درمان عرق سوز

عرق سوز شدن در گرما یا راش گرمایی و 25 درمان خانگی آن

کد مطلب : 17141تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 7 دقیقه
اگر بدنتان عرق سوز شده یا دچار راش گرمایی شده اید می توانید خیلی راحت و سریع آن را در خانه با مواد طبیعی درمان کنید.

عرق سوز شدن در گرما یا راش گرمایی و درمان خانگی آن

راش گرمایی چیست؟

در حقیقت، راش پوستی مختلفی وجود دارد و معمول ترین نوع، راش گرمایی است که ناراحت کننده و دردناک است. این شرایط معمولاً در شرایط آب و هوای مرطوب اتفاق می افتد. وقتی که عرق نمی تواند از منافذ پوستی بیرون برود، راش گرمایی صورت می گیرد.

بزرگسالان اغلب راش گرمایی را در بخش های بدنشان که به هم مالیده می شوند را دارند، مانند زیر بازوها و یا بین درون ران ها. کودکان بیشتر روی گردن و لایه های پوستی مانند آرنج، زیر بغل و ران می زنند.

علل راش گرمایی چیست؟

راش گرمایی وقتی رخ می دهد که منافذ نتوانند عرق را دفع کنند. این شرایط در ماه های گرم، در آب و هوای گرم و بعد از تمرینات شدید رخ می دهد. غده های مسدود شده عرق باعث می شوند که این قطرات ریز آب بالا بروند.

عرق انسان که دارای مقدار نمک بالایی است، به آن حساسیت پوستی نشان می دهد و ممکن است باعث خارش زیاد پوست شود.

درمان عرق سوز با عسل

درمان های خانگی برای راش گرمایی یا عرق سوز شدن در صورت، گردن، بازوها و پاها چیست:

1. درمان عرق سوزی با کمپرس سرد:

چند تکه یخ را بردارید و آن ها را با یک کیسه حمام بپوشانید یا می توانید از یک کیسه یخ زده از سبزیجات استفاده کنید. آن را برای 5 دقیقه هر 4 تا 6 ساعت، برای حداقل 2 تا 3 روز روی پوستتان بمالید.

2. جوش شیرین برای درمان عرق سوز:

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به یک فنجان آب سرد اضافه کنید. یک پارچه را در محلول بیندازید و آب اضافی اش را بگیرید و روی مناطق مورد نظر خود به مدت 5 تا 10 دقیقه بگذارید.

این برنامه روتین که در بخش سلامت نمناک خواندید را 4 - 5 بار در روز برای حداقل 1 هفته پس از اولین خارش، تکرار کنید.

جوش شیرین

3. درمان عرق سوز با آلوئه ورا:

کمی از برگ های آلوئه ورا را بردارید و ژل آن را استخراج کنید و روی مناطق آسیب دیده خود بمالید. قبل از شستن آن با آب سرد، 20 دقیقه بگذارید تا بماند. این کار را روزانه 2 بار تکرار کنید تا نتایج خوبی به دست آورید.

4. جو برای درمان عرق سوز:

یک فنجان پودر جو را به وان آب سرد اضافه کنید.آن ها را به هم بزنید تا رنگ سفید شیری بگیرد.برای 20 دقیقه در حمام بمانید.این فرآیند را دوبار تکرار کنید تا راش های گرمایی ناپدید شود.

5. پودر چوب صندل:

گلاب و پودر چوب صندل را با نسبت 1:1 مخلوط کنید.مخلوط را روی پوست بمالید.رها کنید تا به طور طبیعی خشک شود وبعد با آب سرد بشویید.از این روش دو بار در روز برای حدود 1 هفته استفاده کنید. این کار قطعاً به پوست شما کمک می کند صاف و آرام شود.

پودر چوب صندل

6. درمان عرق سوز با آرد:

2 تا 3 قاشق غذا خوری آرد بردارید و با آب مخلوط کنید، تا خمیر خوبی تهیه شود. خمیر را روی مناطق مورد نظر بمالید و 15 دقیقه صبر کنید و بعد با آب سرد بشویید. این برنامه روتین را روزانه برای 1 هفته تکرار کنید تا نتایج خوبی را ببینید.

