آزمون دستیاری پزشکی

مهلت انتخاب رشته در آزمون دستیاری پزشکی تمدید شد

تاریخ انتشار : 6 مرداد 1401کد مطلب : 18019زمان مطالعه : 2 دقیقه
فرصت انتخاب رشته در آزمون دستیاری پزشکی دوره چهل و نهم برای داوطلبان مجاز تمدید شد و داوطلبان می توانند از 8 تا 14 مرداد نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

مهر:چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه 22 اردیبهشت ماه 1401 در تعداد 32 حوزه امتحانی و 30 شهر کشور برگزار شد.

در این دوره از آزمون تعداد 12 هزار و 725 نفر در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ثبت نام کردند که از این تعداد 11 هزار و 847 نفر حائز شرایط بودند. از میان افراد واجد شرایط تعداد 11 هزار و 67 نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. تعداد 5 هزار و 861 نفر معادل 46 درصد از داوطلبان مرد و 6 هزار و 864 نفر معادل 54 درصد از داوطلبان زن بودند.

نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان 31 خردادماه 1401 در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی www.sanjeshp.ir منتشر شد و داوطلبانی که طبق ضوابط مجاز به انتخاب رشته محل شده اند، تا پنجشنبه 9 تیرماه 1401 فرصت داشتند 100 کدرشته محل را انتخاب کنند.

با توجه به پایان فرصت انتخاب رشته، مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا کنون موفق به انتخاب رشته محل نشده اند ترتیبی اتخاذ شد که داوطلبان از روز شنبه 8 مرداد تا روز دوشنبه 10 مرداد بتوانند نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل جهت افزایش ظرفیت اعلام شده است.

داوطلبان ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل و مندرجات این اطلاعیه، به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه و نسبت به ثبت انتخاب رشته محل اقدام کنند.

ضمنا آن دسته از داوطلبانی که قبلا ً نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کرده اند، می توانند در صورت تمایل از 8 تا 10 مرداد، نسبت به مشاهده و یا ویرایش رشته محل های انتخابی خود اقدام کنند.

نکته 1:با توجه به حذف رشته پزشکی اجتماعی دانشگاه های تبریز، مشهد و بوشهر آن دسته از داوطلبانی که این رشته محل را انتخاب کرده اند باید آن رشته محل را حذف کرده و در صورت تمایل رشته محل دیگری را جایگزین کنند.

نکته 2:با توجه به اینکه رشته جراحی مغز و اعصاب دانشگاه اراک از دو نفر ظرفیت به یک نفر کاهش یافته است و نیز دو رشته رادیوانکولوژی و پزشکی هسته ای به صورت محروم داوطلب نمی پذیرند لذا داوطلبانی که این رشته محل را به صورت محروم انتخاب کرده اند نسبت به حذف آن اقدام کنند، در صورت عدم اصلاح این انتخاب حذف خواهد شد.

نکته 3:رشته گوش و حلق و بینی با محل تعهد یزد (ابرکوه) در جدول محل تعهدات بومی مناطق محروم حذف شده است لذا داوطلبانی که این رشته رابا این محل تعهد انتخاب کرده اند نسبت به حذف آن اقدام کنند، در صورت عدم اصلاح، این انتخاب حذف خواهد شد.

انتهای پیام/م

مهلت انتخاب رشته در آزمون دستیاری پزشکی تمدید شد

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی