مواد غذایی لاغر کننده
برای کاهش وزن و چربی سوزی سریع باید مواد غذایی لاغر کننده قوی و سالم مصرف کنید تا با لاغری انرژی شما از بین نرود.

بهترین مواد غذایی لاغر کننده و چربی سوز

هیچ غذایی نمی تواند به تنهایی چربی سوزی را انجام دهد تا زمانی که فرد میزان مصرفی کالری را پایین نیاورد. در هر حالت برای رژیم باید میزان غذای مصرفی را کاهش دهید و در کنار این رژیم غذایی می توانید موادی را مصرف کنید که باعث چربی سوزی می شود.

از طرفی باید دقت کنید که غذاهایی را مصرف کنید تا انرژی شما را از بین نبرد و بتوانید متابولیسم کافی نیز داشته باشید که در این قسمت از تناسب اندام نمناک تعدادی از این غذا ها و مواد موثر را برای چربی سوزی نام برده ایم.

40 مواد غذایی لاغر کننده سریع را بشناسید

1. فلفل کاین

آیا می دانستید که بین ادویه های تند و چربی سوزی ارتباط مستقیم برقرار است؟ مصرف روزانه یکی از انواع فلفل ها می تواند چربی سوزی را مخصوصا در قسمت شکم سرعت ببخشد و توانایی بدن را برای تبدیل غذا به انرژی افزایش دهد و همچنین می تواند به طور طبیعی اشتهای شما را کاهش دهد و افرادی که از این نوع فلفل ها همراه با غذا استفاده می کنند، 200 کالری بیشتر می سوزانند.

مواد غذایی لاغر کننده

2. خمیر یا سس آووکادو

یک قاشق از این خمیر می تواند یکی از موثر ترین مواد برای چربی سوزی باشد و از طرفی جلوی اشتهای بالا را بگیرد و این ماده تاثیر زیادی در کاهش هورمون کورتیزول دارند که هورمون استرس است و کاهش این هورمون جلوی اشتهای بیش از حد فرد را می گیرد و در نتیجه او را لاغر می کند.

3. جو دو سر

کربن ها دشمن ما نیستند. غلات کامل نیز همینطور. مصرف غلات کامل در روز می تواند حدود 10 درصد از چربی های بدن را از بین ببرد و کالری این مواد نیز مثل جو دو سر از غذا های فرآوری شده بسیار کم تر است و فیبر بالای موجود در غلات کامل در عین چربی سوزی، انرژی را از شما نمی گیرد.

4. سالمون وحشی

پروتیین عضله سازی می کند و باعث جایگزین شدن برای چربی می شود و هرچقدر که عضله ببشتری داشته باشید، در نتیجه چربی کمتری دارید و ماهی نیز یکی از منابع غنی پروتئین است.ماهی وحشی نیز علاوه بر پروتئین حاوی چربی امگا 3 می باشد و باعث کاهش وزن و چربی سوزی خواهد شد .

5. سیب زمینی شیرین

کربن های ساده آرام تر هضم می شوند و باعث می شود شما احساس سیری بیشتری داشته باشید و انرژی شما در طولانی مدت تامین شود.سیب زمینی ها حاوی کاروتنویید و آنتی اکسیدان ها است که قند خون را متعادل می کند و این اتفاق سبب می شود که کالری های مصرفی به انرژی تبدیل شوند.

6. چای سفید

چای سفید از هر نوع چای دیگری چربی سوزی بالاتری دارد و این ماده از روش های مختلفی برای چربی سوزی استفاده می کند که یکی از آن ها افزایش متابولیسم است.

7. شکلات تلخ

اگر به دنبال راهی برای چربی سوزی هستید، حتما از شکلات تلخ استفاده کنید.اسید چربی که در شکلات تلخ وجود دارد بدن را به چربی سوزی دعوت می کند و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. حتما از شکلات بالای 70 درصد استفاده کنید که بیشترین میزان آنتی اکسیدان را دارد.

8. تمشک ها

تمشک ها غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که به از بین بردن چربی در قسمت شکم کمک می کند.این مواد همچنین قادر است که عضله سازی را در بدن افزایش دهد و می تواند جایگزین چربی شود و افرادی که روزانه تمشک مصرف می کنند، حدود 73 درصد چربی کمتری نسبت به سایر افراد دارند.

