آتش سوزی هتل آسمان شیراز

خبرهای جدید از حادثه آتش سوزی هتل آسمان شیراز

تاریخ انتشار : 13 مرداد 1398کد مطلب : 1839زمان مطالعه : 2 دقیقه
ساعت 5 بامداد امروز یکشنبه 13 مرداد ماه 98 آتش سوزی هتل آسمان شیراز به طور کامل مهار شد.

اطفاء آتش سوزی هتل آسمان شیراز

تسنیم:آتش سوزی در هتل آسمان شیراز از ساعت 11:05 دقیقه روز 12 مردادماه آغاز شد و به گفته معاون خدمات شهری شهرداری شیراز تا حدود 5 بامداد ادامه داشت.

نیروهای آتش نشانی شیراز از نخستین لحظات حادثه در صحنه بودند و با نجات جان 30 نفر از کارگران و اطفای شعله های آتش ادامه عملیات مبنی بر تخلیه دود و خنک سازی را تا ساعت 2 بامداد ادامه دادند. 

مهار کامل حریق پس از 14 ساعت 

محمدهادی قانع مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز در ساعت یک و 30 دقیقه اعلام کرد که کندسوزی به اتمام رسیده، هیچ دودی در محل هتل آسمان دیده نمی شود و پس از 14 ساعت حریق به طول کامل مهار شد. 

به گفته وی آتش نشانان تا صبح در محل حضور دارند و کار لکه گیری را انجام دهند. قانع همچنین اعلام کرد که فردا (13 مرداد) ایمنی سازی سازه از سوی کارشناسان بررسی می شود. 

علیرضا عدلو مدیر روابط عمومی آتش نشانی شیراز نیز درباره لکه گیری چنین توضیح داد:نیروهای آتش نشان تا صبح در حال لکه گیری هستند، لکه گیری یعنی تمام تشک ها و فوم ها باید بازدید شوند و آب به آنها برسد تا کاملا کندسوزی تمام شود. 

پایان عملیات در ساعت 5 بامداد 

دقایقی پیش نیز معاون خدمات شهری شهرداری شیراز از طریق شبکه مجازی آتش نشانی شیراز اعلام کرد که در عملیات هتل آسمان ساعت 5 بامداد به طور کامل به پایان رسید. 

حرارت بسیار زیادی که در ساعات اولیه در طبقات منفی 3 و 4 این هتل ایجاد شده بود، مانع از امدادرسانی سریع بود. همچنین این حرارت که به گفته استاندار فارس تا 700 درجه هم اعلام شد، نگرانی هایی بابت ریزش ساختمان ایجاد کرد تا جایی که عنایت الله رحیمی استاندار فارس در گفت وگو با بخش خبری 20:30 این موضوع را با عنوان «ترک خوردگی سازه هتل بر اثر حرارت و احتمال ریزش ساختمان» مطرح کرد. 

این موضوع سبب شد که مدیریت بحران استانداری فارس تمامی اطراف هتل آسمان را تخلیه و رفت و آمد در خیابان رودکی شیراز را مسدود کند و تیمی از کارشناسان در محل حادثه حضور یابند تا از بروز حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/م

خبرهای جدید از حادثه آتش سوزی هتل آسمان شیراز

2.52
این مطلب مفید بود ؟11
برچسب : آتش سوزی
وبگردی