مدل کوتاهی مو
کوتاه کردن موها یکی از بهترین کارها برای ایجاد تغییر در چهره است اما باید قبل از انتخاب مدل کوتاهی مو به فرم صورت خود توجه کنید.

مدل کوتاهی مو بر اساس فرم صورت

یک تغییر ساده در موها صورت را زیباتر جلوه می دهد بنابراین خانم هایی که می خواهند در چهره خود تغییر ایجاد نمایند و چهره خود را زیباتر کنند . انتخاب مدل مو متناسب با چهره شمامی تواند به این کار کمک کند پس با دانستن فرم صورت خود بهترین مدل مو را برای خود انتخاب نمایید زیرا هر مدلی به صورت خاصی می آید . اگر می خواهید بدانید چه مدلی مناسب حالت موها و صورت شماست،این بخش از دنیای مد نمناک را مطالعه نمایید.

مدل کوتاهی مو

مدل مو مناسب صورت بیضی ها

اگر دارای صورت بیضی شکل هستید به شما تبریک می گوییم زیرا شما بهترین نوع صورت و کامل ترین آن را دارید و با هر مدل مویی زیبا به نظرمی رسید پس هر مدل مو بلند یا کوتاه به شما می آید فقط کافی است موهای نزدیک به استخوان های گونه ، لب ها و چانه را خرد کنید تا زیباتر به نظر برسید.

مدل مو مناسب صورت گرد

اگر صورتی گرد دارید باید موهایتان را طوری بیارایید که صورت شما را باریک تر و کشیده تر نشان دهد و پهنای صورتتان کمتر به نظر آید . مدل های چتری دار یا خرد شده به این دلیل که صورت را لاغرتر نشان می دهد بسیار برای اینگونه افراد با صورت گرد مناسبند.

اما قد موهای تان باید از چانه بلندتر باشد زیرا در غیر اینصورت ، صورت شما چاق به نظر می رسد. مدل موهایی که روی فرق سر کمی پف می کند و یا پف یا فر دادن جلوی موها در اطراف گردن می تواند چهره شما را زیباتر کند.

ممنوعه های صورت گرد

برای افرادی که دارای صورت گرد هستند مدل های ساده، بسیار کوتاه و پسرانه مناسب نیست . این افراد نباید موهای خود را دم اسبی سفت ببندند و همچنین نباید جلوی موها را خیلی صاف نمایند و روی صورت بیاورند.

مدل مو مناسب صورت مربعی

برای کشیده تر شدن صورت تان مدل های موی بلند را انتخاب کنید . دقت کنید مو شما در کناره های صورت، باید صاف باشد و روی کناره های صورت به صورت ملایم بیاید. برای افراد دارای صورت مربعی مدل های یکدست و ساده که بلندی آن تا زیر شانه است مناسب می باشد.

یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد با صورت مربعی مدل هایی است که روی فرق سر پف می کنند و برجسته می شوند. افراد دارای صورت مربعی باید موهای خود را به صورت چتری کم در آورند و یا موهای کمی روی صورت خود بریزند . اگر دارای چانه بزرگی دارید، موهای خود را لایه لایه روی آن کاری کنید تا بزرگی چانه شما به نظر نرسد.

ممنوعه های صورت مربعی

برای صورت های مربعی موهای کوتاه مناسب نیست زیرا بیشتر این صورت ها را به شکل مربع می کند.

مدل مو مناسب صورت مثلثی

افرادی که دارای صورت مثلثی هستند باید موهای خود را طوری کوتاه کنند که چانه و گونه کم عرض به نظر برسد و پهنای ناحیه پیشانی بیشتر به نظر آید . مدل های فر و حالت داری که قاب صورت را دربربگیرد مناسب صورت های مثلثی است. اگر می خواهید فرم مثلثی چهره شما تغییر کند مدل های یکدست و ساده را که تا زیر شانه می آید انتخاب نکنید .

برای اینگونه صورت ها موهای لایه لایه که بلندیشان به روی شانه برسد مناسب است. بهترین انتخاب برای صورت های مثلثی ، مدل های بسیار شلوغ مثل مدل های سرخپوستی است که موها را پرحجم نشان می دهند. چتری های بلند نیز می توانند شما را زیباترنشان دهند.

ممنوعه های صورت مثلثی

موهای خود را مدلی که دور قاب صورت را نمی گیرند نزنید زیرا پیشانی و قسمت سر را پهن تر و چانه را باریک تر نشان می دهند.

مدل مو مناسب صورت های لوزی

اگر دارای صورت لوزی شکل هستید بسیاری از مدل ها برازنده شماست پس موهای خود را مدل یکدست تا روی شانه ها یا مدل حالت دار بلند کوتاه کنید . برای صورتهای لوزی شکل موهای فر با قد متوسط تا زیر چانه بسیار مناسب است.

اگر مدل موی بلند را می پسندید قد موهای تان باید تا روی شانه ها باشد و در اطراف قاب صورت کمی لایه لایه شده باشد. مدل چتری موجب زیبایی بیشتر صورت لوزی شکل می شود. موهای شما باید به این که استخوان گـونه باریک جلوه داده شود و پهنای پیشانی و فک افزایش یابد ، کمک کند.

ممنوعه های صورت لوزی

بار دیگر در بخش دنیای مد نمناک اشاره کرده ایم که مدل های خیلی شلوغ و لایه لایه که موها را پرحجم نشان می دهند، برایتان مناسب نیست . مدل های کوتاه نیز برای صورت های لوزی مناسب نیستند زیرا قسمت بالایی صورت را پهن تر نشان می دهند.

مدل مو مناسب صورت مستطیلی

صورت های مستطیلی دارای چهره لاغر و کشیده هستند و باید موهای خود را طوری کوتاه کنند تا صورتشان کوتاه تر و پهن تر گردد بنابراین باید مو تا کناره های چانه بیاید و هر چه قد مو هایشان کوتاه تر باشد برای صورتشان مناسب تر است. شینیون موهای شما باید طوری باشد که در کنار صورت قرار بگیرد.

ممنوعه های صورت مستطیلی

موهایتان را تا هم سطح چانه کوتاه نکنید زیرا باعث می شود که نظر دیگران به چانه و فک شما جلب شود و صورتتان کشیده تر نشان داده شود پس بهتر است موها خود را مصری کوتاه نکنید.

بهترین مدل موی کوتاه و کوتاهی برای فرم صورت های مختلف

3.6199
این مطلب مفید بود ؟14257
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
وبگردی