9. تخم مرغ

تخم مرغ را می توانید به هر روشی از جمله آب پز، نیمرو یا هر نوع دیگری مصرف کنید. در مطلب خواص تخم مرغ در نمناک گفتیم که تخم مرغ یکی از بهترین منابع کولین می باشد که مهم ترین ماده چربی سوز بین مواد غذایی است و از طرفی تخم مرغ منبع سرشاری از پروتئین است که مصرف آن در صبحانه، چربی سوزی و عضله سازی را بالا می برد.

غذاهای لاغر کننده

10. لوبیا سیاه

لوبیا سیاه معمولا هضم ارامی دارد و این ماده قادر است که باکتری ها را در دهان و لثه از بین ببرد. علاوه بر این به دلیل مغذی بودن این ماده، مدت زیادی با مصرف لوبیاه سیاه می توان سیر بود.مصرف لوبیا سیاه به مدت پنج سال می تواند حدود 3.7 درصد چربی بدن را از بین ببرد.

11. گوجه فرنگی خشک شده

میوه های قرمز از جمله گوجه فرنگی قادر است که دی.ان.ای ها را فعال کند تا شروع به سوزاندن چربی کنند و گوجه های خشک شده حاوی بتاکاروتن و آنتی اکسیدان هستند که برای ذخایر چربی در بدن نوعی دشمن محسوب می شود.

12. گریپ فروت

هر تکه از گریپ فروت که به سالاد خود اضافه می کنید، توانایی چربی سوزی بدن را بالا می برد.این ماده بیشتر روی چربی های پهلو تمرکز می کند و فقط کافیست که شش ماه به مصرف این ماده بپردازید و بعد از مدتی خواهید دید که خود به خود میل زیاد شما به مصرف غذا کاهش پیدا کرده است و کم اشتها شده اید.

13. کوینولا

این نوع غلات قدیمی به از بین بردن چربی های اطراف شکم کمک می کند.کوینولا حاوی پروتئین است که می تواند عضله را تقویت کند و چربی بسوزاند و این ماده همچنین از کلسترول بالا و قند خون بالا جلوگیری می کند .

14. روغن نارگیل

این روغن برای لاغری معجزه می کند و در واقع تنها چربی است که شما را به جای چاق کردن، لاغر می کند. این ماده لیپیدها و چربی های اطراف شکم را بیش از همه مورد هدف قرار می دهد و طبق ازمایش انجام شده، افرادی که روغن نارگیل را جایگزین روغن های دیگر می کنند، دور کمر کوچک تری دارند.

15. بادام

بادام جزء چربی سوز ها با مصرف راحت و در دسترس هستند.این مواد را می توانید در یک بسته بریزید و هرجا که خواستید مصرف کنید.بادام ها قادرند که BMI فرد را به طور کلی کاهش دهند و این ماده به ورزشکاران برای ساخت عضلات قوی تر نیز توصیه می شود.

16. سرکه سیب

سرکه سیب سرشار از استیک اسید می باشد که می تواند هضم مواد غذایی را بهبود ببخشد و قند خون را نیز کاهش دهد.مطالعات نشان می دهد که این ماده علاوه بر کاهش قند خون به شدت در چربی سوزی موثر است .

17. آب لیمو

از این ماده ارزان قیمت چشم پوشی نکنید.این مایع یکی از جادویی ترین مواد برای چربی سوزی می باشد و هرچقدر بیشتر مصرف شود، قادر است که کالری های غیر ضروری را بسوزاند . آب معمولی برای بالا بردن متابولیسم بدن نیاز است اما برای تاثیر و عملکرد بیشتر متایولیسم، کافی است که مقداری لیمو به آن اضافه کنید.

18. سیب زمینی خنک

سیب زمینی آبپز را می توان جزء سیر کننده ترین غذاهای موجود معرفی کرد.می توانید برای چربی سوزی بیشتر سیب زمینی پخته را در سالاد مصرف کنید و البته باید اجازه دهید که سیب زمینی در یخچال سرد شود و بعد در سالاد بریزید.

