درمان ترک لب
یکی از علل ترک لب کم آبی و یا کمبود ویتامین بدن است برای درمان این ترک ها لب هایتان را مرطوب نگاه دارید و ویتامین های بدن خود را به سطح لازم برسانید.

درمان ترک لب با اسکراب هایی مخصوص از مواد طبیعی

زخم عمیق لب ها را جدی بگیرید. با کاهش رطوبت در لب ها، خشکی و در ادامه ترک و شکاف همراه با درد و خونریزی در آن آشکار می شود.شما می توانید یک راه حل با استفاده از برخی مواد اولیه ای که در کابینت آشپزخانه تان پیدا می کنید،درست کنید.

شما می توانید از این مواد برای تهیه اسکراب خانگی خود استفاده کنید.هم چنین لبهای شما باید به طور منظم لایه برداری شوند تا نرم و انعطاف پذیر باقی بمانند.لایه برداری لبها یک روش خوب برای خلاص شدن از پوست های خشک، مرده و ترک خورده است.

لایه برداری همچنین تمام نقاط تیره لبهای شما را به حداقل می رساند. پس از لایه برداری، لبهای شما سالم و زیبا به نظر می رسند . در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک چندین نوع اسکراب خانگی برای خداحافظی با لبهای ترک خورده شما آورده شده است.

خشکی لب ها

درمان ترک لب با بهترین اسکراب های خانگی

اسکراب های طبیعی و خانگی برای درمان ترک لبها 

1. درمان ترک لب با شکر:

شکر، یکی از پرکاربردترین مواد غذایی موجود در آشپزخانه است که می تواند برای ایجاد یک اسکراب بدن و لب موثر استفاده شود.بافت دانه دانه ای آن می تواند سلول های مرده پوست را از روی لب ها بیرون بکشد.

برای اسکراب لب، بهتر است از شکر قهوه ای استفاده کنید، که کمی نرم تر از شکر سفید است. اگر لبان حساس و یا زخمی دارید، پودر شکر را امتحان کنید که دانه های کوچک و ملایمی دارد.

 کمی شکر را با چند قطره عسل مخلوط کنید تا به این ترتیب بتوانید اسکراب تهیه کنید. این مخلوط درشت را روی لبهای خود بمالید و به آرامی به مدت 1 تا 2 دقیقه مالش دهید.آن را با آب گرم بشویید و سپس مرطوب کننده خود را بزنید.

متناوبا، مقادیر مساوی شکر، روغن زیتون و آب لیمو و مخلوط را به طور کامل باهم ترکیب کنید و از این مخلوط برای تمیز کردن آرام لبهای خود استفاده کنید.

پارگی لب

درمان ترک لب با مواد طبیعی و خانگی 

2. درمان ترک لب با عسل:

برای از بین بردن سلول های مرده پوست لبها و مرطوب بودن آن ها، عسل مخلوط شده با شکر یکی از بهترین درمان ها است.طبیعت مرطوب کننده عسل به بازیابی رطوبت از دست رفته در لبهای شما کمک می کند، تا از شکاف های دردناک جلوگیری شود.

در خواص عسل که در بخش سلامت تغذیه در نمناک کامل توضیح دادیم خواندید که عسل می تواند به بازسازی رگ صورتی طبیعی آن ها نیز کمک کند به علاوه، این کار به کاهش خطر عفونت با لب های ترک خورده کمک می کند.

یک قاشق چای خوری عسل و کمی شکر را با هم مخلوط کنید. لبهای پوسته پوسته خود را با این مخلوط در حرکات دایره ای با نوک انگشتان خود به مدت 2 تا 3 دقیقه مالش دهید، سپس بگذارید به مدت 5 دقیقه بماند.

لبهایتان را با آب تمیز کنید و خشک کنید و مقداری روغن نارگیل بزنید. هفته ای یک بار از این اسکراب استفاده کنید. متناوبا، نصف قاشق چای خوری عسل، ماست ساده و آرد را با هم مخلوط کنید. خمیر را روی لب خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند.

