مواد غذایی
نحوه نگهداری مواد غذایی در سلامت آن بسیار تاثیر گذار است. نکاتی مهم درباره جلوگیری از فاسد شدن غذا را عنوان میکنیم . این نکات بسیار ساده و در عین حال مهم و کاربردی هستند.

نکاتی نهم و ضروری برای جلوگیری از خراب شدن مواد غذایی


1- همیشه در یخچال 2 بخش متفاوت را به غذاهای خام و غذاهای پخته اختصاص دهید و از قرار دادن این 2 نوع غذا در کنار هم بپرهیزید. این کار مانع از فساد غذای پخته شده می شود.

2- هرگز سبزی ها را کنار انواع گوشت ها قرار ندهید. گاهی ممکن است آلودگی ها و باکتری های موجود در سبزی موجب فاسد شدن گوشت شود.

سبزی

خرد کردن درست سبزی برای جلوگیری از فاسد شدن


3-  همیشه برای خرد کردن سبزی و گوشت از 2 تخته متفاوت استفاده کنید؛ به این ترتیب مانع از انتقال باکتری از گوشت به سبزی و برعکس می شوید.

4-  همیشه گوشت قرمز، مرغ و ماهی را درون کیسه پلاستیکی یا درون یک بشقاب قرار دهید تا آب آن روی موادغذایی دیگر نریزد و موجب فساد و آلودگی خوراکی ها نشود

شستن دست ها

اهمیت شستن دست ها قبل از بسته بندی مواد غذایی


5-هنگام بسته بندی کردن مواد غذایی حتما دست های تان را بشویید. آلوده بودن دست ها موجب انتقال میکروب ها به مواد غذایی و فاسد شدن آن ها می شود.

6-بهترین روش برای آب کردن یخ انواع گوشت ها آن است که گوشت را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید چند ساعت درون یخچال بماند تا به مرور یخ آن آب شود.
 

نکاتی مهم برای پیشگیری از فاسد شدن مواد غذایی

3.820
این مطلب مفید بود ؟155
برگرفته از مجله زندگی ایده آل
وبگردی