پاک کننده آرایش
بعد از سپری کردن یک روز خوب با آرایش مناسب حالا نوبت پاکسازی صورت از مواد آرایشی است .پاک کننده آرایش صورت و چشمتان را در خانه با مواد طبیعی بسازید تا پوستتان شاداب و جوان بماند.

دستور ساخت پاک کننده آرایش صورت و چشم با مواد طبیعی

بعد از سپری کردن یک روز خوب با آرایش مناسب حالا نوبت پاکسازی صورت از مواد آرایشی است .پاک کننده آرایش صورت و چشمتان را در خانه با مواد طبیعی بسازید تا پوستتان شاداب و جوان بماند.

بیشتر خانم ها برای رفتن به مهمانی ها و یا در موقعیت های خاص صرف نظر از اینکه چه لباسی بپوشند آرایش می کنند. اما اغلب از پاک کردن آرایش ها پس از مهمانی غفلت می کنند ، این اشتباه کوچک می تواند آسیب طولانی مدتی را به همراه داشته باشد به همین خاطر در این بخش از دنیای مد نمناک پاک کننده های آرایش طبیعی را به شما معرفی می کنیم .

پاک کننده های ساده و سریع آرایش

روغن نارگیل :

روغن نارگیل با خواص شگفت انگیزی که دارد ، استفاده از آن بسیار آسان است و می توانید برای پاک کردن آرایش استفاده کنید .

نارون کوهی :

نارون کوهی نه تنها پاک کننده آرایشی خوبی است بلکه پوست را با رفع جوش وحفظ رطوبت بهبود می بخشد. برای پاک کردن آرایش آن را با روغن درخت چای و یا روغن اسانس لیمو ترکیب و استفاده کنید

روغن جوجوبا :

این روغن پوست را تسکین داده و از آن محافظت می کند، و مهم تر از همه اینها یک پاک کننده آرایش بشمار می رود و برای پاک کردن آرایش چشم که بسیار حساس است آن را با روغن بادام ترکیب کنید.

شامپو بچه

پاک کردن ریمل کمی سخت از دیگر مواد آرایشی است.استفاده از کمی شامپو بچه و یک پنبه توپی راه حل مناسبی برای پاک کردن ریمل است.شامپو بچه علاوه بر اینکه برای کودکان تولید می شود برای بزرگسالان نیز کاربرد دارد.

شستن آرایش

انواع دیگر پاک کننده های طبیعی آرایش که به صورت ترکیبی آماده می شوند:

پاک کننده آرایش با جو :

مواد لازم :

  • نصف فنجان (40 گرم)جو
  • نصف فنجان (60 گرم)بادام زمینی
  • مایع (یعنی آب، شیر، عصاره لیمو ).
  • شیشه

ابتدا مواد اولیه را تهیه کنید. در این پاک کننده صورت، می توانید از بلغور جو دو سر و بادام استفاده تا صورت خود را تمیز کنید.بادام به عنوان لایه بردار، سلولهای مرده را از بین می برد در حالی که این بلغور به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می کند.دریک ظرف مناسب تنها مقدار کمی از مواد را با مقداری مایع مخلوط کنید و در یک ظرف، مانند یک شیشه، برای نگهداری جو دو سر و بادام نیاز دارید.

روغن اسانس و لایه بردار را اضافه کنید : این مواد اولیه ضروری نیستند، اما می توانند باعث شوند که پاک کننده آرایش بهتری داشته باشید. گیاهان و روغن های اسانس به پاک کننده ها یک رایحه خوب نیز می دهند. در زیر چند پیشنهاد از آنچه می توانید اضافه کنید، براساس نوع پوست آورده شده است:

  • اگر پوست چربی دارید 2 قاشق سوپ خوری نمک دریا، 2 قاشق سوپ خوری نعناع خشک، و 5 قاشق سوپ خوری روغن اسانس رزماری اضافه کنید.
  • اگر پوست خشکی دارید، 2 قاشق سوپ خوری شیر خشک، 2 قاشق سوپ خوری روغن کالاندولا و 5 قاشق سوپ خوری روغن بابونه اضافه کنید.
  • اگر پوست معمولی دارید، 2 قاشق سوپ خوری ارد ذرت، 2 قاشق سوپ خوری روغن بابونه، و 5 قطره روغن اسانس اضافه کنید.

چه نوع مایع ای را انتخاب کنید. برای استفاده از این پاک کننده صورت ، باید مقداری مایع به آن اضافه کنید. در اینجا چند پیشنهاد از آنچه می توانید براساس نوع پوست استفاده کنید آورده شده است:

  • اگر پوست چربی دارید، از آب لیمو، گلاب، آب ساده، استفاده کنید.
  • اگر پوست معمولی داشته باشید، از گلیسیرین، عسل، گلاب، چای نعناع و یا آب ساده استفاده کنید.
  • برای پوست خشک، از شیر، خامه یا ماست استفاده کنید.