19. ماست یونانی

این ماست را می تو انید جداگانه مصرف کنید یا این که آن را در اسموتی بریزید.ماست یونانی بهترین ماده برای مصرف بعد از ریکاوری می باشد و مصرف 20 گرم از این ماده در روز به عضله سازی کمک می کند و ماست یونانی حاوی کلسیم و ویتامین D است که کورتیزول را خاموش می کند که هورمون استرس می باشد و همین امر باعث از بین بردن چربی در قسمت شکم می شود.

20. اسفناج

سبزیجات سبز حاوی موادی مثل آهن، ویتامین A و فولات است.همچنین این ماده می تواند اشتهای فرد را کاهش دهد و به چربی سوزی و کالری سوزی او کمک کند. مصرف اسفناج به مدت سه ماه می تواند میل شما را به غذا تا 25 درصد کاهش دهد.

گیاهان لاغر کننده قوی

21. دارچین

دارچین یکی از ادویه های بسیار گرم است که متابولیسم را بالا می برد و این ماده همچنین حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که به آن پلی فنول می گویند و همچنین حساسیت به انسولین را بالا می برد. همانطور که ورزش و تناسب اندام نمناک اشاره می کند این ماده به حدی چربی دور شکم را از بین می برد که ادویه های دیگر قادر به انجام این کار نیستند.

22. تن ماهی

تن ماهی منبع غنی از پروتئین است و این ماده در عضله سازی فرد نقش بسیار مهمی دارد.مطمئن باشید که بعد از مصرف این ماده در مدت مشخص، دوستانتان از شما خواهند پرسید که با مصرف چه ماده ای دور کمر خود را باریک کرده اید.

23. دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل سرشار از منیزیم است و باید مزه بد آن را تحمل کنید .این ماده انرژی زیادی را در بدن ذخیره می کند و لیپولیز را افزایش می دهد و می تواند 100 درصد نیاز شما به منیزیم را تامین کند.

24. گل کلم

سبزیجاتی مثل گل کلم نسبت به گروه های غذایی دیگر در لاغر کردن فرد به طور کلی تاثیر بیشتری دارند و به این معنا که برای هضم آن ها کالری بیشتری مصرف می شود.

25. برنج سیاه

برنج سیاه را می توان جزء ارزان ارین منبع آنتی اکسیدان معرفی کرد و در واقع میزان آنتی اکسیدان این ماده از یک قاشق تمشک ابی بیشتر است و حاوی فیبر بالا، ویتامین E و قند پایین می باشد.

26. اسپاگتی و کوفته قلقلی

این دو ماده حاوی کربوهیدرات و پروتیین هستند .کربوهیدرات ها تاثیر بسیار زیادی بر روی کاهش سطح لپتین در بدن دارند و پروتیین نیز می تواند فرد را در طولانی مدت سیر نگه دارد و به همین دلیل فرد با کاهش اشتها لاغر تر می شود، علاوه بر اینکه انرژی خود را از دست نمی دهد.

27. کره بادام زمینی

شاید باورتان نشود اما این ماده قادر است که چربی های شکم فرد را از بین ببرد .همچنین می تواند سطح کلسترول را نیز پایین نگه دارد و پروتئین های این ماده در بدن به آمینواسید می شکنند و سرعت هضم را بالا می برد و از طرفی به کاهش اشتهای فرد کمک می کند.

28. سیر

گاهی اوقات بهتر است برای به هدف رسیدن، کارهای سختی را تحمل کنید .مثلا برای رهایی از چاقی باید بوی بد سیر را تحمل کنید و مطمئنا از نتیجه آن پشیمان نخواهید شد.این ماده حتی برای کاهش وزن در حیوانات نیز استفاده می شود و تاثیر زیادی در مبارزه با میکروب های بدن دارد.

29. روغن زیتون

روعن زیتون خودش نوعی چربی است اما چربی درون آن کاملا سالم است و به طرز عجیبی چاقی را کاهش می دهد و این ماده ار تولید دو آنزیم جلوگیری می کند که باعث چاقی می شود :COX1 و COX2.

30. چای سبز

بسیاری از چای ها می توانند متابولیسم را افزایش دهند .چای سیاه نیز قادر به این کار است اما اگر می خواهید که چربی سوزی شما سرعت بالایی داشته باشد، می توانید از چای سبز استفاده کنید و اگر این چای را همراه با ورزش و تمرین مصرف کنید، چربی سوزی شما تا حد زیادی بالاتر می رود.