خمیر را با استفاده از انگشتان خود تمیز کنید و لبانتان را با آب ولرم بشویید. این درمان را یک بار در هفته تکرار کنید. هم چنین می توانید مقداری عسل را روی لبهای خود بمالید و بگذارید یک شب بماند.

عسل درمانی

درمان ترک لب با بهترین مواد طبیعی 

3. بادام برای درمان ترک لب:

طبیعت آرامش بخش و مرطوب بادام نیز از سلامتی لب حمایت می کند و آن ها را نرم و انعطاف پذیر می سازد. علاوه بر این، بادام به روشن شدن لب های سیاه کمک می کند.

در یک کاسه کوچک یک قاشق چای خوری از پودر بادام را بریزید. یک قاشق چای خوری شکر سفید، عسل و روغن بادام را اضافه کنید. مواد را به طور کامل مخلوط کنید.

این خمیر را روی لب های خود بمالید. 2 دقیقه صبر کنید، سپس از یک مسواک نرم برای تمیز کردن لبهای خود استفاده کنید. لبهایتان را با آب ولرم بشویید، خشک کنید و کمی روغن بادام بریزید.

از این درمان 1 تا 2 بار در هفته استفاده کنید. هم چنین می توانید با ترکیبی از مقادیر مساوی روغن کرچک و روغن بادام پیش از رفتن به رختخواب استفاده کنید، آنها را روی لبهای خود ماساژ دهید تا از لب های نرم و صورتی لذت ببرید.

خواص بادام

راه های موثر برای درمان ترک لب 

4. استفاده از توت فرنگی برای درمان ترک لب:

توت فرنگی آبدار برای لبهای شما هم مفید است. آن ها می توانند به شما کمک کنند از سلول های مرده پوست خلاص شوید و لبان سیاه خود را به لبهای صورتی رنگی تبدیل کنید. یک عدد توت فرنگی را نصف کنید.

به آرامی قسمت نصف شده را خرد کنید و برای چند دقیقه لبهای خود را با آن مالش دهید. این خمیر را به مدت 10 دقیقه روی لب های خود بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید. از این روش 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

گزینه دیگر آن است که نصف قاشق غذا خوری توت فرنگی له شده و کمی عسل را با هم مخلوط کنید.خمیر را روی لبهای خود بمالید.

بگذارید تا به مدت 10 دقیقه بماند، سپس با آب ولرم بشویید. این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

توت فرنگی

چگونه ترک لب را درمان کنیم؟ 

5. تاثیرات گلبرگ رز در درمان ترک لب:

گل رز زیبا که در باغ شما شکوفه می دهد، یک جز سری دیگری است که برای تهیه اسکراب خانگی لب موثر است. خواص آرامش بخش، خنک کنندگی و مرطوب کنندگی گلبرگ های رز برای لبهای خشک و ترک دار بسیار مفید هستند.

گلبرگ های رز هم رنگ صورتی طبیعی را به لبهای سیاه شما می دهد. یک قاشق غذا خوری خمیر گلبرگ رز و یک قاشق چای خوری کرم شیر را باهم ترکیب کنید و این خمیر را روی لبهای خود بمالید.

5 دقیقه صبر کنید، سپس به آرامی با استفاده از یک مسواک نرم و یا فقط انگشتان خود لبها را تمیز کنید و با آب ولرم بشورید. این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید.

گلبرگ رز

درمان هایی جالب ولی موثر برای رفع ترک لب 

6. پودر قهوه موثر در درمان ترک لب:

پودر قهوه یکی دیگر از مواد عالی برای درمان ترک لب خانگی هستند. بافت قهوه نرم و لطیف است، اما به اندازه کافی قوی است تا از شر پوست پوسته پوسته خلاص شوید.

به علاوه، عطر پودر قهوه روح نواز است و آن را به یک انتخاب بسیار محبوب تبدیل می کند. در یک کاسه کوچک، یک قاشق چای خوری از پودر قهوه بریزید. یک قاشق چای خوری عسل و کمی روغن زیتون نیز اضافه کنید.

