خواص بلوط
میوه بلوط دارای خواص و فواید بی شماری است، همچنین برگ و گل بلوط برای درمان برخی از بیماری ها بسیار حائز اهمیت و موثر است.

خواص و فواید بلوط و عوارض جانبی آن برای سلامت بدن

بلوط با توجه به ارزش غنی اش برای بدن یک عنصر ارزشمند است. به بهبود هضم غذا کمک می کند و سلامت قلب را بهبود می بخشد و آسم و دیابت را کاهش می دهد. همچنین تهاجم باکتری ها و ویروس ها را با خواص ضد ویروسی آن کنترل می کند.

ارزش غذایی میوه بلوط:

یک میوه از درخت بلوط، بلوط خوانده می شود. بلوط عمدتاً توسط سنجاب ها مصرف می شود و آن ها در پراکندگی دانه های بلوط کمک می کنند، چون این دانه ها توسط هوا پراکنده نمی شوند.
بلوط حاوی چربی های بلندی هستند که به حفظ بدن سالم کمک می کنند. تانن ها و فلانوئیدها همراه با ویتامین های ضروری، پروتئین ها ، فیبرها و مواد معدنی به افزایش سلامتی کلی کمک می کنند و این آنتی اکسیدان ها و چربی های اشباع نشده، به کنترل متابولیسم و در نتیجه ارتقای سلامتی بهتر کمک می کنند.

فواید بلوط:

در بخش بهداشت و سلامت نمناک بررسی دنیای خواص در سلامت نمناک بهترین خواص و فواید سلامتی بلوط آورده شده است:

1. بلوط برای بهبود هضم و گوارش:

بلوط مقدار زیادی فیبر دارد که به بهبود سلامت هاضمه کمک می کند. فیبر به منظم کردن حرکات روده با اضافه کردن حجم به مدفوع و از بین بردن هر دو یبوست و اسهال کمک می کند. بلوط برای افرادی که از حرکات روده نامنظم، اسهال، نفخ شکم و دیگر ناراحتی های گوارشی رنج می برند ایده آل هستند.
خواص بلوط

بهبود هضم و گوارش با بلوط 

2. بلوط برای جلوگیری از آسم:

بلوط شامل سه آنتی اکسیدان قوی یعنی، اسید، الاگیک اسید و تانن اسید است. این آنتی اکسیدان ها دارای اثر ضدآسم هستند و به کاهش آسم مبتلا می شوند. اسید گالیک، الاگیک اسید و تانن اسید ترشح ترکیبات را در بدن کاهش می دهند که در غیر این صورت التهاب مجاری هوایی را افزایش می دهد که باعث می شود تنفس دشوار شود. گونه های اکسیژن غیر فعال، با محدود کردن مجاری تنفسی دستگاه تنفسی از آنتی اکسیدان های موجود در بلوط خنثی می شوند و در نتیجه به مدیریت آسم کمک می کنند.

3. بلوط برای پیش گیری از دیابت:

ترکیباتی که در بلوط وجود دارند، عمل آنزیمی به نام "آلفا - گلوکوزیداز" را مهار می کنند، هضم کربوهیدرات را به تاخیر می اندازد و تبدیل کربوهیدرات به قند ساده یا گلوکز در طول هضم را کاهش می دهد.
این کار باعث افزایش سطح گلوکز خون می شود.
در نتیجه، بلوط می تواند به مدیریت دیابت کمک کند.
مقدار فیبر و کربوهیدرات ها نسبتاً پیچیده در این آجیل ها یافت می شوند به تنظیم سلامت مناسب کمک می کنند.

3. بلوط برای بهبود سلامت قلب:

بلوط به طور قابل توجهی غنی از چربی اشباع نشدهدر مقایسه با چربی اشباع شده است و این به بهبود سطح کلسترول کمک می کند و حتی در مقابل بیماری های قلبی مانند آترواسکلروز جلوگیری می کند. همچنین به حفاظت از چاقی و بیماری های قلبی ناشی از چربی های اشباع شده کمک می کند.

