سرطان پوست
سرطان پوست سرطانی است که از پوست ناشی می شود. در میان چه بخوریم تا مبتلا به سرطان نشویم های سبد غذایی سلامت محققان به تازگی به رابطه ی ابتلا به سرطان پوست با مصرف یک ابمیوه پی برده اند.

رابطه ی مصرف این آبمیوه با سرطان پوست

سرطان پوست  سرطانی است که از پوست ناشی می شود. این دسته سرطان ها به دلیل رشد غیرعادی سلول ها که توانایی حمله یا انتشار به دیگر قسمت های بدن را دارند. سه نوع عمده وجود دارد:سرطان سلول پایه ای ، کارسینوم سلول-سنگفرشی  و ملانوما که  دو مورد اول به همراه تعدادی از سرطانهای پوستی که زیاد شایع نیستند تحت عنوان سرطان پوستی غیر ملانومی شناخته می شوند.

تا کنون تحقیقات بسیاری در رابطه با فواید و مضرات آبمیوه ها به خصوص آبمیوه های حاوی ویتامین سی انجام شده است که در تازه ترین این مطالعات رابطه ای بین مصرف آب پرتقال و گریپ فروت و ابتلا به سرطان پوست کشف شده است.

براساس مقاله ی تازه منتشر شده در مجله  HealthDay. دانشمندان دریافتند که افرادی که هر روز به خصوص در وعده صبحانه یک لیوان آب پرتقال و یا آب گریپ فروت مصرف می کنند تا 25 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست هستند.

آب پرتقال

آب مرکبات و نکاتی در مورد مصرف آن ها

 

طبق گفته ی آنها به طور کامل مرکبات عامل ابتلا به سرطان پوست نیستند ولی با مصرف آب مرکبات به طور روزانه پوست در برابر اشعه های خورشید حساس و ضعیف کرده و موجب بروز التهابات تیره رنگی روی پوست می شوند.

تومر سیاه رنگ قشر عمیق پوست مشکلی است که در طول 20 سال گذشته در حدود 1,840 نفر به ان دچار شده اند و این در بین افرادی که از مرکبات وآب مرکبات به طور روزانه 1 الی 2 لیوان مصرف می کنند تا 25 الی 30 درصد بیشتر در معرض ابتلا به تومر سیاه رنگ قشر عمیق پوست هستند. 

 Dr Qureshi مسئول ارشد این تحقیقات در گفته هایش عنوان کرد که رابطه ای بین مصرف مرکبات و مشکلات پوستی یافت شده است اما برای تثبیت تحقیقات ادامه دارد. 

این آبمیوه با سرطان پوست رابطه دارد

4.134
این مطلب مفید بود ؟286
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : نمناک /ن
وبگردی