صورت خود را با آب گرم مرطوب و دو قاشق سوپ خوری پاک کننده به مایع اضافه تا خمیری درست کنید و آن را به صورت دورانی روی صورت ماساژ دهید و مراقب باشید به اطراف چشم نزنید و سپس صورت را با آب سر بشویید تا منافذ بسته شود.

پاک کننده طبیعی آرایش با سیب برای پوست های خشک :

مواد لازم :

  • دو تکه سیب، پوست کنده شده
  • نصف فنجان ماست ساده (125 گرم)
  • نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • نصف قاشق سوپ خوری عسل

تمام مواد اولیه را در مخلوط کن بریزید و با هم ترکیب کنید این را روی صورت مرطوب بمالید و آن را به مدت پنج دقیقه نگه دارید و سپس با آب ولرم بشویید .

سیب برای پوست

از عسل برای پاک سازی صورت استفاده کنید:

عسل یک لایه بردار طبیعی است، بنابراین به رفع سلول های مرده پوست بدون سایش با نمک و شکرکمک می کند. هم چنین خاصیت مرطوب کنندگی عالی دارد که باعث می شود صورت نرم شود در نهایت، عسل نیز با ویژگی ضد عفونی کنندگی که دارد به از بین بردن سموم از پوست و هر گونه باکتری که منجر به آکنه می شود نیز کمک می کند.

عسل برای همه نوع پوست مناسب است اما برای پاک کردن آرایش به تنهایی مناسب نیست بنابرای ممکن است بخواهید از روغن استفاده کنید تا صورت را تمیز کنید. برای یاد گرفتن نحوه درست کردن پاک کننده های آرایشی این مطلب را بخوانید.

پاک کننده طبیعی با عسل - لیمو برای پوست چرب :

مواد لازم :

  • نصف فنجان جو (50 گرم)
  • آب پرتقال تازه (60 میلی لیتر)
  • آب (60میلی لیتر)
  • نصف قاشق سوپ خوری عسل

تمام مواد لازم را در یک کاسه بریزید و آن ها را با یک قاشق به هم بزنید مخلوط را روی صورت مرطوب ماساژ دهید و 30 ثانیه بعد با استفاده از آب ولرم، آن را بشویید .

پاک کننده آرایش طبیعی با جوش شیرین و عسل 

این روش برای هر نوع آرایش شگفت انگیز است. عسل ارگانیک کوچک را روی یک پارچه تمیز قرار داده و کمی جوش شیرین بریزید، سپس صورت خود را با آن تمیز کنید. ترکیبی از جوش شیرین و عسل به عنوان یک تمیز کننده عالی و لایه بردار نیز یک عمل می کند. نیازی به تمیز کردن سخت نیست، آن را به آرامی روی صورت بمالید و با تمیز کردن صورت این فرآیند را کامل کنید.

پاک کننده طبیعی با خیار برای پوست معمولی :

مواد لازم:

  • نصف فنجان ماست ساده (125 گرم)
  • نصف خیار خرد شده
  • 5 برگ نعناع متوسط، خرد شده

تمام مواد اولیه را در مخلوط کن بریزید مخلوط را روی صورت مرطوب بمالید و قبل از شستن با استفاده از آب ولرم، آن را به مدت پنج دقیقه بگذارید.

عصاره خیار :

روش اول :

عصاره خیار برای پوست های چرب خاصیت خنک کنندگی دارد علاوه براین برای پاک کردن آرایش و روشن شدن پوست کدر مفید است.

روش دوم :

یک خیار تازه را پوست کنده و رنده کنید.مخلوط یک هشتم فنجان آب خیار با چند قطره روغن بچه را روی پنبه ی توپی قرار داده و برای پاک کردن آرایش چشمهایتان استفاده کنید.

خیار برای پوست

ماست پاک کننده آرایش بسیار عالی

ماست یکی از بهترین پاک کنندهای آرایش صورت است ، البته نه نوع طمع دار آن .با یک تکه پنبه و مقدار کمی ماست می توانید فونداسیون ، رژ گونه و پودرهای آرایشی را از صورت خود پاک کنید. پس از آن صورت خود را با آب سرد بشویید.

می توانید از ماست برای پاک کردن صورت خود استفاده، یا می توانید 1 قاشق سوپ خوری ماست و یک قاشق چای خوری آب لیمو را مخلوط کنید. عصاره لیمو نه تنها به ماست یک رایحه مطبوع می دهد، بلکه به عنوان سفت کننده پوست عمل می کند، عصاره لیمو برای خشک کردن پوست مفید است. به راحتی ماست را بر روی صورت مرطوب بزنید اما مراقب باشید به چشم ها نزنید و سپس با استفاده از آب گرم بشویید.

