منچستر یونایتد

یک میلیارد یورو برای یک جام اتحادیه

تاریخ انتشار : 30 آبان 1402کد مطلب : 1740زمان مطالعه : 8 دقیقه
یونایتد از سال 2018 نزدیک به یک میلیارد یورو خرید کرده است و تنها یک جام اتحادیه به خدمت گرفته است. نگاهی به خریدها و امتیازهای آنها داشته باشیم.

ایسنا به نقل از ساکرنت، منچستریونایتد از سال 2018 (تقریباً 990 میلیون یورو) برای خرید بازیکن صرف کرده اما این باشگاه تنها یک جام آن هم جام کارابائو 2023-2022 را به دست آورده است. ژوزه مورینیو، اوله گونار سولسشر و اریک تن هاخ از ابتدای فصل 2019-2018 بازیکنانی از جمله هری مگوایر، برونو فرناندس، کریستیانو رونالدو و آنتونی را با پول کلان به خدمت گرفته‌اند. در مجموع 31 بازیکن در این دوره پنج ساله به اولدترافورد آمده‌اند، اما چند بازیکن ثابت کرده‌اند که ارزش این پول را دارند؟

با توجه به اینکه یونایتد در حال تغییر مدیریت باشگاه است و قرار است جیم راتکلیف سرمایه گذاری محدودی در این تیم داشته باشد، ESPN خریدهای یونایتد را از (1 = بد تا 10 = فوق العاده) رتبه بندی کرده است.

ژوزه مورینیو

فرد، شاختار دونتسک، 59 میلیون یورو

مارک اوگدن:در زمان‌های مختلف، فرد یک بازیکن قابل اعتماد در تیم بود. فرد یک بازیکن متوسط در یک تیم متوسط بود.

راب داوسون:اگر در کنار هافبک‌های بهتری بازی می کرد، شرایط بهتری می‌داشت اما این شرایط برای او رخ نداد.

امتیاز:4.5/10

دیوگو دالوت، پورتو، 22 میلیون یورو

اوگدن:پوشش خوب در دفاع کناری در هر دو جناح داشت اما به اندازه کافی خوب نیست که در تیمی با جاه‌طلبی بسیار برای کسب افتخارات بزرگ باشد. خیلی خوش شانس بود که در پایان فصل گذشته قراردادی 5 ساله به او دادند.

داوسون:پیشرفت خوبی کرده است، اما گاهی اوقات در حالت تدافعی گرفتار می‌شود. هنوز جوان است و تمام ویژگی های یک مدافع کناری بسیار خوب را دارد.

امتیاز :6/10

لی گرانت، استوک سیتی، 1.7 میلیون یورو

 

 

اوگدن:او فقط سه بازی در طول سه فصل انجام داد. بنابراین به‌عنوان یک دروازه بان حرفه‌ای و باتجربه سهمیه تیم را پر کرده است.

داوسون:کم هزینه و شخصیت خوب در رختکن.

امتیاز :5.5/10

اوله گونار سولسشر

هری مگوایر، لسترسیتی، 87 میلیون یورو

اوگدن:این ملی پوش انگلیسی که به عنوان گران ترین مدافع جهان به یونایتد آمد، روزهای سختی را پشت سر گذاشته است اما اکنون به نظر می رسد که از سختی‌ها قدرت گرفته و دوباره در حال تبدیل شدن به یک بازیکن معمولی است.

داوسون:خوب شروع کرد اما شرایطش به طرز نگران کننده‌ای بد شد. او هرگز در تیمی که می‌خواهد مدافعانش جلو بازی کنند موفق نخواهد بود. برای همین او در لستر خوب بود ولی در یونایتد خیر.

امتیاز :5/10

برونو فرناندس، اسپورتینگ، 65 میلیون یورو

اوگدن:احتمالاً تنها خریدی در دوران پس از سر الکس فرگوسن است که انتظارات را برآورده کرده است. گل می‌زند، موقعیت گل خلق می‌کند و به ندرت به دلیل مصدومیت غایب است. او منتقدان خود را دارد، اما دوران یونایتد بدون او بسیار تلخ‌تر بود.

داوسون:به زبان ساده، او بهترین خرید یونایتد پس از فرگوسن است.

امتیاز :8/10

آرون وان بیساکا، کریستال پالاس، 55 میلیون یورو

اوگدن:او یک مدافع فوق العاده در تک به تک‌ها است اما هوشیاری موقعیتی و توانایی محدودش روی توپ، او و یونایتد را با مشکل مواجه کرده است. به اندازه کافی خوب نبوده که یونایتد را بهتر کند.

داوسون:بازیکن دیگری که به خاطر بازی خوب برای تیمی با سطح متفاوت راهی یونایتد شد. او زیر نظر تن هاخ سخت کار کرده تا پیشرفت کند.

امتیاز :5.5/10

دنیل جیمز، سوانسی سیتی، 17.8 میلیون یورو

اوگدن:خوب شروع کرد، اما زمانی که حریفان متوجه شدند که او سرعت بالایی دارد، خیلی سریع محو شد.

داوسون:اگر بیشتر از دو فصل می‌ماند، ممکن بود به یک بازیکن مفید تبدیل شود اما در نهایت، یونایتد با رفتنش در سال 2021 تقریبا تصمیم درستی گرفت.

امتیاز :5/10

اودیون ایگالو، شانگهای شنهوا، قرضی (کارمزد:12 میلیون یورو)

اوگدن:یونایتد امیدوار بود ارلینگ هالند را از اف سی سالزبورگ به خدمت بگیرد اما در نهایت با ایگالو به صورت قرضی از شانگهای شنهوا قرارداد بست.

داوسون:انتقالی به عنوان یک راه حل کوتاه مدت برای پر کردن شکاف در ترکیب. او در نهایت پنج گل به ثمر رساند.

امتیاز :5/10

دونی فان‌دبیک، آژاکس، 39 میلیون یورو

اوگدن:این هافبک هلندی خیلی کند است و نمی تواند با شرایط فیزیکی فوتبال انگلیس کنار بیاید. با وجود سه سال سخت در یونایتد، او همچنان در باشگاه است. او یکی از بدترین خریدهایی بود که باشگاه تا به حال انجام داده است.

داوسون:با توجه به مبلغ انتقال و عدم بازگشت سرمایه، از او به عنوان یکی از بدترین خریدهای دهه گذشته یاد می شود.

امتیاز:2/10

آماد دیالو، آتالانتا، 21.3 میلیون یورو

اوگدن:از زمانی که پس از ورودش از آتالانتا به عنوان یک ستاره نوظهور معرفی شد، فقط 9 بازی انجام داده است. به نظر یک اشتباه گران قیمت دیگر رخ داده است.

داوسون:این فصل قرار بود موفقیت او در یونایتد رخ دهد اما او بدشانس بود که در طول پیش فصل مصدوم شد.

امتیاز :4/10

الکس تلس، پورتو، 15 میلیون یورو

اوگدن:خرید وحشتناک دیگر آمد و رفت بدون هیچ گونه تاثیری.

داوسون:با یک قرارداد نسبتاً ارزان از پورتو خریداری شد اما هرگز به نظر نمی‌رسید که به اندازه کافی خوب باشد.

امتیاز :3.5/10

فاکوندو پلیستری 8.5 میلیون یورو

اوگدن:تقریباً سه سال پس از حضور در یونایتد شروع به تأثیرگذاری در تیم اصلی کرد. پر از انرژی و سرسختی است اما هنوز زود است که بگوییم آیا او به اندازه کافی خوب خواهد بود یا خیر.

داوسون:هنوز فقط 21 سال دارد، بنابراین زمان دارد اما در مورد اینکه آیا او به تیم اصلی راه خواهد یافت یا خیر، تردیدهایی وجود دارد.

امتیاز :5.5/10

ادینسون کاوانی، پاریسن ژرمن، انتقال آزاد

اوگدن:فصل اول او خوب بود و فصل دوم او چندان خوب نبود. گل‌ها و عملکرد کاوانی در فصل اول به تیم سولسشر کمک کرد تا به نایب قهرمانی لیگ برتر برسد. وقتی او جایگاهش را در تیم اصلی از دست داد، همه چیز خراب شد.

داوسون:10 گل در لیگ برتر در اولین فصل حضورش، بازگشت خوبی برای بازیکنی بود که با انتقال آزاد از پاری سن ژرمن به خدمت گرفته شد، اما در سال دوم حضورش خوب نبود.

امتیاز :6.5/10

جیدون سانچو، بوروسیا دورتموند، 85 میلیون یورو

اوگدن:پس از پرداخت 73 میلیون پوند به بوروسیا دورتموند نتوانست خودش را به خوبی نشان دهد و اکنون در بن بست است. او از تیم اصلی اخراج شده و به سمت خروج در ژانویه پیش می رود. یک خرید فاجعه بار.

