کاهش وزن در زنان
اگر با کاهش وزن درگیرید٬ احتمالا برخی از مشکلات آن را می دانید. اما بهتر است بدانید که در این زمینه تنها نیستید. در ادامه با راهکارهایی برای کاهش وزن در زنان آشنا شوید.

کاهش وزن در زنان

اگر با کاهش وزن درگیرید٬ احتمالا برخی از مشکلات آن را می دانید. اما بهتر است بدانید که در این زمینه تنها نیستید. در این جا به چند دلیل اصلی این مشکل می پردازیم:

احساسی خوردن
قبلاً هم در چنین شرایطی بوده ایم با همسرتان بحث می کنید٬ رئیس تان سر شما داد می زند٬ یا مثلاً کسی به ماشین تان در پارکینگ زده و در رفته.
 احساسات به مرور زمان شکل می گیرند و یکی از راه های ابراز آن ها این است که بنشینید و یک شکم سیر غذا بخورید. لعنت به هرچه رژیم. و خب٬ می دانید که این روش به افزایش وزن می انجامد و احساسات تان هم سر جایش خواهد بود.
 
تمرین کردن با حقه و ترفند
در موقعیت های این چنینی زیاد بوده اید:کم کردن 5 کیلو در یک هفته٬ ظرف دو هفته کم کردن دو سایز و غیره. تمام این ها راه کارهایی هستند که در این جور مواقع مغز به ما دستور می دهد. اما بهتر است از گول زدن خود دست بردارید چون اگر جواب می داد٬ این قدر از وضعیت خود ناراضی نبودید.
 کاهش وزن در زنان
 

مراقبه فراموش نشود

مراقبه
مراقبه ی منظم می تواند به حفظ آب بدن کمک کرده و مانع از کمبود وزن شود. سعی کنید تمام داروهای تجویز شده و بی نسخه را برای درمان خود و عوارض شان بررسی کرده و اگر دیدید که مانع از کاهش وزن تان می شود حتما با دکترتان مشورت کنید.
 
اضافه وزن در زمان بارداری
بدن به طور طبیعی در زمان بارداری اضافه وزن پیدا می کند تا بدین طریق مادر بتواند نوزاد درون شکم را تغذیه کرده و حتی بعد از زایمان٬ این وزن به همان حالت می ماند تا دوران شیردهی سپری شود.
 
چرا در این زمان وزن کم کردن مشکل می باشد؟
هر خانمی در طی بارداری 16 کیلو گرم وزن پیدا می کند که فقط 2 کیلو از آن باقی می ماند. مطالعه 622 خانم در دانشگاه کرنل نشان داد که فقط  خانمها سعی می کردند آن 5 کیلو گرم  را کم کنند.
بیشتر خانم ها در بارداری بعدی خود 2کیلو و نیم وزن  اضافه را به همراه خواهند داشت. تحقیق یک انسان شناس نشان داده که خانم ها در هر بچه داری 7 درصد اضافه وزن به دست می آورند چرا این چاقی ماندگار است؟ قسمتی از آن مربوط به زیست شناسی است.
بعد از این یک خانم بچه دار می شود، سطح پروژسترون پایین می آید، این هورمون متابولیسم بدن را افزایش داده و سبب سوختن کالری بیشتر می شود. این گفته ماما و پزشک زنان در دانشگاهی در نیویورک است.
 
با رژیم و ورزش چه باید کرد؟
 تا ممکن است به کودک شیر دهید. خانمهایی که به کودک خود به مدت یک سال شیر می دهند لاغرتر از خانم هایی می باشند که به کودک خود شیر نمی دهند. خانم ها باید سعی کنند کالری خود را به زمان قبل از بارداری برگردانند فقط باید مولتی و یتامین و آهن مصرف کنید یا روزانه 8 تا 12 لیوان آب بنوشید.
 ورزش و کاهش وزن بعد از باردادری

حواستان به غذا خوردنات باشد

غذای کودک خود را نخورید.
 خانمی ذکر کرده که به خودم تلقین می کنم که امروز خوب غذا خورده ام، اما ناگهان به یاد می آورم که امروز کلوچه شکلاتی یا ماکارانی و غذای اضافی کودک را خوردم. افرادی که کودک دارند به طور ناخودآگاه غذای اضافی یا اسنک کودک خود را میل می کنند. و بدین صورت پرخوری می کنند. بنابراین به جای خرید اسنک خانوادگی، یک اسنک تک نفره بخرید تا با این کار از پرخوری خود جلوگیری کنید.
 
یک ورزش روزانه و همیشگی را در پیش بگیرید.
بررسی و تحقیق یک دکتر نشان داد که مادران چاقی که یک سال بعد از متولد شدن اولین فرزند خود روزانه ورزش می کردند، در حدود 6 کیلو گرم لاغرتر از دیگر مادرانی بودند که اصلاً ورزش نمی کردند. تعدادی از این خانم ها گفته اند که آنها مثلاً روزانه نیم ساعت با کودک خود پیاده روی می کردند، بدین طریق توانستند به وزن قبل از بارداری خود برگردند.

راهکاری برای کاهش وزن در زنان

4.359
این مطلب مفید بود ؟518
برگرفته از الو دکتر , سیمرغ - / ک
برچسب : کاهش وزن
وبگردی