همچنین می توانید 1 - 2 قطره روغن اسانس را نیز اضافه کنید تا به ماست یک رایحه خوبی بدهید. روغن هایی مثل وانیل یا اسطوخودوس را در نظر بگیرید.

اگر می خواهید از لیمو استفاده کنید، در معرض نور خورشید قرار نگیرید عصاره لیمو پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس تر می کند.به خاطر داشته باشید که ماست ممکن است پوست شما را روشن کند.

پاک کننده آرایش با پاپایا

مواد لازم :

  • یک برگ آلوئه ورا بزرگ پوست کنده شده
  • یک تکه پاپایه کوچک پوست کنده
  • 1 قاشق سوپ خوری عسل
  • 1 قاشق چای خوری ماست ساده

همه چیز را در مخلوط کن ترکیب کنید مخلوط را روی صورت مرطوب بمالید و با استفاده از آب ولرم بشویید.

پاک کننده آرایش با گوجه

مواد لازم:

مواد اولیه را مخلوط و آن را روی صورت مرطوب بمالید و با استفاده از آب ولرم بشویید. می توانید باقی مواد را تا یک ماه نگه دارید.

پاک کردن آرایش با بخار

سینک را پر از آب داغ کرده و صورت را نزدیک آن بگیرید این کار کمک می کند تا تمام منافذ پوست تمیز و پاک سازی شود.

روغن زیتون بهترین پاک کننده آرایش طبیعی:

روش اول : 

برای پاک کردن آرایش روی یک پد پنبه چند قطره روغن زیتون ریخته و آن را به صورت دایره ای روی صورت خود حرکت دهید.آرایش چشم نیاز به زمان بیشتری برای پاک شدن دارد.پد پنبه را روی چشمان خود کشیده و به مدت 10 ثانیه چشم خود را ببندید، سپس آن را به آرامی پاک کنید.

اگر شما پد پنبه در خانه ندارید چند قطره از روغن زیتون را در دستتان بریزید و برروی صورت خود بمالید و با استفاده از یک حوله و یا دستمال کاغذی نرم صورت خود را تمیز کنید و روغن اضافی را از صورت خود پاک کنید ..

روغن زیتون برای پوست

روش دوم :

استفاده از پاک کننده های شیمیایی بی کیفیت توصیه نمی شود بهتر است از روغن زیتون برای پاک کردن آرایش استفاده کنید و آن را با گلاب مخلوط کرده ،این مورد برای پوست های خشک و یا حساس عالی است

روش سوم :

از ترکیب مساوی روغن زیتون و روغن بچه مخلوطی تهیه کنید و با یک تکه پنبه این مخلوط را به آرامی پشت پلک حرکت دهید تا سایه و خط چشم پاک شود.این دو روغن علاوه بر خاصیت پاک کنندگی دارای خواص نرم کننده نیز هستند که باعث نرمی و افزایش رطوبت در نواحی اطراف چشم می شوند.

روغن بچه :

این روش غیر معمول برای پاک کردن آرایش واقعا کارساز است.

ساخت پاک کننده آرایش خانگی با آلوئه ورا :

روش اول :

حتما در مورد مزایای معجزه آسا این گیاه می دانید، بنابراین آن را در برنامه روتین خود گنجانده و برای پاک کردن آرایش با روغن زیتون ترکیب کنید.

روش دوم :

برای پاک کردن فونداسیون و رژ گونه از صورت خود ، وازلین و ژل آلوئه ورا را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و خوب بهم بزنید. وازلین، پوست را تمیز و مرطوب می کند و آلوئه ورا، مواد زائد چسبناک را کاهش می دهد.

شیر :

شیر یکی دیگر از پاک کننده های طبیعی است که با آغشته کردن پنبه به شیر براحتی می توان از آن بهره برد.

شیر و روغن بادام شیرین

1 قاشق غذاخوری پر شیر و 2 یا 3 قطره روغن بادام شیرین

در یک کاسه کوچک، شیر را با چند قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید . یک دستمال یا پارچه را کمی در این مخلوط شیرو روغن بادام نمدارکنید و برروی پوست خود قرار دهید و بعد با یک پنبه یا دستمال تمیز صورت خود را پاک کنید, برای اینکه مطمئن باشید که تمام شیر از صورتتان پاک شده است با آب صورتتان را بشویید .

پاک کننده آرایش را با مواد طبیعی بسازید + روش

4.6155
این مطلب مفید بود ؟14411
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
وبگردی