سشوار کشیدن مو
سشوار کشیدن موهای بدحالت را می توانید در نمناک مشاهده نمایید.

 سشوار کشیدن مو های بدحالت

 اگر چند تار مو سفید شده باشد
 خانم لیزا چیکسین، کارشناس آرایشگری در نیویورک می گوید:«وقتی فقط تعداد کمی از موهایتان سفید شده باشد، یک رنگ گیاهی می تواند به خوبی آنها را بپوشاند. رنگ های گیاهی میزان پروکساید بسیار کمی دارند و می توانند روی موهای سفید بنشینند. معمولا بعد از رنگ، موهای سفید فقط کمی روشن تر از رنگ طبیعی موهای خودتان می شود که همین می تواند به رنگ موها سایه بدهد؛ درست مثل اینکه موهایتان را هایلایت کرده اید. چنین رنگ هایی می تواند تا 12 هفته روی موها باقی بماند؛ البته ریشه ها را باید مرتبا رنگ کنید.

سشوارکشیدن

سشوار کشیدن موهای بدحالت


 
وقتی تکه ای از موهایتان سفید شده است
 وقتی موهایتان به صورت تکه ای سفید شده است، باید سراغ رنگ های نیمه دائمی بروید. شما می توانید مقداری از رنگ شبیه موهای طبیعی تان را با شامپوی سرتان مخلوط کنید و به سر بزنید، چنین رنگی 8 تا 10 هفته روی سر دوام می آورد. رنگ های نیمه دائمی مقدار زیادی پروکساید ندارد و به همین دلیل زود از بین نمی روند اما می توانید برای اطمینان از بهتر رنگ گرفتن از رنگی کمی تیره تر استفاده کنید.
 
چرا موهای سفید حالت نمی گیرند؟
 احتمالا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا موهای سفیدتان زبرتر است و برخلاف موهای طبیعی گذشته تان مدام تاب برمی دارد و صاف باقی نمی ماند و... . باید بدانید که شما تنها فردی نیستید که دچار این مشکل هستید.
 دلیل این اتفاق دقیقا مشخص نیست ولی دکتر مورت وستمن، کارشناس شیمی مواد آرایشی در این زمینه یک تئوری دارد. او می گوید:«موهای سفید وقتی رنگ خود را از دست می دهند یعنی ملانین خود را از دست داده اند و در نتیجه نمی توانند نور را جذب خود کنند و همان درخششی را داشته باشند که موهای دارای رنگدانه از خود ساطع می کنند.»
 
موهایم نازک شده است
 وقتی موهای سر نازک می شود می تواند بسیار آزاردهنده باشد؛ چون هم موها کمتر نشان می دهد و هم حالت دادن آنها مشکل تر می شود. البته جالب است بدانید پزشکان نازک شدن موها را نیز جزئی از فرایند ریزش موها می دانند اما خبر خوب اینکه برایتان راه حل هایی داریم.
 

تمام درمان هایی که برای ریزش وجود دارد
 حالا با این نازکی موها باید چه کار کرد؟ اگر ریزش و نازک شدن موهای شما بعد از استفاده از داروی خاصی شدت گرفته است، می توان موهای ریخته شده را با کمک پزشک بازگرداند اما اگر ریزش موها به طور دائم است و تبدیل به یک دردسر مزمن شده است از نظرسازمان FDA تنها 2 راه درمان قابل قبول وجود دارد:یکی استفاده از ماینوکسیدیل که در 2 نمونه 2 درصد و 5 درصد در داروخانه ها موجود است و باید 2بار در روز به طور موضعی استفاده شود. این ماده می تواند ریزش و نازک شدن موها را متوقف کند که در حدود 40 درصد از زنان رویش مجدد اتفاق می افتد.
 اگر شما یائسه شده اید، پزشکتان می تواند برایتان قرص فیناستراید تجویز کند یا داروهای دیگری که می تواند تولید آندروژن را کاهش دهند. افزایش این هورمون در بدن می تواند ریزش مو ایجاد کند(البته بسیاری از پزشکان این قرص را در دوران باروری برای خانم ها تجویز نمی کنند چون احتمال دارد که باعث ایجاد نواقصی در جنین پسر آنها بشود). بعضی از پزشکان هم برای درمان ریزش موها از لیزر استفاده می کنند اما تا به حال درباره اثربخشی این روش تحقیق مستقلی صورت نگرفته است. اگر هم با جراحی مشکلی ندارید، روش های مختلف کاشت مو می تواند برایتان کارایی داشته باشد این روش می تواند به خانم ها ظاهری کاملا طبیعی دهد.
 