4. بلوط برای افزایش سلامت استخوان:

مواد معدنی فراوانی که در بلوط یافت می شوند، مانند فسفر، پتاسیم و کلسیم، به افزایش سلامت استخوان و جلوگیری از ظهور پوکی استخوان کمک می کنند.
کلسیم یکی از مهم ترین مواد معدنی برای تراکم مواد معدنی است و در غلظت های بالایی در بلوط یافت می شود. در نتیجه، مصرف بلوط می تواند سلامت استخوان را افزایش دهد.

5.خاصیت ضد میکروبی بلوط:

بلوط با وجود مقادیر زیاد تانن پتانسیل زیادی به عنوان یک عامل ضد باکتری در برابر باکتری های مختلف دارند و همچنین به ترمیم زخم ناشی از خاصیت سفت شدگی آن کمک می کنند. آن ها همچنین رشد و گسترش باکتری ها و میکروب ها را مهار می کنند و در نتیجه از گسترش بیشتر باکتری ها و دیگر کلمات جلوگیری می کنند، مصرف میوه های بلوط می تواند در از بین بردن باکتری ها از بدن کمک کند.
مزایای بلوط

بلوط خواص ضد میکروبی دارد

6. بلوط برای فعالیت ضد ویروسی:

ویروس های تب خال شایع ترین علت عفونت های ویروسی در افراد با سیستم ایمنی ضعیف هستند.
بلوط یک داروی گیاهی شایع ای است، زیرا خاصیت ضد ویروسی دارد و به خاطر وجود فلانوئیدها و تانن فعالیت های ضد ویروسی خوبی دارد. ترکیبات سالم موجود در بلوط از سلول های بدن با جلوگیری از تماس بین ویروس و سلول ها محافظت می کنند. آن ها تکثیر ویروس ها را بیشتر مهار می کنند و در نتیجه از گسترش ویروس به بخش های مختلف بدن جلوگیری می کنند.

7. بلوط برای بهبود درمان و رشد:

پروتئین ها اجزای اصلی بدن سالم هستند و بلوط حاوی مقدار زیادی پروتئین است. این موجود به ایجاد بافت ها و سلول های جدید و ترمیم نواحی آسیب دیده و التیام سریع آسیب ها و بیماری ها کمک می کند و با افزایش نسبت پروتئین در بدن, روند رشد و نمو سلولی افزایش می یابد.

8. بلوط برای بهبود فعالیت متابولیکی:

بلوط سرشار از ویتامین B است که شامل نیاسین, تیامین, ریبوفلاوین و ویتامین b12 می باشند. بلوط می تواند به تنظیم فعالیت های متابولیکی و همچنین تعدادی از فرآیندهای آنزیمی در بدن که برای سلامت کلی حیاتی هستند, کمک کند.

9.جلوگیری از بیماری آلزایمر با بلوط:

آنتی اکسیدان های موجود در بلوط ها, فعالیت کولین استراز (یک آنزیم موجود در مغز) را که بیشتر علائم بیماری آلزایمر شامل گیجی, کاهش حافظه, ناتوانی در فکر کردن و تمرکز را کاهش می دهد, مهار می کنند. این آنتی اکسیدان ها باعث کاهش سطح استرس اکسیداتیو و جلوگیری از مرگ سلول های مغزی می شوند و چنانچه در بخش سلامت نمناک می خوانید اسیدهای گالیک موجود در بلوط دارای خاصیت حفاظتی مغز هستند و از بیماری آلزایمر جلوگیری می کنند.
بلوط برای بیماری ها

بلوط برای جلوگیری از بیماری آلزایمر 

کاربردهای بلوط:

تانن می تواند به صورت موضعی برای کاهش التهاب و جوش ها استفاده شود. هم چنین به درمان درد ها و بریدگی ها کمک می کند. کربوهیدرات های پیچیده موجود در بلوط به بالا بردن انرژی بدن کمک می کند.

عوارض جانبی و آلرژی بلوط:

بلوط و برگ های درخت بلوط به خاطر میزان بالای سم تانیک اسید که می تواند به کلیه ها و اسهال آسیب بزند، مضر هستند.
علائم مسمومیت، افسردگی، کمبود اشتها، اسهال، یبوست، کولیک و خون در ادرار هستند.
باید پس از استخراج تانن، بلوط را می توان مصرف کرد.
مسمومیت با بلوط یا مسمومیت ناشی از آن, زمانی رخ می دهد که بسیاری از بلوط ها یا غنچه هایش بلعیده می شوند و گالوتانین سری سبز بلوط خام سبب ایجاد مشکلات گوارشی و مشکلات کلیوی می شود. مصرف زیادی این دانه ها باعث تهوع و ناراحتی معده به وسیله تانن موجود در بلوط می شود.

*کشت بلوط:

درختان بلوط عموماً در قسمت شمالی کره زمین مانند اروپا و آمریکا دیده می شوند, بلوط به طور عمده در چین، ژاپن، و کره استفاده می شود.

*ارزش غذایی بلوط:

28.35 گرم از بلوط خام 110 کالری، 7.91 گرم مرطوب کننده، 1.74 گرم پروتئین، 6.76 گرم کل چربی، 0.38 گرم خاکستر، و 11.5 گرم کربوهیدرات دارد.
شامل:
19.56% مس،
19.31% کل چربی ها،
16.48% منگنز،
11.54% ویتامین
8،88% کربوهیدرات،
6/25% فولات
4.84% ایولولین،
4.77% تریپتوفان،
4.64% والین،
4.29% منگنز،
4.06% میتامین B5 است.

پوست سالم:

بلوط ویژگی های سفت کنندگی دارند که به حفاظت از پوست کمک می کنند که در آن ها تانن ها باید از بلوط جدا شوند.
پس این، میوه ها باید جوشانده شوند و یا در آب خیسانده شوند, باید آب غنی از تانن به صورت موضعی به پوست اعمال شود که به کاهش جوش ها, سوختگی, سرعت بخشیدن به روند التیام زخم ها و بریدگی ها, التهاب کم تر و سوختگی کمک می کند. استفاده از این آب به درمان درد و گرفتگی ها کمک می کند.

کاربردهای سنتی بلوط :

بلوط دارای خواص ضد التهابی، سفت کنندگی، ضدعفونی کنندگی، ضد انعقادی، ضد عفونی کننده، داروی نیروبخش و هموستاتیک است. عصاره اش به درمان اسهال مزمن، اسهال خونی، خونریزی، تب متناوب و غیره کمک می کند.
به صورت خارجی برای حمام کردن زخم ها، پاهای عرق کرده، جوش های پوستی، توده و غیره استفاده می شود. از آن به عنوان شستشو دهنده واژینال برای تورم ناحیه تناسلی و شستن دهان و عفونت های گلو استفاده می شود.
گال برای درمان خونریزی، اسهال خونی، اسهال مزمن و غیره به کار می روند.
این روش برای درمان اختلالات مثانه و کیسه صفرا به کار می رود. همچنین برای درمان اسهال، خونریزی مقعد و اسهال خونی استفاده می شود.
به درمان مشکلات پوستی تحریک کننده مانند سرمازدگی کمک می کند. چوب بلوط در طب سنتی برای درمان برونشیت، تب، سوزاک، دیابت و ورم لوزه مورد استفاده قرار می گیرد.
چوبش برای درمان اسهال مزمن، تخلیه مخاط و اسهال خونی و همچنین مبتلا به زکام به کار می رود.
به درمان خونریزی داخلی و داخلی، معده، التهاب کبد و سل کمک می کند. همچنین برای خارش پوستی، سوختگی، خارش پوست، سرمازدگی، اگزما، نیش حشرات، درماتیت تماسی و پاهای عرق کرده نیز اعمال می شود.
برگ ها دیورتیک هستند و به تقویت معده کمک می کنند.
بلوط

کاربردهای مفید بلوط

مصارف پزشکی داخلی چوب بلوط و درمان های خانگی:

عصاره بلوط را به این روش تهیه کنید.
2 قاشق چای خوری از پوست درخت بلوط خرد شده در یک فنجان آب سرد بریزید. مخلوط را به مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشانید و 2 فنجان از این چای شیرین نشده در هر روز بین وعده های غذاییتان بنوشید.
یک راه دیگر برای انجام این کار این است که 2 قاشق چای خوری پودر پوست درخت بلوط را به مدت 10 تا 15 دقیقه در یک فنجان آب بجوشانید.
بگذارید تا کمی خنک شود و در لیوان را بگذارید.
هر روز 1 تا 2 فنجان بنوشید.
سوم، با 1 قاشق چای خوری از بلوط بو داده و پودر شده قهوه درست کنید.
هر روز یک فنجان از این قهوه شیرین نشده را بخورید. این کار به شما کمک می کند حرکات روده خود را در صورت مواجهه با اسهال تنظیم کنید.
یکی از مزایای سلامتی دیگر، کم خونی است. یک عصاره را با 1 قاشق چای خوری بلوط بو داده و پودر شده تهیه کنید و آن را در یک فنجان آب داغ بریزید. آن را برای 1 تا 2 دقیقه بجوشانید و بعد صاف کنید. هر روز 2 تا 3 فنجان بنوشید.

مصارف سلامتی برگ، گل ها و خود بلوط:

بخور چوب بلوط برای تمیز کردن خانه از انرژی های بد - برای آماده سازی این نوع به ماسه، یک قابلمه مقاوم در برابر گرما و ذغال نیاز دارید. 1 نسبت از برگ های بلوط، گل های بلوط، مریم گلی، دانه گزنه، نعناع وحشی و 3 نسبت از کشمش کاج اروپایی را با هم مخلوط کنید. یک چهارم قاشق چای خوری. از این مخلوط را بر روی یک تکه زغال داغ بگذارید. زغال به زودی شروع به بخار کردن می کنند، بنابراین شما به یک پر یا کاغذ نیاز دارید تا دود را به سمت دیوارهای خانه هدایت کنید. شما باید با دیواره ای شرقی خانه شروع کنید. فرآیند پاک سازی بخوری به یک در یا پنجره باز ختم می شود، جایی که انرژی های منفی که در خانه جمع شده اند خانه را ترک خواهند کرد. وقتی کارتان تمام شد، پنجره ها را باز کنید تا کل خانه را به خوبی تمیز کنید.

اسپری 100 % ضدتعریق پا با برگ های درخت بلوط

برای این کار شما به این مواد نیاز خواهید داشت:
5 برگ درخت بلوط تازه،
کمی آویشن وحشی و مریم گلی، 1/4 لیتر آب و 1 قاشق چای خوری سدیم بیکربنات. برگ های بلوط و مریم گلی وحشی و آویشن وحشی را خرد کنید و در یک ظرفی بریزید.
آب داغ را بر روی آن ها بریزید، چای را خنک کنید و سپس خوب صاف کنید. سدیم بیکربنات را در یک بطری اسپری با ظرفیت 100 میلی لیتر اضافه کنید. بقیه بطری را با چای گیاهی پر کنید و به خوبی تکان دهید.
در این بخش از سلامت نمناک شما اسپری ضد تعریق طبیعی خود را آماده استفاده دارید. توجه! اسپری می توانند لکه های قهوه ای رنگی بر جای بگذارد.
غذای سالم جایگزین چوب بلوط:شمابه چند بلوط, آب و هل نیاز دارید. پوست درخت بلوط را از روی بلوط برداشته وبه خوبی به داخل آن ها ببرید.
جایگزین قهوه سالم با چوب بلوط - شما به کمی چوب بلوط, آب و هل نیاز دارید.
پوست بلوط را بکنید و آن ها را به خوبی برش دهید.
آن را در یک ماهی تابه بدون روغن کباب کنید. بگذارید خنک شود و سپس به آرد تبدیل کنید. آرد بلوط را در یک شیشه مهر و موم دار نگه دارید.
این قهوه شماست. یک قاشق چای خوری از این پودر را در یک فنجان آب گرم بریزید و بجوشانید. مقداری پودر هل اضافه کنید. می توانید شیر را برای طعم بیشتر اضافه کنید.
فواید استفاده از بلوط

