حقایق کشور نروژ
کشور نروژ یکی از زیباترین کشورهای دنیاست که به عنوان شادترین کشور جهان شناخته شده است و حقایق جالب دیگری در این کشور وجود دارد که قبل از سفر به نروژ باید بدانید.

دانستنی ها و حقایق کشور نروژ

کشور نروژ یکی از شناخته شده ترین و ایده آل ترین کشورها برای زندگی می باشد که این روزها طبق آخرین آمار منتشر شده دارای جمعیت بیش از 5 میلیون و 300 هزار نفر می باشد و در آن نژادهای مختلفی در حال زندگی هستند و مهم ترین مناطق گردشگری جهان را داراست و به همین دلیل بسیاری از گردشگران علاقمند به سفر و دید و بازدید از این کشور هستند.

با این حال اگر شما قصد سفر و گردش در این کشور را دارید باید ابتدا با برخی از حقایق جالب و خواندنی در مورد کشور نروژ آشنا شوید تا بتوانید بهترین و به یادماندنی ترین خاطرات را از این کشور بخاطر داشته باشید. به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این مطلب از بخش سرگرمی نمناک شما را با حقایق جالب و خواندنی در مورد نروژ آشنا سازیم. همراه ما باشید.

حقایق خواندنی کشور نروژ

1- روستایی به نام جهنم

روستایی در کشور نروژ وجود دارد که نام آن Hell یا همان جهنم می باشد که دارای 1524 نفر جمعیت است که اگر صادقانه بگوییم می توان گفت که این مردم ساکن جهنم هستند و برخی از آنها بر این باور هستند که در جهنم به دنیا آمده اند و بزرگ شده اند و به جهنم خواهند رفت! این واقعیت کمی شوکه کننده است که در حقیقت این روستا بسیار زیبا و دیدنی می باشد.

حقایق کشور نروژ

2- زبان مردم کشور نروژ

با بیان دقیق تر می توان به این اشاره کرد که مردم نروژ دارای دو گونه نوشتاری هستند که اکثر آنها به روش " Bokmål " می نویسند و برخی دیگر با استفاده از زبان نوشتاری " Nynorsk " می نویسند که دسته اول متعلق به افراد شهری و دسته دوم متعلق به مردم روستایی می باشد.

با این حال دانش آموزان در مدرسه هر دو گونه را یاد می گیرند و رسانه ملی نروژ نیز موظف است خبری بر اساس این دو زبان منتشر کند و کلیه مقامات دولتی نیز می بایست فرم ها و اسناد دیگر را به دو گونه ارائه دهند.

3- یکی از شادترین کشورهای جهان

جالب است بدانید مردم کشور نروژ طی آمارهای منتشر شده سالانه، به عنوان شادترین مردمان جهان در مقام اول جای دارند و این یکی از حقایق جالب و خواندنی در مورد مردم نروژ می باشد.

نروژ شادترین کشور جهان

4- نروژ، محلی برای تولید ماهی سوشی!

در حالیکه سوشی کاملا یک غذای ژاپنی می باشد، نروژ از دهه 1980 میلادی ماهی سوشی را به ژاپنی ها پیشنهاد دادند که در نهایت این معامله سر گرفت و نروژ توانست ماهی سوشی را به کشور ژاپن صادر نماید و از طرف مقابل، میزان تقاضا کنندگان سوشی نیز در ژاپن زیاد شده بود. امروزه صادرات غذای دریایی از بزرگترین صنایع نروژی می باشد.

5- تعداد دریاچه های نروژ

کشور نروژ دارای دریاچه های مختلفی در سطح جهان می باشد و گرچه اکثر این دریاچه ها کوچک هستند، اما در کل این کشور دارای 450 هزار دریاچه می باشد! جالب است بدانید آمار این دریاچه ها در یک جمع و تفریق این گونه است که به ازای هر 12 نفر یک دریاچه وجود دارد!!

دریاچه های نروژ

6- نروژ محلی برای مشاهده شفق قطبی

از ماه اکتبر تا ماه مارس نروژ میزبان تعداد زیادی از گردشگران و توریست هایی می باشد که برای مشاهده شفق قطبی یا چراغ های شمالی " Northen Lights " در این کشور حضور پیدا می کنند و این شفق قطبی را می توان در طول سال مشاهده کرد و در این کشور از اکتبر تا مارس قابل مشاهده می باشد.

7- طولانی ترین تونل جهان در نروژ

تونل " Lærdal " با طول 24.5 کیلومتر به عنوان طولانی ترین تونل جهان شناخته می شود که برای ساخت طولانی ترین تونل جهان چیزی نزدیک به 1 میلیارد کرون نروژ ( 113 میلیون دلار ) هزینه شد. با این حال طراحی آن در سرتاسر جهان قابل تحسین می باشد و رانندگی در آن می تواند یکی از بزرگترین تجربیات زندگی ما باشد.

تونل Lærdal

8- نروژ دارای آتشفشان می باشد.

وحشت نکنید! آتشفشان " Beerenberg " جایی در نزدیکی کشور نروژ نیست و در صورت فوران هیچ آسیبی به نروژ نخواهد زد چرا که در جزیره جان ماین نروژ قرار دارد و دانشمندان هر چند مدت یکبار از این آتشفشان شروع به تحقیق و انجام برخی آزمایش ها، دیدار می بکنند و با این حال 2222 متر این آتشفشان با نزدیک ترین شهر نروژ فاصله دارد.

9- نروژ دقیقا به نام نروژ نیست!

کشور نروژ به زبان فارسی است و در زبان انگلیسی " Norway " گفته می شود و این در حالی است که اکثر مردم نروژی آنرا " Norge " می گویند و دسته افرادی که از زبان " nynorsk " پیروی می کنند، نروژ را " Noreg " می گویند.

10- نروژ، کشور بزرگترین برنده های بازی های المپیک زمستانی 

کشور نروژ دارای کوه های مختلفی می باشد که سالانه در آن مسابقات بسیار زیادی برگزار می شود. اما جالب است بدانید که اکثر برنده های این بازی ها، از میان نروژی ها می باشد چرا که آنها در زمینه اسکی مهارت خاصی دارند.

حقایق جالب و خواندنی که در مورد کشور نروژ نمیدانید

4.935
این مطلب مفید بود ؟341
منبع : بخش سرگرمی نمناک/ف.ن/ز.ت
وبگردی