چاقی پاها

حرکات ورزشی برای چاقی و خوش فرم شدن پاها

کد مطلب : 17427تعداد نظرات : 4 نظرزمان مطالعه : 4 دقیقه
چاقی پاهای لاغر در قسمت ران و ساق پا برای داشتن تناسب اندام از اهمیت خاصی برخوردار است، همانطور که می دانید داشتن پاهای لاغر و بد فرم اصلا خوشایند نیست و فرد را ضعیف جلوه می دهد.

حرکات ورزشی برای خوش فرم شدن و چاقی پاها

چاقی پاها و یا همان چاق کردن پاهای لاغر با حرکات ورزشی بهتر و ماندگار ترخواهد بود. به طور کلی انجام حرکات ورزشی یکی از بهترین ها برای تغییرات در اندام و رسیدن به تناسب اندام هستند و مطمئن باشید که هر پزشک متخصصی با این عقیده موافق است.

برای چاقی پاها چه باید کرد 

پله نوردی کنید. بالا و پایین رفتن از پله (استپ) روی کل پایین تنه کار کرده و به بالا بردن حجم عضلانی این ناحیه کمک می کند. می توانید برای این منظور از استپ های ورزشی استفاده کرده و خیلی ساده از آن بالا و پایین روید. برای بالا بردن شدت تمرین، دو دمبل در دست هایتان نگه دارید.

برای چاقی پاهای لاغر چه بخوریم

بیشتر پروتئین بخورید. این ماده غذایی سوخت تمریناتتان را فراهم میکند اما علاوه بر این، به عملکرد عضلات، ریکاوری و افزایش حجم عضلات نیز کمک می کند. سعی کنید پروتئین مصرفی خود را در طول روز پخش کنید تا اینکه همه آن را در یک وعده سنگین مصرف کنید زیرا اینکار فرصت کافی برای جذب را به بدنتان خواهد داد. گوشت خالص، سینه مرغ، ماهی، حبوبات و لبنیات ازجمله منابع خوب پروتئین هستند.

حرکات ورزشی برای چاقی پاها و خوش فرم شدن پاهای لاغر

به سراغ حرکات ورزشی مناسب برای چاق کردن پاها می رویم که در 5 مرحله انجام می شوند. تنها وسیله ای که شما نیاز دارید یک صندلی است.

ورزش چاقی پاها

حرکات ورزشی برای چاقی پاها

حرکت اول:

با کمری صاف روی صندلی بنشینید و همانطور که در تصویر می بینید تنها باسن را روی صندلی قرار دهید و محل بعد از باسن به سمت پا روی صندلی نباشد. پاشنه را روی زمین قرار داده و انگشتان پا را به سمت بالا بکشید. 10 ثانیه به همین حالت بمانید و انگشتان را راحت کنید و سپس این حرکت را انجام دهید.

حرکت ورزشی پا

حرکات ورزشی موثر در چاقی پاها 

حرکت دوم:

کمی عقب تر بنشینید و یکی از پاها را به سمت جلو کشیده و پای دیگر را به داخل کشیده و با دست نگاه دارید. انگشتان هر دوپا باید به سمت بیرون کشیده شوند.

در یک دوره ی 5 دفعه ای این حرکت را انجام دهید. 

خوش فرم شدن پاها 

حرکات ورزشی برای خوش فرمی پاها

حرکت سوم

به صورت صاف و با پاهایی کشیده به سمت جلو روی صندلی بنشینید و پاها را به صورت له هم چسبیده در همین حالت حفظ کنید. این حرکت را تا مدتی که پاها خسته نشده اند حفظ کنید و چند ثانیه استراحت و دوباره تکرار حرکت. با وارد کردن فشار و حفظ پاها در این حالت موجب تقویت عضلات پشت پا و به مرور زمان فرم گرفتن انها می شوید. این حرکت را در محل هایی که محبور هستید برای مدتی روی صندلی بنشینید مثل سینما و وسایل نقلیه عمومی و.. انجام دهید.

ورزش پا 

حرکات ورزشی برای چاقی پاهای لاغر

حرکت چهارم

یکی از پاها را به حالت حرکت سوم نگاه دارید و پای دیگر را به سمت شکم جمع کنید. در این حرکت انگشتان حتما بایستی به سمت خارج کشیده شوند. این حرکت را در 4 مرحله 10 ثانیه ای انجام دهید و به مرور اگر توانستید مدت زمان حفظ این حالت را افزایش دهید. 

 حرکت ورزشی تقویت پا

حرکات مفید در تقویت پاها

حرکت پنجم

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در این حرکت به کمک یک بالشتک و یا هر شیئ نرم پاهایتان را به حالت صاف حفظ کنید. استفاده از یک جسم دیگر باعث می شود که به موجب تلاش برای حفظ آن شیئ فشار بیشتری به پاهایتان وارد شود. پاهایتان را 20 ثانیه در این حالت حفظ کنید و بعد استراحت . مثل حرکات قبل تمرین و تکرار.

حرکت ورزشی پا

حرکات ورزشی موثر در خوش فرمی پاها

حرکت ششم

به حالت نشسته روی صندلی پاها را در زاویه ی 90 درجه نگاه دارید. یکی از پاها ثابت روی زمین و پای دیگری تا حد ممکن زانو را به سمت بالا و انگشتان به سمت بیرون فشار دهید. این حرکت را 10 الی 15 مرتبه در هر دوره تکرار کنید.

همچنین برای چاق شدن و تقویت پاهای لاغر می توانید در برنامه تمرینتان از حرکت پرس پا استفاده کنید. دستگاه پرس پا در اکثر باشگاه های ورزشی موجود هستند. میزان وزنه دلخواهتان را روی دستگاه گذاشته، روی صندلی آن بنشینید، طوریکه لگن، زانوها و پاها در یک راستا باشند. به آرامی صفحه دستگاه را پرس کنید اما دقت کنید که با باز شدن پاها، زانوها در حالت قفل قرار نگیرند. به آرامی صفحه دستگاه را به محل اولیه خود برگردانید. در هر جلسه تمرین حداقل 12 تکرار از این حرکت انجام دهید.

 بین تمرینات پا حداقل یک روز استراحت کنید. ممکن است تصور کنید که هرچه تمرینات پایین تنه را بیشتر انجام دهید بهتر خواهد بود اما اگر به عضلاتتان اجازه استراحت بدهید، به بازسازی و ریکاوری آنها کمک کرده اید و این در مقابل به آنها فرصت حجیم تر شدن را می دهد.

حرکات ورزشی برای چاقی و خوش فرم شدن پاها

4.51463
این مطلب مفید بود ؟1318145
منبع : بخش ورزش و تناسب اندام نمناک /ن
4 نظر به ثبت رسیده است
abolfazl20201397-08-13
اره اونم خوبه ولی باید تمرین های منظم انجام بدی و هرماه برنامتو تغیر بدی
489
eli1397-04-13
بعله مطمعن باش فقط پروتئینم مصرف کن
3621
عسل1396-10-27
آیاپیلاتس باعث بزرگ شدن وخوش فرم شدن باسن میشه؟
17451
آلا1396-06-26
اره اين ورزشا خيلي به رشد ماهيچه هاي رون و ساق كمك مي كنه و اكثرا توي كلاس هاي ورزشي روشون تاكيد ميشه
9426
وبگردی