تمام فواید و خواص بلوط

لوکوره

یک جوشانده با دو قاشق سوپ خوری پوست بلوط خرد شده در یک فنجان آب تهیه کنید. با این چای را دو بار در روز, یکی در صبح و دیگری در شب, درست قبل از وقت خواب واژنتان را بشورید.
ژنژیویت (ورم لثه) - یک تنتور با 10 گرم چوب و 100 گرم الکل در بطری شیشه ای تهیه کنید. بگذترید 10 روز خیس بخورند, اما حتما این مواد را 2-3 بار در روز تکان دهید. اینها را در شیشه های کوچک، تیره و رنگی بریزید. درشان را محکم ببندید. از آن برای غرغره کردن استفاده کنید, با اضافه کردن 10-15 قطره از این ماده در یک فنجان آب سرد (دمای اتاق) استفاده کنید. لثه تان را با این عصاره بمالید و خوب آبکشی کنید.

خشک کردن شیر مادر

مرهم گرمی را با جوشانده بلوط ساخته شده از 2-3 قاشق سوپ خوری چوب بلوط خرد شده در یک فنجان آب استفاده کنید.

بیماری های دهانی، درد دندان، رینوفارنژیت، فارنژیت حاد و مزمن

برای تهیه این چای 3-4 قاشق چای خوری پودر پوست بلوط را در 250 میل آب بریزید. برای بیماری های دهانی، دهان خود را با این ماده بشورید. برای رینوفارنژیت و فارنژیت حاد و مزمن این چای را گرم کنید و غرغره کنید 2-3 بار در روز.

هموروئید

یک عصاره از 10 گرم پوست خشک شده بلوط را در یک فنجان آب بریزید. اجازه دهید 5 دقیقه بجوشد، رویش را بگذاریئ و اجازه دهید خنک شود. از این مایع پبرای برای شستشوی مناطق آسیب دیده استفاده کنید.

بلوط برای درمان ریزش مو

4 قاشق چای خوری پودر پوست بلوط برای تهیه جوشانده در 250 میلی لیتر آب استفاده کنید. یک لایه را روی پوست سرتان بگذارید. همچنین می توانید از آن برای حمام های پوست سر یا پایه 2 بار در هفته استفاده کنید.
استفاده از بلوط

درمان ریزش مو با استفاده از بلوط

چگونه میوه بلوط را خشک کنیم؟

1. میوه های بلوط را جمع کنید و هر یک از آنها را از نظر داشتن سوراخ ، شکاف، کپک و خراب بودن بررسی کنید و میوه هایی را که اینگونه بودند را دور بریزید.
2.فر را روی 175 درجه فارنهایت بگذارید و از قبل روشن نمایید.
3. با آب سرد میوه های بلوط را بشویید و با یک پارچه تمیز یا دستمال کاغذی آنها را خشک کنیدو سپس روی ورق مخصوص شیرینی پزی قرار دهید.
4. ورق را داخل فر بگذارید و اجازه دهید که بلوط ها به مدت 20 دقیقه داخل فر قرار گیرند تا خشک شوند. برای خارج شدن رطوبت بلوط ها در فر را کمی باز بگذارید.
5. بلوط ها را از فر خارج نمایید وصبر کنید تا خنک شوند.

نکته:

یک تا سه ماه بلوط ها قابل نگه داری هستند.
قبل از استفاده از بلوط ها در غذا، مطمئن شوید که آنها دارای لارو نباشند.

 

خواص و فواید میوه ، برگ و گل بلوط + نسخه های درمانی

4.7214
این مطلب مفید بود ؟20311
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : lybrate / healthbenefitstimes / mynaturaltreatment / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /ن
برچسب : بلوط
وبگردی