گردوغبار

انتشار گسترده گردوغبار از امروز در نیمه غربی کشور

تاریخ انتشار : 23 فروردین 1401کد مطلب : 16528تعداد نظرات : 1 نظر
کارشناس سازمان هواشناسی هشدار داد: گردوخاک امروز و فردا به صورت گسترده غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور را دربر می‌گیرد.

ایرنا:«کبری رفیعی» افزود:توده گرد و خاک مجدد در کشورهای همسایه غربی شکل گرفته است و با انتقال به نوار غربی کشور، از امروز در غرب و جنوب‌ غرب کشور و بخش‌هایی از شمال‌غرب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان‌داشت:بر این اساس در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و بوشهر، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی تاکید کرد:پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز برای همه گروه‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم به‌منظور پیشگیری از خسارت‌های احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک توصیه می‌شود.

وی گفت:امروز در شمال‌غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و روز چهارشنبه در مرکز کشور، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه‌داد:امروز خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت بارندگی در کشور نیز گفت:در جنوب‌غرب و غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش ابر، بارش باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه این شرایط جوی در بخش‌هایی از مرکز،‌ جنوب‌کشور و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی‌ البرز و شمال‌شرق کشور انتظار می‌رود.

به گفته رفیعی، روز پنجشنبه در سواحل خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و از اواخر وقت این روز و همچنین روز جمعه در غرب، جنوب‌غرب و به‌تدریج مرکز کشور، سواحل مرکزی خزر ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

انتشار گسترده گردوغبار از امروز در نیمه غربی کشور

51
این مطلب مفید بود ؟10
1 نظر به ثبت رسیده است
وبگردی