تاثیر سلفی گرفتن

تاثیر سلفی گرفتن بر سلامت روان!

کد مطلب : 15875زمان مطالعه : 1 دقیقه
گرفتن عکس سلفی به گونه ای در میان اکثر افراد رواج پیدا کرده است که با گرفتن آن شخص به نوعی ابراز وجود شخصیتی خود می پردازد غافل از اینکه شاید این پدیده بر سلامت روان وی تآثیر بگذارد.

سلفی گرفتن و تاثیرات آن روی مغز

بسیاری از افراد امروزه دچار اعتیاد به اینترنت،گوشی همراه،انواع مختلف تکنولوژی شده اند و چنان غرق شبکه های اجتماعی شده اند که شاید متوجه تآثیر و عواقب آن در سلامت روان و زندگی شخصی خود نباشند چراکه زیاد شدن شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی باعث شده است هرکسی به راحتی عکس های سلفی خود را در این فضاها منتشر کنند.حال سوالی که در این میان بوجود می آید این است که آیا این پدیده رابطه ای با اختلالات روانی دارد یا نه؟

سلامت روان

سلفی گرفتن و اثر منفی بر سلامت روان

 

یک روانشناس برجسته روسی از تصمیم کارشناسان سازمان بهداشت جهانی مبنی بر معرفی اعتیاد به اینترنت و انداختن عکسهای سلفی به عنوان اختلالی روانی خبر داد.به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بوریس استیگانکوف گفت:کارشناسان هم اکنون در صدد تهیه فهرست بین المللی تقسیم بندی بیماریهای روانی هستند که اعتیاد به انداختن عکسهای سلفی و استفاده از شبکه  های مجازی نیز به آن  افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی "24 ام" روسیه وی خاطرنشان کرد، در صورت درج این نوع اعتیاد در فهرست  رسمی باید این بیماری توسط داروهای مخصوص بیماریهای روانی درمان شود.

استیگانکوف گفت:اعتیاد به اینترنت تاکنون در لیست بیماریهای روانی وارد نشده، از این رو روانشناسان مسکو در تشخیص و درمان آن با دشواریهایی روبرو هستند.

تاثیر سلفی گرفتن بر سلامت روان!

3.7104
این مطلب مفید بود ؟7628
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از العالم - / ل
وبگردی