موهای فر
موهای فر و مجعد به نسبت موهای دیگر نیاز به دقت بیشتری در شستشو و خشک کردن دارند. خاصیت موهای فرو حالت دار موجب می شود که برای حالت دادن به این موها دچار مشکل شوید.

 موهای فر و مجعد برای خانم ها و آقایان دردسر ساز است. شما قرار است به یک میهمانی بروید و به سرعت باید حاضر شوید. یک دوش سریع می گیرید و بعد از خشک کردن موها با موهایتان درگیر .

 موهای فر معمولاً زبر، خشک و وز می شود، بنابراین  مراقبت  درست از موهای فر بسیار مهم است و اگر درست صورت بگیرد موها بدون وز و زیبا به نظر می رسند. در اینجا خواهید خواند که چگونه از موهای فر مراقبت کنید.

شستن موهای فر

شامپو و نرم کننده

از آنجا که موهای فر ممکن است خشک و شکننده باشند، پیشنهاد می شود  هر روز آنها را با شامپو نشویید. در واقع  خوب است که نرم کننده را جایگزین شامپو کنید.

خیلی نمی شود که موهای فر را نرم کرد. از نرم کننده تان روزانه استفاده کنید و هفته ای یک بار هم ماسک نرم کننده بگذارید. از شامپوهای مرطوب کننده استفاده کنید و تا جایی که می توانید شامپوی روشن کننده نزنید.

  

محصولات حالت دهنده

یک محصول حالت دهنده خوب برای موهای فر آن است که موهای فر را جدا کرده و فرها را مشخص تر کند و در عین حال موها را نرم کند. وقتی می خواهید محصولی را انتخاب کنید از هر چیزی که الکل دارد دوری کنید (مانند ژل های معمولی). محصولات را باید به موهای نم دار بزنید و یک تکان سریع به موها بدهید و با انگشت هایتان داخل موها را چنگی بزنید و دیگر به آن دست نزنید. اگر موها  در انتهای روزشروع به خشک شدن و وز شدن کرد،  کمی آب روی دستتان بریزید و روی موها بزنید. می توانید از سرم ضد وز گلیسیرین دار هم استفاده کنید.

   

خشک کردن موهای فر

 از سشوار فاصله بگیرید. استفاده از جریان هوای گرم موهایتان را خشک می کند. آب موهایتان را با یک حوله بگیرید. حوله را فقط روی سر نوازش کنید تا آب اضافه موها گرفته شود و حوله راروی سر نکشید. با استفاده از انگشتانتان و یا یک شانه دانه درشت، موهای فرتان را جدا کنید و محصول حالت دهنده را به موهایتان بزنید. تا جایی که می توانید بگذارید موهایتان طبیعی خشک شود. اگر مجبورید از سشوار استفاده کنید، سر پخش کننده هوایش را بگذارید. (همان کاسه بامزه که رویش سوراخ دارد) تا فرهایتان خوب باقی بمانند.

 خشک کردن درست موها

 

با موهای فرتان درگیر نشوید

تنها حقه برای خوب ماندن فر موهایتان این است که رهایش کنید و فراموشش کنید. به محض اینکه موهایتان را حالت دادید، بگذارید تا به طور طبیعی خشک شود. این کار کمک  می کند تا فر موهایتان جدا و زیبا بمانند.

 مدل موی خوبی را انتخاب کنید

برای موهای فر دو گزینه وجود دارد، آنها را خیلی کوتاه کنید تا فرها از بین بروند یا بگذارید بلند شوند. موهای فر باید کمی بلند باشند تا فرهایش به پایین بیفتد. پس موی متوسط رو به بلند بهترین گزینه است. مدلی با لایه های بلند و پیدا کردن آرایشگری که موهای فر را بفهمد خیلی مهم است.  پیشنهاد می شود که هر چند وقت یک بار انتهای موها را اصلاح کنید تا مو خوره نگیرد و مو سالم به نظر برسد.

 صاف کردن موهای فر

 اگر می خواهید  موهایتان راصاف کنید، استفاده از سشوار و اتوی مو فکر خوبی نیست، استفاده از مواد شیمیایی هم پیشنهاد نمی شود، چون ممکن است به موهایتان آسیب برساند. اگر موهایتان به صاف بودن  نیاز دارد بهتر است پیش آرایشگرتان بروید تا او این کار را برای تان انجام دهد تا اینکه آسیب های احتمالی کاهش یابد.

اصول شستشو و خشک کردن موهای فرفری

3.8108
این مطلب مفید بود ؟8127
برگرفته از مد آنلاین /ن
وبگردی