قویترین چربی سوز

31. پنیر کاتیج

همزمان که رژیم خود را پیش می برید و کاهش وزن دارید، باید به خواب خود نیز دقت کنید باید تغذیه خود را طوری تنظیم کنید که قبل از خواب هم چربی سوزی داشته باشید .پنیر کاتیج یکی لز همین مواد است که به چربی سوزی کمک می کند و می توانید آن را قبل از خواب مصرف کنید.

32. زردچوبه

زردچوبه یکی از بزرگ ترین مبارزها در برابر چربی می باشد .در واقع بسیاری از افراد که برای لاغری تمرین می کنند، از این ماده و مکمل آن برای چربی سوزی استفاده می کنند و وجود ماده فعال کورکامین در زردچوبه عمل چربی سوزی را سبب می شود.

33. کرفس

کرفس یکی از سبزی های کم کالری است که هر ساقه متوسط آن تنها شش کالری انرژی در خود ذخیره دارد. یک فنجان پر از کرفس یک سوم از نیاز روزانه بدن تان به ویتامین K، A، فیبرهای غذایی، فولات و پتاسیم را برآورده می سازد.

34. خیار

خیار صیفی سبزی است که شما را شاداب می کند و از مقادیر بسیار زیادی آب تشکیل شده و مملو از ویتامین K وC، پتاسیم و ترکیبی به نام سیلیکاست که برای اتصال بین بافت هایی مانند عضلات، تاندون ها، رباط ها و استخوان ها، نقشی مهمی دارد. اگر در رژیم غذایی تان گرسنه شدید، می توانید خیار مصرف کنید.

35. قارچ

قارچ از مواد غذایی فوق العاده ای است که می توانید آن را به صورت خام یا پخته مصرف کنید . هنگام هضم قارچ در بدن، موادی ترشح می شود که سبب افزایش سطح ایمنی بدن شده و داروی ضد سرطان طبیعی است. مصرف قارچ به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند و یک ماده مهم در رژیم های لاغری به شمار می رود.

36. مرکبات

پرتقال، نارنگی و گریپ فروت سرشار از ویتامین C هستند؛ پس از خوردن آنها غافل نشویدزیرا افرادی که روزانه مقادیر بیشتری از ویتامین C مصرف می کنند، کمر و پشت باریک تری دارند. افرادی که میزان بیشتری ویتامین ث دریافت می کنند، هنگام ورزش های هوازی 25 درصد بیش از دیگران چربی می سوزانند.

37. سیب

کسی که هر روز سیب می خورد، چاقی از او دور می شود. پوست سیب سرشار از فیبرهایی است که سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده و به تناسب اندام منتهی می شود. پوست سیب حاوی مقادیری اسید اورسولیک است که موجب جلوگیری از چربی در بدن می شود پس روزی یک سیب را با پوست بخورید تا تناسب اندام خوبی داشته باشید.

38. کدو سبز

کدو سبز مملو از انواع ویتامین های مفید بدن و فیبرهای غذایی است کهبه تناسب اندام کمک فراوانی می کند. کدوی سبز تابستانی نصف کدوی سبزی که در زمستان کشت می شود، کالری در خود ذخیره می کند، پس در تابستان با خوردن خوراک کدو سبز ، نگران کالری اضافی نباشید.

39. هندوانه

هندوانه سرشار از آرژینین و دیگر اسید آمینه هاست که در کاهش وزن تاثیر فراوان دارد.

40. کلم بروکلی

کلم بروکلی پر از فیبرهای غذایی و ویتامین C است . یک فنجان کلم بروکلی می تواند نیاز روزانه به این ویتامین های کلیدی را برآورده سازد پس در فصول گرم سال که به مرکبات دسترسی ندارید ، کلم بروکلی مصرف کنید.

مواد غذایی لاغر کننده؛ سالم ترین خوراکی لاغری دنیا

4.6793
این مطلب مفید بود ؟72865
منبع : healthline / eatthis / بخش ورزش و تناسب اندام نمناک/ن/ز.ت
برچسب : لاغری سریع
وبگردی