در پایان فیلم (من برمی گردم) به صورت یکی از کلمات قصار مهم و فراموش نشدنی دنیای سینما درآمد. فیلم با بودجه ای 6.5 میلیون دلاری تهیه شد و در آمریکای شمالی نزدیک 39 میلیون دلار فروش کرد.
کامرون در سال 1991 دومین قسمت فیلم را با نام «ترمیناتور:روز داوری» کارگردانی کرد. هزینه تولید فیلم 102 میلیون دلار شد و 205 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرد. جلوه های ویژه فیلم که تا آن زمان مشابه آن روی پرده سینماها دیده نشده بود، تعجب و تحسین منتقدان سینمایی را برانگیخت. این بار آرنولد یک ترمیناتور مثبت و خوش قلب است که 2 کاراکتر مادر و فرزند نوجوان او را تحت حمایت خود گرفته و با ترمیناتور منفی و خبیث قصه به مبارزه برمی خیزد. تا به امروز، ترمیناتور2 تنها دنباله یک فیلم سینمایی است که در حالی موفق به دریافت جایزه اسکار شده که نسخه اصلی آن حتی نامزد دریافت اسکار هم نشد.
آرنولد
 
با وجود بازی آرنولد در قسمت سوم فیلم (که با نام «ترمیناتور:ظهور ماشین ها» در سال 2003 به نمایش عمومی درآمد) جیمز کامرون پشت دوربین قرار نگرفت و جاناتان موستو انجام این کار را به عهده گرفت. هزینه 200 میلیون دلاری فیلم، فروش 150 میلیون دلاری را برایش به همراه آورد. منتقدانی که 2 قسمت قبلی را تحسین کرده بودند، سومین قسمت را نپسندیدند و عدم موفقیت مالی آن را به خاطر غیبت کامرون از کارگردانی آن دانستند.
اما تهیه کنندگان این اکشن علمی ـ تخیلی در سال 2009 چهارمین قسمت آن را نیز با نام «ترمیناتور:رستگاری» تولید کردند. این بار مک جی، کارگردان فیلم بود و آرنولد شوارتزنگر در مقام بازیگر با آن همکاری نداشت. درگیری های کاری این بازیگر در مقام فرماندار کالیفرنیا، او را از فعالیت های سینمایی کاملا دور کرده بود. در غیبت بازیگر و کاراکتر اصلی قصه این مجموعه فیلم، تماشاگران سینما در آمریکای شمالی فقط 125 میلیون دلار برای تماشای آن پرداختند. این در حالی بود که قسمت چهارم با هزینه کلان 200 میلیون دلاری تهیه شده بود و مثل قسمت سوم، یک شکست سخت تجاری را برای سازندگانش رقم زد.
منتقدان سینمایی هم در نقدهای خود به این نکته اشاره کردند که تهیه کنندگان فیلم در حال چوب زدن به مردم هستند و با لجاجت می خواهند ترمیناتور را به تماشاگران تحمیل کنند. آرنولد هم از بازی افتخاری و کوتاه مدت در قسمت چهارم امتناع کرد. او عقیده داشت این گونه حضور در فیلم به منزله گول زدن تماشاگران است.
پنجمین قسمت فیلم برای نمایش عمومی در ایام تابستان سال آینده میلادی آماده می شود و آلن تیلور کارگردانش است. تماشاگران سینما او را برای کارگردانی چند مجموعه موفق و پربیننده تلویزیونی می شناسند که سال قبل «نور:دنیای تاریکی» را با یک فروش بالا روی پرده سینماها داشت.
آرنولد شوارتزنگر پس از 12 سال دوری دوباره به این مجموعه فیلم برگشته است؛ اما کسی از نقش او در آن خبری ندارد. اصلا خط اصلی قصه فیلم برای رسانه های گروهی افشا نشده و تولید آن در سکوت کامل خبری انجام شد.
مترجم:کیکاووس زیاری

آرنولد پس از 12 سال به ترمیناتور بازگشت

4.48
این مطلب مفید بود ؟71
برگرفته از امپایر آنلاین - / ک
وبگردی