بازیافت خودرو
برخی از قطعات خودرو می تواند در وسایل نقلیه دیگر یا تولید مجدد هم مورد استفاده قرار بگیرد، 7 مورد از قطعات خودرو وجود دارد که بیشتر در بازیافت مورد نظر است.

برخی از قطعات خودرو که در بازیافت بیشتر مورد توجه هستند

نگهداری خودرو اغلب مستلزم حذف یا تعویض قطعات قدیمی یا فرسوده می باشد، قطعات و یا حتی کل خودرو که در تصادفات آسیب می بینند اگر آسیب بسیار گسترده باشد نیز ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند و بهتر است که به جای دور انداختن قطعات اتومبیل مستعمل و یا انداختنشان در زباله دان یا فرستادن آن ها برای دفع ایمن، ببینید که آیا آن ها قابل بازیافت هستند یا خیر.

بازیافت میزان زباله ایجاد شده در محل های دفن زباله و آسیب به محیط زیست عمر زمین را کاهش می دهد، در حالی که ماشین ها پیش از این منجر به افزایش دود در شهرهای پرجمعیت می شدند، اما برخی از قطعات آن ها می تواند در وسایل نقلیه دیگر یا تولید مجدد برای دیگر کارها استفاده شود که امروز در بخش دانستنی های خودرو در نمناک تعدادی از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

7 مورد از قطعات خودرو که بیشتر در بازیافت مد نظر هستند

1. روغن و فیلتر های روغن:

روغن ترمز به طور نامناسب منجر به آلودگی آب و منابع خاکی می شود ولی قابل استفاده مجدد است. روغن فقط کثیف می شود و هرگز واقعاً از بین نمی رود و زمانی که روغن خودرو را تعویض می کنید آن را به یک مرکز جمع آوری یا یک فروشگاه اتومبیل که بازیافت انجام می دهد، ببرید.

این روغن می تواند تمیز شده و دوباره به عنوان روغن جدید مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

علاوه بر این، فیلترهای روغن هم می توانند بازیافت شوند و هر فیلتر مقداری فولاد دارد و اگر به یک مرکز بازیافت بروید که آن ها را بپزیرد، به طور کامل از روغن اضافی پاک شده و در تولید فولاد مورد استفاده مجدد قرار می گیرد، همچنین به یاد داشته باشید زمانی که آن را به یک مرکز جمع آوری پذیرش تحویل می دهید حتما در یک کیسه پلاستیکی بسته باشد.

فیلتر روغن

بازیافت روغن و فیلتر های روغن

2. بازیافت شیشه ماشین:

شیشیه شکسته جلوی ماشین اغلب در محل های دفن زباله انباشته شده اند، زیرا شیشه بین دو لایه پلاستیکی محافظ مهر و موم شده است اما با این حال پیشرفت های تکنولوژیکی، حذف شیشه قابل بازیافت و بسیاری از شرکت های جایگزین برای بازیافت شیشه را آسان تر کرده است و حتی شرکت هایی وجود دارند که با گسترش بازیافت شیشه اتومبیل، حجم ضایعات را کاهش می دهند.

شیشه خودرو چند منظوره است و می تواند به عایق فایبر گلاس، بلوک های بتونی، بطری های شیشه ای، کاشی کف، پیشخوان، میز کار و جواهرات تبدیل شوند و یا حتی نقوش پلاستیکی بر روی شیشه اصلی نیز می تواند به عنوان چسب فرش و دیگر کاربردهای مشابه مورد استفاده قرار گیرد.

3. بازیافت لاستیک ها:

لاستیک ها غیر قابل تجزیه هستند، بنابراین اگر بازیافت نشوند، فضای زیادی در محل های دفن زباله می گیرند و سوزاندن آن ها هوا را با مواد سمی آلوده می کند و آب های قابل اشتعال را تولید خواهد کرد. لاستیک در شرایط خوبی برداشته می شود و می تواند در وسایل نقلیه دیگر استفاده شود و یا تعمیر شود و تایرهای نو تولید کنند.

معامله کننده های جنس های قراضه اغلب تایرهای قدیمی را به عنوان یک منبع با ارزش می دانند. بخش دانستنی های خودرو در نمناک اشاره کرده است که لاستیکی که به هیچ وجه قابل استفاده نیست هنوز هم می تواند بازیافت شود و به عنوان سوخت و آسفالت کردن بزرگراه استفاده شود ، پس برای مبارزه با تجمع ضایعات غیر ضروری، لاستیک های کهنه را به نزدیک ترین مرکز بازیافت ببرید.

