به هدف های خود نرسیدید
آیا به هدف های خود در شرکت و یا سازمانی که در آن مسئولیت دارید نمی رسید؟ برای ریشه یابی مشکلی که با توجه به برنامه ریزی و سرمایه گذاری یک ساله، هیچگونه نوآوری و خلاقیتی نداشته است، این مطلب می تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

علت ناکام ماندن در رسیدن به هدف 

اگر شرکت و یا سازمانی که در آن مشغول به کار هستید به هدف های خلاقانه خود نرسیده و پیشرفت چندانی را به دست نیاورده است ،بهتر است که نگاه دقیق تری به جزئیات کار در سال قبل انداخته و با پاسخ گویی به برخی از سوالات در مورد سرمایه گذاری نوآوری و فعالیت ها می تواند به شما در جایی که خطا کرده اید، نشان داده و مسیر بهتری برای سالی که در پیش دارید را آماده می کند.

علت نرسیدن به موفقیت
 

خلاقیت و نو آوری را فراموش نکنید

 
1. آیا ما بودجه و منابع مناسبی برای نوآوری صرف کردیم؟ برای ایجاد نوآوری به عنوان یک اولویت، سرمایه تان را به صورت حساب شده برای آن صرف کنید.
 
2. آیا ما قادر به اجماع ایده ها به طور منظم بوده ایم؟ برای دستیابی به مجموعه ای از اهداف، اطمینان حاصل کنید که کارمندان به جای اینکه انبارهایی از ایده باشند، در سراسر سازمان باهم کار می کنند. شرکت هواپیمایی Southwest رویکرد خلق ایده ها و راه حل ها را تنها به یک بخش محدود نمی کند. کارمندان بخش های مختلف هفته ای 10 ساعت با هم ملاقات می کنند تا در مورد ایده ها و تغییراتی که تأثیرات بالایی دارند و می توانند به بهره وری بیشتر در این صنعت منتهی شوند، بحث کنند.
 
3. آیا رهبر ارشد در تصمیمات و پروژه های جدید مشارکت داشته است؟ مدیران ارشد ملزم به حضور در جلساتی که در آن ایده های جدید یا پروژه ها، ارزیابی و بررسی می شوند، هستند و همچنین باید ناظر اصلی در برنامه های رقابت های نوآوری داخلی باشند. مدیرعامل شرکت Procter & Gamble، آ. جی لافلی ایده ها، چالش ها و راه حل های 7500 فرد در قسمت تحقیق و توسعه، از 9 کشور را که در یک وب سایت داخلی به اشتراک گذاشته شده بودند، دنبال کرد. او سالی یک بار چگونگی به اشتراک گذاشته شدن ایده ها بین دانشمندان و بازاریابان را ارزیابی می کند و با هر واحد کسب وکار، بازنگری های نوآوری را هدایت می کند.
 
4. آیا ما پروژه های مخاطره آمیز را در مراحل کمی تأمین مالی کردیم؟ به جای فراهم کردن بی نهایت چک بانکی بدون پشتوانه برای برنامه نوآوری تان، پروژه ها را در مراحلی که به طور کامل تعریف شده اند، تأمین مالی کنید و در مقابل شاخص های بودجه، منابع و نتایج امکان سنجی را مشخص کنید که می توانند پروژه را متوقف کنند. انجمن سرطان آمریکا (ACS) با این روش ریسک را به حداقل می رساند. این یک رویکرد منحصربه فرد در این بخش است که در ابتدا ایده های قوی با بودجه 2000 دلار تأمین مالی می شوند، به سرعت کشف و بررسی می شوند و اگر پتانسیل لازم را داشته باشند 25000 هزار دلار دیگر برای تست امکان سنجی فراهم می شود. سپس این پروژه 18 ماه برای نشان دادن دوام و اثبات خود فرصت دارد، اگر این طور نباشد ACS آن را کنار می گذارد.
 
5. آیا ما به صورت عمومی شکست ها را مجازات کردیم؟ یک محیط ایمن و باز ایجاد کنید که به کارمندان اعتمادبه نفس در به اشتراک گذاشتن ایده ها، شکست ها و نکته های آموزنده به یکدیگر را بدهد. سازمان M3 جلسات رسمی با عنوان «انجمن های شکست» برگزار می کند که در آن کارمندانی را که پروژه های ناموفق داشته اند، جمع می کند تا در مورد موانع موفقیت گفت وگو کنند. وقتی که شرکت پلاستیک سازی W.L. Gore پروژه ای را از دست می دهد، جشنی برگزار می کنند، دقیقاً همانند زمانی که پروژه موفقیت آمیز بوده است.
 