7. خیار فوق العاده برای درمان عرق سوز:

خیار تازه ای را به تکه های نازک ببرید و سپس آن ها را در مخلوط آب لیمو و آب سرد خیس کنید. خیارها را برای 10 دقیقه روی جوش ها بگذارید و در نهایت با آب سرد بشورید و این روش که در بخش سلامت پوست و موی نمناک گفته شد را چندین بار در روز انجام دهید تا پوست خود را مرطوب کنید و روند التیام را به طور طبیعی ارتقا دهید.

خیار درمانی

8. برگ های چریش:

مشتی از برگ های چریش را خمیر کنید. خمیر را به مدت 10 دقیقه روی پوست بمالید و با آب بشویید. این روش را روزانه برای 1 هفته تکرار کنید، تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

9. پودر تالک عالی برای درمان عرق سوز:

بعد از حمام کردن، پودر تالک گیاهی بدون بو را بر روی پوست خود بمالید. این کار را روزانه 3 تا 4 بار در روز انجام دهید، تا خارش را از بین ببرید.

10. درمان عرق سوز با سیب زمینی خام:

سیب زمینی خام یکی از ساده ترین درمان های خانگی برای راش گرمایی است. شما می توانید یک عدد سیب زمینی متوسط را بردارید و آن را برش دهید و روی پوستتان بمالید.

سیب زمینی خام

11. آرد نخودچی مناسب درمان عرق سوز:

یک قاشق غذا خوری آرد نخودچی را با مقدار کمی آب مخلوط کنید، تا خمیر سفتی به دست آید. خمیر را روی پوست خود بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد بشویید.

12. درمان عرق سوز با هندوانه:

دانه ها را از هندوانه جدا کنید و سپس له کنیدشان.خمیر را بر روی راش های گرمایی خود بمالید تا تسکین فوری پیدا کنید. یا می توانید یک لیوان آب هندوانه هم بخورید تا فرآیند التیام را ارتقا دهید.

13. آب لیمو برای درمان عرق سوز:

آب لیمو را از یک لیمو بگیرید و با مقدار کمی آب، مخلوطش کنید.یک قاشق غذا خوری عسل را اضافه کنید، اگر که می خواهید آن را شیرین کنید.هر روز 3 تا 4 لیوان از این مخلوط را بنوشید تا نتایج خوبی به دست آورید.

آّب لیمو

14. تاثیر عسل بر درمان عرق سوز:

این ماده به خاطر خواص ضد باکتری و همچنین آنتی اکسیدانی اش که می تواند فرآیند التیام را ارتقا دهد، مشهور است. در صنعت لوازم آرایشی، عسل در محصولات ضد آفتاب استفاده می شود.

15. کافور:

کافور را با استفاده از گوشت کوب به پودر تبدیل کنید.پودرش را روی پوست خود بمالید تا به خارش و سوزش و افزایش گردش خون کمک کنید.

همچنین می توانید روغن مارگوزا را به این پودر اضافه کنید، تا خمیر چسبناکی تهیه شود و آن را روی راش های گرمایی خود بمالید.

این روش، اثرات آرامش بخشی را ایجاد می کند که به خنک کردن احساس سوزش پوست شما کمک می کند.

16. پاپایا برای درمان عرق سوز:

پاپایا پوست کنده را به پوست بمالید.20 دقیقه صبر کنید و آن را با آب بشویید.

خواص پاپایا

17. نشاسته ذرت برای رفع و درمان عرق سوز:

مقدار مساوی آرد ذرت و نشاسته ذرت را با آب مخلوط کنید، تا خمیر خوبی به دست آید. خمیر را روی پوست خود بمالید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید تا آن را با آب سرد بشویید.

21. درمان عرق سوز با آلو:

چند برگ درخت آلو را بردارید و مقدار مناسبی از جوش شیرین را اضافه کنید تا خمیر نرمی تهیه شود. خمیر را روی مناطق آسیب دیده پوستتان بمالید.

22. درمان عرق سوز با چای نعناع:

به برگ های نعناع حدود 2 فنجان آب اضافه کنید و آن را بجوشانید. آن ها را به مدت 3 دقیقه بگذارید بمانند و یا قبل از آن صافش کنید. برگ ها را بردارید و اگر می خواهید، شیرین کننده ای به آن ها اضافه کنید. چای را به طور مرتب بنوشید تا التیام یابد.