داوسون:از آنجایی که خصومت او با تن هاخ بیشتر شده است، به احتمال زیاد او در ژانویه یونایتد را ترک خواهد کرد. او می‌تواند یکی از بزرگترین اشتباهات یونایتد قلمداد شود.

امتیاز :4/10

رافائل واران، رئال مادرید، 40 میلیون یورو

اوگدن:خرید نامی بزرگ از رئال مادرید، اما نمونه دیگری از پرداخت پول هنگفت یونایتد برای بازیکن پیری که بهترین سال‌هایش را سپری کرده است مصدومیت‌ها مانع درخشش او در یونایتد شده است.

داوسون:بازیکن خوبی است که فصل گذشته زیر نظر تن هاخ عملکرد خوبی داشت. او هنوز 18 ماه فرصت دارد تا خودش را اثبات کند.

امتیاز :6/10

کریستیانو رونالدو، یوونتوس، 17 میلیون یورو

اوگدن:خرید بیهوده ای از یوونتوس صرفاً به این دلیل که یونایتد می‌ترسید رونالدو با منچسترسیتی قرارداد ببندد. گل های زیادی به ثمر رساند اما تعادل تیم را به هم زد و در نهایت پس از یک سال بازگشت در اولدترافورد، قراردادش لغو شد.

داوسون:در اولین سال حضورش در اولدترافورد فصل خوبی را در یک تیم بد پشت سر گذاشت اما خیلی سریع از بین رفت.

امتیاز :5.5/10

تام هیتون، استون ویلا، انتقال رایگان

اوگدن:یونایتد از او به درستی استفاده نکرده است. باید بازی‌های بیشتری انجام می‌داد تا روی داوید دخه‌آ فشار بیاورد اما مدام نادیده گرفته می‌شد.

داوسون:به صورت آزاد از استون ویلا امضا کرد و در سه سال سه بار بازی کرد. او یک دروازه‌بان سوم قابل اعتماد است.

امتیاز :5/10

اریک تن هاخ

آنتونی، آژاکس، 95 میلیون یورو

اوگدن:تن هاخ یونایتد را تحت فشار قرار داد تا وینگر آژاکس را به خدمت بگیرد و یونایتد که مشتاق حمایت از سرمربی جدید خود بود، تسلیم شد و مبلغ هنگفتی را پرداخت کرد. در مجموع، آنتونی خرید بد بزرگی بود.

داوسون:وینگر برزیلی با بیش از 85 میلیون پوند دومین خرید گران قیمت تاریخ باشگاه است. با توجه به حجم مبلغ، اصلا خوب نبوده است و او در مسیر تبدیل شدن به یکی از انتقال‌های بدنام یونایتد قرار دارد.

امتیاز :2.5/10

کاسیمیرو، رئال مادرید، 70.65 میلیون یورو

اوگدن:خریدی وحشتناک اما هافبک سابق رئال مادرید در فصل گذشته تاثیر زیادی داشت، قبل از اینکه دچار مصدومیت و محرومیت شود.

داوسون:به یونایتد کمک کرد تا پس از شروع ضعیف فصل گذشته ریکاوری کند و جام کارابائو را برد و به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. در این فصل تا اینجای کار شبیه بازیکن خوب فصل قبل به نظر نرسیده است و به خاطر مصدومیت همسترینگ تا کریسمس به میدان نمی‌رود.

امتیاز :6/10

لیساندرو مارتینس، آژاکس، 57.37 میلیون یورو

اوگدن:شروع متزلزلی داشت، اما برگشت تا سرسختی و سازماندهی را به دفاع بیاورد. یک شخصیت قوی در او دیده می‌شود.

داوسون:یکی از مدعیان بهترین بازیکن سال در فصل گذشته که خوب بوده است.

امتیاز :6.5/10

تایرل مالاسیا، فاینورد، 15 میلیون یورو

اوگدن:خرید خوبی است با توجه به اینکه او جوان است، پتانسیل پیشرفت دارد ولی مصدومیت پیشرفت او را متوقف کرده است. مالاسیا نمونه نادری است که یونایتد توانسته خرید خوبی انجام دهد.

داوسون:یک خرید خوب برای دفاع چپ.

امتیاز :6.5/10

ووت وخهورست، برنلی، قرضی

اوگدن:هیچ کس نمی‌توانست میزان کار یا تعهد او را در فصل گذشته زیر سوال ببرد، اما او یک میلیون مایل از کیفیت مورد نیاز یونایتد فاصله داشت. تلاش در منچستریونایتد کافی نیست.