بازیافت لاستیک خودرو

بازیافت لاستیک های خودرو

4. آهن قراضه:

فلز یکی از آسان ترین مواد ها برای بازیافت است، خودروی خسارت دیده یا از کار افتاده با رینگ، درها و دستگیره ی درها، آینه های سمت جلو، قابها و چرخ های فولادی همراه هستند. هر قسمت فلزی ماشین را می توان ذوب کرد و به چیز دیگری تبدیل نمود.

مراکز ضایعاتی می توانند وزن و قیمت خودرو را براساس قابلیت استفاده تخمین بزنند و زمانی که قطعات ویژه ای برای بازیافت و یا انواع دیگری برای دفع زباله برداشته می شوند، چیزی که از وسیله نقلیه باقی مانده، به صورت مکعب های فلزی غیرقابل تشخیص باقی خواهند ماند.

5. موتور و قطعات سیستم انتشار:

موتورها و چندین قسمت از آن ها طول عمر بسیار بالایی دارند و می توانند بعد از جدا شدن، بازسازی شوند، به گونه ای که می توان آن ها را تمیز و بازسازی شده دوباره فروخت.

بسیاری از مکانیک ها حتی موتورهای صدمه دیده یا دور افتاده را با تکنولوژی و مواد پیشرفته ترمیم می کنند تا آن ها را کارآمدتر و سازگار با محیط زیست کنند، این موتورهای ترمیم شده می توانند یک راه حل سبزتر و کم هزینه برای تعویض موتور خودرو ایجاد کنند.

اگر چه برخی قسمت ها مختص مدل های خاص خودرو مثل شمع، انتقال دهنده، رادیاتورها و مبدل های کاتالیزور هستند ، اما می توانند برای تولید کنندگان بسیار ارزشمند و دارای پتانسیل ترمیم و باز سازی باشند.

بازیافت خودرو

قطعاتی از خودرو که بیشتر بازیافت می شوند

6. بازیافت قطعات پلاستیکی:

اگر چه ممکن است شما به آن فکر هم نکنید، اما اتومبیل واقعاً شامل مقدار قابل توجهی پلاستیک است. همه چیز، از داشبورد گرفته تا مخازن گاز اغلب از مواد پلاستیکی قابل بازیافت ساخته می شوند. چراغ ها، سپرها و سایر قسمت های داخلی را می توان از بقیه خودرو جدا کرد و یا برای تبدیل به محصولات جدید تکه تکه یا ذوب نمود، علاوه بر این اگر آن ها هنوز در شرایط خوبی هستند، می توان به مغازه های تعمیر خودرو به عنوان قطعات جایگزین فروخت.

7. بازیافت باتری ها و سایر لوازم الکترونیکی:

باتری های خودرو و دیگر وسایل الکترونیکی اغلب حاوی سرب و دیگر مواد شیمیایی هستند که اگر در محل دفن زباله ریخته شوند، می توانند محیط را آلوده کنند. بسیاری از شهر ها به فروشگاه های خودرو نیاز دارند تا باتری های قدیمی را به سازندگان یا مراکز بازیافت برای دفع ایمن بفرستند و بسیاری از کشورها قانونی دارند و به افرادی که باتری های قدیمی را برای یک ماشین جدید مبادله می کنند، پاداش می دهند.

بسیاری از باتری های خودرو در شرایط خوب و قابل استفاده مجدد قرار دارند و اگر برای بازیافت انتخاب شوند، از طریق یک دستگاه هامرمیل شکسته می شوند و به قطعات کوچک تقسیم خواهند شد، این قطعات به ظرفی از مواد سنگین تر مانند سرب فرو می روند و پلاستیک به ساچمه تبدیل می شود و به تولید کنندگان فروخته می شود تا به موارد باتری جدید تبدیل شود، هم چین سرب ذوب می شود و در نهایت به عنوان بشقاب و دیگر اجزای باتری بازسازی می شود، اسید کهنه هم به سولفات سدیم برای استفاده در مواد شوینده، شیشه و منسوجات تبدیل می شود.

مرحله بعدی

برنامه تعویض روغن موتور

تعویض روغن موتور حیات موتور است، روغن در داخل ظرف نفتی قرار دارد که زیر ماشین متصل به کف موتور قرار دارد و تمام قسمت های داخلی موتور باید توسط روغن موتور روغن کاری شود و روغنکاری ناکافی باعث خواهد شد که این بخش ها سریع تر و در نهایت با هم از بین بروند …

 

برخی از قطعات خودرو که بیشتر بازیافت می شوند

35
این مطلب مفید بود ؟32
منبع : بخش سرگرمی نمناک/ح.ب/ن
وبگردی