آینده درمان های ریزش مو چیست؟
1. شرکت تولید داروی آلارگان دارویی جدید برای ریزش مو ساخته است که حاوی موادی است که قبلا در رویش مژه ها بسیار موثر بوده است. این شرکت به دنبال دریافت تأیید سازمان FDA است. در واقع تحقیقات کلینیکی فراوانی برای درمان این مشکل رایج در حال انجام است و پیش بینی می شود تا سال 2014 این دارو وارد بازار شود.

 2. محققان طی تحقیقات خود روی موش ها به این نتیجه رسیده اند که سلول های ساقه ای می تواند به رشد موهای تازه کمک کند. دکتر مایکل لانگاکر، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد می گوید:«در 10 سال آینده این روش می تواند تحول عظیمی در درمان ها ایجاد کند. در این روش سلول های ساقه ای را از مناطقی که رشد موها در آنجا بیشتر است، برمی دارند و بعد این سلول ها را به قسمتی که موهای آن نازک شده است تزریق می کنند تا موجب رشد موهای جدید شود.»
 
کم مویی خود را بپوشانید
 یک مدل موی درست می تواند این نازکی موها را بپوشاند. بهتر است اندازه موهایتان را روی شانه ها نگه دارید. اگر موهایتان خیلی بلند باشد، کم پشت تر نشان می دهد. اگر نوک موهایتان یکدست باشد، ضخیم جلوه می کند؛ البته کناره موها باید مدلی لایه لایه داشته باشد.
 وقتی موها در فرق سر نازک می شود اما همچنان در جلوی سر ضخیم است می توانید جلوی آنها را چتری بزنید تا مو ظاهری پرتر پیدا کند. علاوه بر اینها می توانید از پودرهای پرپشت کننده هم استفاده کنید. این پودرها از فیبرهای خیلی ریز کراتین تشکیل شده است که به موها می چسبد تا منطقه های خالی را پرکند و نمی گذارد پوست کف سر مشخص شود و در واقع با رنگ این پودرها پوست سر کاملا پوشیده می شود.
 
 موهایم به هیچ وجه حالت نمی گیرد
 اگر موهایتان حالت نمی گیرد شما تنها نیستید خیلی ها همین مشکل حسابی آزارشان می دهد. احتمالا برایتان پیش آمده که با هزار زحمت حالتی به موهایتان داده اید و بعد از مدت کوتاهی دوباره آن حالت از بین می رود و شما با موهای صاف و بی حالت تان تنها می مانید. اما حالا می توانید با استفاده از یک روش و محصولات درست این مشکل را حل کنید.

 برای اینکه موهایتان کمی فر شود...
 برای کسانی که موهای بی حالت و خیلی صاف دارند، مو ج دار و فر شدن موها یک آرزوست اما چاره کار شما استفاده از اسپری ژل هاست. اول از همه باید روی موهای خشک تان از نیمه به پایین تا نوک اسپری کنید بعد آنها را شانه کنید و با استفاده از یک اتو فرکننده 4 سانتی موها را فر کنید. با این اتو موهایتان فر درشت می شود. ژل این قدرت را به موهای شما می دهد که بتواند فر موجود در خود را حفظ کند و در نهایت با استفاده از اسپری های ثابت کننده حالت موها را ثابت کنید. هر قدر بیشتر اسپری بزنید موها حالت خود را بهتر حفظ می کنند. اما حواس تان باشد که اسپری شما باید به گونه ای باشد که موها را چسبناک یا شکننده نکند.
 
برای حفظ حالت موها در تمام روز

 اگر می ترسید بعد از اینکه وقت زیادی را صرف حالت دادن موهایتان کردید، بعد از چند ساعت همه حالت ها از بین برود باید بدانید چاره کار شما استفاده از شامپوهای خشک است که در داروخانه ها موجود است. شما باید شامپوی خشک را روی ریشه ها اسپری کنید تا چربی موها را جذب خود کند و در نتیجه موها حجم بگیرد. ساختار این شامپوها به گونه ای است که وقتی روی ریشه موهای خشک اسپری شود چربی ها را در خود حل می کند تا موها دیگر چرب به نظر نرسند.

 با اینگونه سشوار کشیدن موهایتان حالت می گیرد
 وقتی موهایتان هنوز نمدار است، روی ریشه ها یک اسپری حجم دهنده بزنید تا کمی موها پف کند بعد سرتان را به سمت پایین بگیرید و درحالی که موهایتان آویزان است موها را با سشوار خشک کنید. با این کار کمی به موها حجم می دهید تا دیگر بدون حالت به کف سر نچسبد.
 
از وز موهایم خسته شده ام
 وز مو شدن موها می تواند حسابی آزاردهنده باشد چون تمام آرایش موها را خراب می کند اما احتمالا این جمله را تا به حال زیاد شنیده اید که بهترین درمان، پیشگیری است. باید دست به کار شوید و وزها را پیش از به وجود آمدن نابود کنید. برنامه تدگیبسون، کارشناس آرایشگری در نیویورک برای مبارزه با وز موها بر این راهبرد استوار است:
 
یک روز بدون وز
  هنگام دوش گرفتن حتما از شامپو و کاندیشنری استفاده کنید که حاوی مقدار زیادی مواد مرطوب کننده مثل سیلیکون، پانتنول و شی باتر باشد تا روی کوتیکول (لایه خارجی) موها را بپوشاند و تمام منافذ آن را مسدود کند تا دیگر تارهای مو نتوانند رطوبت موجود در هوا را به خود جذب کنند و وز شوند. از تمام محصولاتی که مواد حجم دهنده ای چون پروتئین های گندم، برنج و ابریشم دارند، اجتناب کنید.

 بعد از حمام موهایتان را با حوله بپوشانید و آرام با ملایمت حوله را روی موها با دست فشار دهید تا آب روی موها جذب حوله شود. اگر حوله را به موها بکشید ممکن است کوتیکول موها آسیب ببیند و همین آسیب منجر به وز شدن موها می شود. بعد با یک شانه دندانه پهن گره خوردگی های موها را باز کنید.
 
درحالی که موها هنوز نم دارند باید آنها را با مقدار زیادی حالت دهنده های کرمی از ریشه تا نوک بپوشانید. این کرم ها حاوی مواد نرم کننده سنگینی است که می تواند از وز شدن موها تا حد زیادی جلوگیری کند.
 
بعد از اینکه بیشتر از نصف موهایتان تقریبا خشک شد، با استفاده از یک برس گرد بزرگ می توانید به آنها حالت دهید. هنگام سشوار کشیدن بهتر است از نازل آن حتما استفاده کنید اما یادآوری می کنیم بهتر است سرسشوار هنگام خشک کردن به سمت پایین باشد.

 اگر با توجه به تمام دستورالعمل های فوق همچنان موهایتان کمی وز کرد، چاره کار همان کرم ضد وزی است که روی موهای نمدارتان مالیدید. اما این بار لازم نیست مقدار زیادی از آن را استفاده کنید. کافی است کمی از کرم را کف دست هایتان بریزید و بعد به تمام موها از ریشه تا نوک بمالید.
 

نحوه سشوار کشیدن موهای بد حالت

3.476
این مطلب مفید بود ؟5125
برگرفته از برترین ها
برچسب : سشوار
وبگردی