داوسون:به صورت قرضی از برنلی خریداری شد تا جای خالی کریستیانو رونالدو را در تیم پر کند اما در لیگ برتر گلی به ثمر نرساند.

امتیاز :4/10

کریستین اریکسن، برنتفورد، انتقال آزاد

اوگدن:باهوش، متعهد و دقیق. اما یونایتد به اریکسن پنج سال پیش نیاز داشت، نه بازیکن پیری که به عنوان بازیکن آزاد به خدمت گرفته شده است.

داوسون:یک بازیکن خوب ولی از او خواسته شده تا کارهای زیادی انجام دهد. در پایان فصل گذشته پس از انجام بیش از 40 بازی خسته به نظر می‌رسید.

امتیاز :7/10

راسموس هویلوند، آتالانتا، 75 میلیون یورو

اوگدن:برای قضاوت خیلی زود است، اما او تلاش زیادی نشان می‌دهد. او می‌تواند یک ستاره برای یونایتد باشد اما به شدت به هم تیمی‌هایش نیاز دارد تا جلوی دروازه به او خدمات بهتری ارائه دهند.

داوسون:یونایتد امیدوار است که انتقال 72 میلیون پوندی او از آتالانتا به یک تجارت فوق العاده تبدیل شود، اما تنها با 20 سال سن او بسیار خام است. او هنوز منتظر اولین گل خود در لیگ برتر است و باشگاه باید سخت کار کند تا مطمئن شود که حداکثر استفاده را از پتانسیل او ببرد.

امتیاز :5.5/10

میسون مونت، چلسی، 64.2 میلیون یورو

اوگدن:مصدومیت روی شروع او در یونایتد تأثیر گذاشت. بازیکنی خوب، اما خریدی عجیب.

داوسون:تنها چند ماه از انتقال 55 میلیون پوندی او از چلسی می‌گذرد اما به نظر می‌رسد که اریک تن هاخ جایی برای او در تیم ندارد. نیمکت نشینی برای داربی منچستر نشانه خوبی نیست اما او هنوز زمان دارد تا اوضاع را تغییر دهد.

امتیاز :4.5/10

آندره اونانا، اینتر، 50.2 میلیون یورو

اوگدن:من از اونانا برای تبدیل شدن به یک خرید خوب در یونایتد حمایت می‌کنم. منتقدان او پس از اشتباهات اوایل فصل، یادشان نرود داوید دخه‌آ چه اشتباهات پرهزینه‌ای را در آخرین فصلش در باشگاه مرتکب شد.

داوسون:این ملی پوش کامرونی که به جای دیوید دخه‌آ خریداری شده شروع سختی را در اولدترافورد تجربه کرده اما او کم کم دارد به شرایط بازی در یونایتد عادت می‌کند.

امتیاز :5.5/10

صوفیان آمربط، فیورنتینا، قرضی (:10 میلیون یورو)

اوگدن:یک خرید دیرهنگام دیگر در پنجره نقل و انتقالات برای نشان دادن هرج و مرج در یونایتد. سال گذشته یک جام جهانی عالی با مراکش داشت اما بازی‌های اولیه نشان می‌دهد که او تحرک لازم برای موفقیت در لیگ برتر را ندارد.

داوسون:شروع کندی برای هافبک مراکشی در لیگ برتر شاهد بودیم و او در بازی‌ها مقابل کپنهاگن و منچسترسیتی در نیمه دوم تعویض شد. او به تیم کمکی نکرده است.

امتیاز :4.5/10

آلتای بایندیر، فنرباغچه، 5 میلیون یورو

اوگدن:انتظار می‌رود زمانی که اونانا در ژانویه در جام ملت‌های آفریقا حضور داشته باشد، بازی کند، بنابراین تن هاخ باید او را در جام کارابائو امتحان می‌کرد.

داوسون:روی کاغذ، یک خرید خوب به عنوان دروازه‌بان دوم، اگرچه او هنوز یک بازی هم انجام نداده است.

امتیاز :5/10

سرخیو رگیلون، تاتنهام، قرضی

اوگدن:تن هاخ در بازی‌های اخیر او را نادیده گرفته است.

داوسون:خرید خوبی در ظاهر نبوده است و باید بیشتر به او فرصت داد.

امتیاز :4.5/10

انتهای پیام/م

یک میلیارد یورو برای یک جام اتحادیه

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی