تاثیر سرخ کردن غذا با روغن زیتون
همیشه این سوال در ذهن ما وجود دارد که بهترین و سالم ترین روغن برای سرخ کردن مواد غذایی کدام است؟ آیا بهترین روش سرخ کردن غذا با “روغن زیتون” است؟ در این بخش پاسخ این سوال را محققان اسپانیایی بدست آورده اند.

روغن زیتون و فواید فوق العاده سرخ کردن غذا با آن

با توجه به وجود انواع و اقسام روغن های گیاهی و حیوانی، همیشه این سوال پیش می آید که بالاخره کدام روغن مناسب سرخ کردن است. این موضوع وقتی پیچیده تر می شود که هر روز یکی از کارشناسان و متخصصان درباره مزایا و یا معایب روغن های گیاهی یا حیوانی سخن می گویند و توصیه هایی می کنندسالم ترین روش برای پخت غذا، روش آب پز کردن است.در صورتی که ناچار هستید غذای خود را سرخ کنید می توانید از روش سرخ کردن غذا با روغن زیتون استفاده کنید.

روغن سرخ کردنی

تاثیر مثبت روغن زیتون در سلامت قلب

 

پژوهشگران دانشگاه مادرید اسپانیا دریافته اند، احتمال خطر بروز بیماری قلب یا مرگ زودرس در افرادی که به طور منظم از غذای سرخ شده در روغن زیتون استفاده می کنند، کمتر است. 

 
پژوهشگران در این بررسی، تعداد 40 هزار و 757 بزرگسال 26 تا 69 ساله را ظرف یک دوره ی 11 ساله سنجیدند. این پژوهشگران روی روش های آشپزی و عادات غذایی افراد تمرکز کردند. هیچ یک از شرکت کنندگان در زمان شروع بررسی دچار بیماری قلب نبودند. 
 
طبق تعاریف، غذای سرخ شده عبارت از غذایی است که فقط با سرخ شدن تهیه می شد. از شرکت کنندگان در این پژوهش خواسته شده بود غذا را تفت دهند، بکوبند یا خرد کنند. 
 
نتایج این تحقیق نشان داد، در کشورهای منطقه مدیترانه که غذا با روغن زیتون یا آفتابگردان سرخ می شود و چه در خانه و چه در بیرون از خانه، مقدار زیادی غذای تفت داده شده مصرف می شود، میان مصرف غذای سرخ شده و احتمال بروز بیماری کرونر قلب و یا مرگ ارتباطی وجود ندارد. 
 
این پژوهش در مجله BMJ انتشار یافته است. 

تاثیرسرخ کردن غذا با روغن زیتون بر سلامتی

4.350
این مطلب مفید بود ؟437
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از ایسنا-/ف
برچسب : روغن زیتون
وبگردی