چای نعناع

23. روغن اسطوخدوس مناسب درمان عرق سوز:

5 قطره روغن اسطوخودوس را به آب ولرم اضافه کنید. از این آب برای حمام کردن استفاده کنید، یا یک دستمال را در محلول فرو کنید و روی مناطق تحت تاثیر بمالید. یا می توانید روغن اسطوخودوس را به صورت مستقیم بر روی راش هایتان اعمال کنید.

24. برگ های گزنه برای درمان عرق سوز:

2 - 3 قاشق چای خوری گزنه خشک را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. بگذارید تا 10 دقیقه بماند. حداقل یک فنجان چای را سه بار در روز بنوشید. یا می توانید 3 بار در روز از 1 - 2 اونس آب گزنه استفاده کنید و یا از فرم های کپسولی اش مصرف کنید.

25. منابع رطوبت و گرما را حذف کنید:

زمانی که نوزادتان راش گرمایی می زنند، او را از منبع رطوبت و گرمای شدید دور نگه دارید. هدف از این رفتار، خنک کردن پوست است. در طول فصل سرما، شما گرما را در سطوح پایین برای مدت کوتاهی حفظ کنید و در فصل های گرم، پنکه را در اتاق نوزادتان قرار دهید.

خنک کردن بدن

26. از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید:

به یاد داشته باشید که پیش گیری همیشه بهتر از درمان است. در نتیجه برای جلوگیری از راش گرمایی، از پوشیدن لباس های تنگ اجتناب کنید.

شما می توانید در معرض گرمای خشک قرار بگیرید و یا ممکن است مرطوب باشد - همه اینها ممکن است منجر به انواعی از مشکلات پوستی شود. لباس های آزاد و یا لباس های طبیعی و قابل تنفس بپوشید، به خصوص اگر در یک کشور گرم زندگی می کنید.

نکات بیشتر برای پیشگیری و رفع راش گرمایی و درمان عرق سوز:

زمانی که بیرون بیش از حد گرم است، در یک اتاق مجهز به تهویه هوا بمانید.

پوست را خراش ندهید، زیرا ممکن است بعداً منجر به عفونت شود.

تهویه مناسب اتاق خود را به خوبی حفظ کنید.

در تابستان لباس های راحت و پنبه ای سبک بپوشید.

لباس های شل را در هنگام خوابیدن انتخاب کنید.

بعد از انجام کارهایتان دوش بگیرید. با آب سرد حمام کنید، پوستتان را تمیز نگه دارید.

حمام آب سرد

بگذارید پوست شما به طور طبیعی بدون استفاده از حوله خشک شود.

مقدار زیادی آب، سبزیجات و میوه بخورید، به خصوص هویج، خیار، کاهو، سیب و چغندر بنوشید تا به حفظ رطوبت بدنتان کمک کنند.

در طول فصل تابستان باترمیلک بنوشید.

آب نارگیل را با شکم خالی بنوشید.

از نور مستقیم خورشید پرهیز کنید.

نور خورشید

پوشک کودکان را به طور مرتب تعویض کنید (برای تحریک گرمای کودک).

مناطق پوستی آسیب دیده خود را خشک نگه دارید.

از یک کرم تمیز با کیفیت خوب استفاده کنید.

از استفاده زیادی از روغن یا کرم ضد خارش روی پوست خودداری کنید، زیرا ممکن است منافذ پوست شما را مسدود کنند. به جای آن از لوسیون های ملایم استفاده کنید.

لوسیون بدن

از استفاده از صابون های قوی در طول آب و هوای گرم اجتناب کنید.

از استفاده از این لوازم آرایشی که بر پایه روغن هستند، خودداری کنید.

مصرف غذاهای تند و یا قهوه را کاهش دهید، زیرا ممکن است وضعیت شما را بدتر کنند.

عرق سوز شدن در گرما یا راش گرمایی و 25 درمان خانگی آن

4.3422
این مطلب مفید بود ؟36458
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : trueremedies / بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
برچسب : عرق سوز
1 نظر به ثبت رسیده است
وبگردی