به طور کامل مخلوط کنید و این اسکراب قهوه خانگی را روی لبهای خود بمالید. برای چند دقیقه لب های خود را ماساژ دهید، سپس آن را به مدت 5 دقیقه نگهدارید و با آب ولرم آبکشی کنید.

خشک کنید و یک مرهم لب بزنید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید.

پودر قهوه

درمان ترک لب ها با پودر قهوه 

7. درمان ترک لب با گیاه آلوئه ورا:

یکی از پایه های ثابت نسخه های زیبایی و درمانی پوست در نمناک آلوئه وراست به خصوص برای لبها به این دلیل که آلوئه ورا یک جز طبیعی دیگر است که می تواند به شما کمک کند از پوسته پوسته شدن لبهای خود خلاص شوید. این کار لبهای شما را نرم و انعطاف پذیر خواهد کرد و حتی به درمان لبهای سیاه نیز کمک می کند.

ویژگی های نرم کنندگی آن پوست لبهای شما را دوباره جوان می کند. یک قاشق غذا خوری پودر برنج را در یک کاسه بریزید. ژل آلوئه ورا به اندازه کافی به آن اضافه کنید تا خمیر تهیه شود.

به آرامی این اسکراب خانگی را به مدت 2 دقیقه روی لبهای خود بمالید و اجازه دهید تا 5دقیقه بماند و بعد آن را با آب سرد بشویید.

هفته ای یک بار از این اسکراب استفاده کنید. شما حتی می توانید ژل آلوئه ورا تازه را به طور منظم روی لبهای خود بمالید تا روشن تر و ملایم تر شود.

آلوئه ورا

درمان ترک لب با استفاده از گیاهان 

8. کیوی مناسب برای رفع و درمان ترک لب:

کیوی، به عنوان یک لایه بردار طبیعی موثر برای لبهای شما عمل می کند. یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها به ویژه ویتامین C و پلی فنول است که به تغذیه لبهای شما کمک می کنند.

به طور خاص، ویتامین C نیز به روشن شدن لب های سیاه کمک می کند. به علاوه، دانه های کوچک سیاه کیوی پوست های پوسته پوسته شده را پاک می کنند.

یک قاشق غذا خوری از کیوی له شده را در یک کاسه بریزید. 1 قاشق غذا خوری از روغن زیتون و شکر را به آن اضافه کنید. آن را به خوبی مخلوط کنید و روی لبهای خود بمالید.

سپس لبهای خود را با آب ولرم بشویید و مرطوب کننده لب بزنید. از این اسکراب لب به مدت دو بار در هفته استفاده کنید، تا لبهای زیبا و صورتی خود را حفظ کنید.

خواص کیوی

درمان ترک لب با میوه های موثر 

9. خواص جو برای درمان ترک لب:

همانطور که قبل از این هم در بخش خواص و سلامت تغذیه در نمناک گفته شد بافت دانه دانه جو نیز به عنوان یک عامل لایه بردار طبیعی برای لبهایتان عمل می کند. هم چنین پروتئین موجود در آن از کم آبی جلوگیری می کند و لب ها را نرم و انعطاف پذیر نگه می دارد.

نصف قاشق چای خوری از جو، آب لیمو و ماست ساده را باهم مخلوط کنید. مخلوط را روی لبهای خود بمالید. 5 دقیقه صبر کنید، سپس به آرامی مخلوط را با استفاده از یک مسواک نرم و یا فقط انگشت خود بمالید و بعد با آب ولرم بشویید، خشک کنید و مقداری روغن نارگیل بزنید. هفته ای یک بار از این اسکراب استفاده کنید.

خواص جو

بهترین درمان های خانگی برای ترک لب 

10. فواید جوش شیرین برای درمان ترک لب:

هم چنین می توانید از جوش شیرین استفاده کنید، تا لبهای خشک و ترک خورده خود را صاف کنید. این، می تواند به طور موثر سلول های مرده پوست را از بین ببرد. نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک کاسه بریزید.

کمی آب اضافه کنید تا خمیر غلیظی را شکل دهید. با استفاده از انگشتان خود خمیر را به آرامی با حرکات دایره ای روی لبانتان بمالید. سپس با آب ولرم لبان خود را بشورید. خشک کنید و مرطوب کننده بزنید. حتی می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید.

هفته ای یک بار این کار را تکرار کنید. توجه داشته باشید که بیش از چند دقیقه جوش شیرین را روی لب خود رها نکنید، چون ممکن است اثر خشک کردن داشته باشد.

جوش شیرین

تاثیرات جوش شیرین برای درمان ترک لب 

توصیه های اضافی درباره ترک لب ها و راه درمانش:

لبهای خود را با استفاده از یک مرهم لب و یا روغن نارگیل به اندازه دفعات مورد نیاز در یک روز، به خصوص پس از حمام و غذا و قبل از رفتن به رختخواب در شب استفاده کنید.

 پس از لایه برداری، از مرطوب کردن آن ها برای نرم و انعطاف پذیر شدنشان استفاده کنید.

 از استفاده محصولات مراقبتی کیفیت پایین اجتناب کنید، چون آن ها می توانند لبهایتان را تیره رنگ کنند.

 لبهای خود را در معرض نور مستقیم خورشید برای مدت زمان طولانی قرار ندهید.

 از سیگار کشیدن زیاد و مصرف بالای کافئین دوری کنید چون می توانند به لب های خشک و تیره منتهی شوند.

 لب های خود را نلیسید. اینکار می تواند لبهای خشک و ترک خورده شما را بدتر از قبل کند.

 همیشه لبان خود را به آرامی مالش دهید. انجام این کار تقریباً می تواند باعث ایجاد زخم یا پوست پوسته پوسته شده بر روی لبه ای شما شود.

بیش از 2 بار در هفته به لبان خود اسکراب نزنید.

اگر به شدت ترک خورده و یا خشک شده است، اسکراب نزنید.

شما می توانید از کیسه حمام تمیز و مرطوب استفاده کنید؛ تا لبان خشک خود را تمیز کنید.

رفع ترک لب

موثرترین روش ها برای درمان ترک لب و نکات آن 

علل ترک لب ها:

برخی از علل اصلی لب های خشک و ترک خورد، عبارتند از:

  • کمبود ویتامین
  • عدم مراقبت یا حفاظت
  • نفس کشیدن از دهان
  • واکنش آلرژیکی
  • کم آبی
  • سیگار کشیدن
  • لیس زدن بیش از حد لب ها
  • در معرض خورشید بودن
  • آب و هوای بد

کمبود ویتامین

درمان ترک لب و بررسی علل آن 

علایم ترک لب ها:

علایم رایج مربوط به ترک لبهای شما عبارتند از:

  • خشکی
  • قرمزی
  • ترک
  • پوسته شدن
  • درد و تحریک پذیری هنگام لمس کردن

علائم ترک لب

درمان ترک لب و علائم آن 

راه درمان و پیش گیری از ترک لب:

برای جلوگیری از ترک نخوردن لب هایتان، این نکات ساده را دنبال کنید:

  • لبهای خود را مرطوب نگه دارید.
  • بدن خود را هیدراته نگه دارید.
  • دقت کنید محصولاتی که شما به لبهای خود می زنید حاوی ذرات آلرژی زا نباشند.
  • در صورت امکان، از دماهای شدید دوری کنید.
  • از طریق بینی نفس بکشید.
  • رژیم غذایی مناسب داشته باشید. 

در صورتی که مشکل همچنان ادامه دارد و یا حتی پس از مراقبت و درمان مداوم بدتر می شود، می توانید به متخصص پوست مراجعه کنید. لبهای سفت و سخت ترک دار ممکن است نشانه یک مساله پزشکی اساسی باشند. 

 

علت و درمان های خانگی و سریع طبیعی لب + اسکراب لب

4.1231
این مطلب مفید بود ؟19041
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : top10homeremedies / بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
برچسب : ترک لب
وبگردی