علت نرسیدن به موفقیت
 

کسب و کار خود را تحول دهید

 
6. آیا هیچ یک از هنجارهای صنعت را به چالش کشیده ایم؟ در مورد عقاید تزلزل ناپذیر پیرامون سازمان و کسب وکار خود فکر کنید. به منظور تحول در صنعت خود و خدمات بهتر به مشتریان چه تغییراتی در خصوص تولید، خدمت یا الگوی کسب وکار خود می توانید ایجاد کنید؟ شرکت هواپیمایی JetBlue بازار خط هوایی آمریکا فعالیت خود را با رویکرد مشتری مداری برای مسافرت هایی با هزینه کمتر آغاز کرد. آنها به کمک ایده های نوآورانه و مخل وارد صنعت جدیدی شدند و سایت Airbnb را که در اجاره و به اشتراک گذاشتن خانه فعالیت دارد پایه گذاری کردند. شروع کنید و ایده هایی را که در ارتباط با این نوآوری های مخل در صنعت شما هستند، کشف و آزمایش کنید.
 
7. آیا ما نیازهای مشتریان خود را فراتر از نظرسنجی ها و گروه های هدف جست وجو کردیم؟ برای به دست آوردن بینش بیشتر از مدیران خود بخواهید که چند روز در هر سال مشتریان را زیر نظر بگیرند یا سعی کنید که خودتان را به جای آنها بگذارید. به منظور فهم بهتر مسائلی که مشتریان قدیمی با آنها روبه رو هستند؛ موسسه Barclays گروهی از کارمندان همسن را مجهز کرد و از آنها خواست تا تجربیاتشان را گزارش دهند. این کار منتج به ایجاد کارت های بانکی ویژه برای مشتریان دارای مشکلات بینایی و ایجاد کانال های تقویت صدا برای مشتریان با سمعک شد.
 
8. آیا ما موانع سازمانی بین کارمندان را از بین بردیم؟ شما می توانید با مقدور کردن به اشتراک گذاری فی البداهه ایده ها، نوآوری بین دو گروه مختلف را افزایش دهید. دفتر مرکزی  Zappos در مرکز شهر لاس وگاس به صورت راهبردی برای ایجاد ارتباط و برخوردهای بیشتر بین همکاران طراحی شده است؛ در این شرکت تنها از طریق یک راهرو می توان به کافه تریا دسترسی داشت و فقط یک ورودی بزرگ برای وارد شدن به ساختمان طراحی شده است. افزایش گفت وگوهای چهره به چهره همکاری را که یک نکته کلیدی در نوآوری است، افزایش داده و جلسات و تماس های غیرضروری را کاهش داد.
 
9. آیا ما به کارمندان آموزش های غیرمتعارف و غنی ارائه دادیم؟ آگاه باشید که کارمندان بیشتر از آموزش های مدیریتی سنتی به توسعه اساسی مهارت های ذهنی نیاز دارند. برای مثال در Pixar هر کارمند - از متخصصان تا نگهبان- برای شرکت در کلاس های نقاشی و ورزش چهار ساعت در هر هفته دعوت می شوند.
 
10. آیا ما رفتارهای نوآورانه را با پاداش های مالی یا تجربی، پاسخ دادیم؟ مزایای نوآوری را یکی از برنامه های تشویقی خود بسازید. کارکنان شرکت بیوتکنولوژی Genentech برای کمک هایی که نقش مهمی در دستیابی به مأموریت و اهداف استراتژیک شرکت دارند، چکی به مبلغ 1000 تا 2500 دلار دریافت می کنند. نام تجاری Starwood Hotels’ Westin با جایزه و پاداش های عجیب وغیر متعارف شناخته شده است، ایده هایی چون سفر پنج روزه برای کارمندان ارائه کننده بهترین ایده در سه ماه گذشته یا روزهای مرخصی بیشتر اعطا می شود.
 
این لیست جامع نیست؛ اما به شما در تعیین قدم های اشتباه در سال گذشته و اصلاح آنها کمک خواهد کرد. توجه داشته باشید که سؤالاتی که پاسخ شما به آنها خیر بوده برای اقدام در اولویت هستند. اکنون با مدنظر قرار دادن این رویکرد، سازمان شما به انبوهی از نوآوری های واقعی در سال آینده می رسد. 

چرا در سال گذشته به هدف های خود نرسیدید؟

51
این مطلب مفید بود ؟10
برگرفته از دنیای اقتصاد-/ف
برچسب : هدف
وبگردی