خرید یخچال
در زمان خرید یخچال باید به خیلی از نکات توجه کرد مثلا اندازه و کاربرد آن، اینکه آیا این یخچال مناسب با فضای آشپزخانه شما هست یا نه و خیلی مسائل دیگر.

 نکات مهمی که هنگام انتخاب و خرید یخچال باید در نظر گرفت

اگر تصمیم دارید و زمان آن رسیده که یخچال کهنه خود را تعویض کنید باید نکاتی را بخاطر داشته باشید میانگین عمر یک یخچال حدود 12 سال است، و در طول یک دهه و یا از آخرین باری که به سیستم جدید، عملکرد، طراحی و قیمت نگاه کردید همه چیز تغییر کرده است.

اگر می خواهید بهترین فریزر را با بهترین قیمت تهیه کنید، باید به سرعت با بازار آشنا شوید، آنچه را که نیاز دارید مشخص کنید . در این بخ شاز نمناک توضیحات کلی و مفیدی در مورد انتخاب و خرید انواع یخچال فریزرها برایتان ارائه کرده ایم که تصمیم گیری را برای شما راحت تر می سازد.

مرحله 1:شناسایی نیازها در خرید یخچال

یخچال ها شکل و اندازه های مختلفی دارند که با بیشتر بودجه ها و آشپزخانه همخوانی داشته باشند. لوازم مدرن با لیستی طولانی از ویژگی ها در دسترس قرار می گیرند و در حالی که برخی از آن ها ممکن است برای شما بسیار ارزشمند باشند، برخی دیگر تقریبا بی ارزش خواهند بود.

پیش از شروع به خرید، نیازهای اساسی و نیازهای اولیه خود را در این چهار حوزه ارزیابی کنید:

1. فضا

ممکن است تصمیم بگیرید یخچال جدید خود را در یک نقطه جدید آشپزخانه قرار دهید، یا ممکن است فقط از همان فضا استفاده کنید. در هر صورت باید اندازه گیری کنید که آیا برای یخچال بزرگ تر فضا دارید یا نه، یا باید از یک مدل جمع و جور استفاده کنید.

ارتفاع، عمق و عرض را اندازه بگیرید و از فضای خالی موجود برای باز کردن درها توجه کنید. علاوه بر این، درها را باز کرده و فضا را خالی کنید تا بتوانید برای تحویل برنامه ریزی کنید.

انواع یخچال فریزر

نکات مهم و کلیدی برای خرید یخچال مناسب

2. کاربرد

شما مجرد، زوج، یا یک خانواده پنج نفر هستید ؟ آیا زیاد غذا می خورید و اغلب مهمان های زیادی برای پذیرایی دارید؟ این ها انواع عواملی هستند که در خرید یخچال مورد نیاز هستند.

در مورد تاریخچه خود با لوازم جاری فکر و لیستی از مزایا و معایب تهیه کنید اگر بارها با کمبود فضای فریزر درگیر بوده اید و یا در پیدا کردن چیزهایی که به دنبالش هستید مشکل داشته اید، می خواهید یخچال جدید این مشکلات را حل کند.

3. مناسب و مورد علاقه

شاید بخواهید آب سرد کن و یخ ساز داشته باشید احتمالا این دستگاه را حداقل به مدت 10 سال دارید، پس ویژگی هایی که می خواهید از آن لذت ببرید را توجه کنید. لیستی از گزینه های اضافی که می خواهید تهیه کنید و آن ها را به درجه اهمیت قرار دهید رتبه بندی ها را بررسی و به یاد داشته باشید که هزینه اضافی برای هر کدام از آن ها وجود دارد.

4. بودجه

به جای تمرکز بر روی یک مقدار ثابت، با یک محدوده قیمت راحت بالا بیایید. مهم ترین عدد در اینجا بالاترین عدد است، چون هرگز نمی خواهید تا اندازه سقف خرید و دقت کنید که در دوام، عملکرد و بهره وری انرژی در هنگام تعیین چشم انداز بلندمدت خود در هزینه ها صرفه جویی کنید.

چه یخچالی بخرم

خرید یخچال با توجه به پس انداز

مرحله 2:گزینه های خود را در خرید یخچال بشناسید

زمانی بود که یخچال ها کمی بزرگتر از جعبه بود خوشبختانه، تکنولوژی پیشرفت کرده است و گزینه های زیاد هستند، طرح ها و ویژگی هایی که در حال حاضر تجمل محسوب می شوند، مانند ضروریات اصلی به نظر می رسند. باید چند نوع اصلی یخچال را در بازار با برندهای اصلی و ویژگی های موجود در نظر بگیرید.

فریزر در قسمت بالا :

طراحی یخچال کلاسیک، مدل هایی که در قسمت بالا فریزر دارند سال هاست مورد استفاده قرار گرفته اند. آن ها بخش اصلی برای غذای تازه و یک محفظه فریزر کوچک تر در بالای آن دارند. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید تا مواد منجمد را ذخیره کنید، این سبک یخچال ایده آل نیست.

هم چنین آن ها لوازم ابتدایی بسیار ساده ای هستند و فاقد امکانات اضافی از قبیل آب سرد کن و یخ ساز هستند. چنانچه نمناک پیشنهاد می کند اگر می خواهید هزینه زیادی را صرف نکنید و آشپزخانه کوچکی دارید گزینه خوبی است.

فریزر در قسمت پایین:

به طور متوسط این یخچال ها کمی بزرگ تر از فریزر مدل قبل هستند آن ها طرح بندی متفاوتی نسبت به فریزرهای بزرگ تر در قسمت پایین دارند. این مدل دسترسی آسان تر به آیتم های تازه را فراهم می کنند، مواد غذایی یخ زده سخت تر دردسترس خواهند بود. حتی با کمک فریزرهای کشویی باید خم شوید تا هر چیزی که می خواهید را بردارید.

اگر می خواهید برای غذای یخ زده فضای بیشتری داشته باشید و دسترسی آسان تر به آیتم های تازه از این نوع استفاده کنید.

ساید بای ساید :

این سبک یخچال نسبت به مورد قبل بزرگتر است . مدل های ساید بای ساید تعادل بین فریزر و یخچال دارند و ویژگی های اضافی را ارائه می دهند. آن ها با دو در، یکی برای فریزر در سمت چپ و دیگری برای یخچال در سمت راست از هم جدا می شوند درها نیز نسبتا باریک هستند چون تاب بر می دارند.

این یخچال ها یخ ساز و آب سردکن و کنترل های لمسی دارند. اگر می خواهید حداکثر ذخیره سازی را داشته باشید مورد مناسبی است.

یخچال ساید

خرید یخچال با توجه به فضای آشپزخانه

یخچال با در فرانسوی ( فرنچ) یا همان یخچال های سه در:

ترکیبی از مدل ساید بای ساید با فریزر در قسمت پایین است یخچال با در فرانسوی سعی در ارائه همه چیز دارند. آن ها معمولا دارای پیشرفته ترین ویژگی ها از جمله توابع هوشمند، عملکرد متصل به هم و محفظه های مخصوص هستند. مدل های فرانسوی نیز محبوب ترین انواع یخچال هستند، بنابراین در اکثر رنگ ها و گزینه های مختلف موجودند. در نتیجه شما نیز هزینه بالایی برای آن ها خواهید پرداخت.

یخچال های توکار :

گران و زیبا هستند و تقریبا با کابینت ها متناسب شده اند اینها معمولا عریض (30 تا 48 اینچ)هستند و تا 27 متر مکعب ظرفیت (که تنها 70 درصد آن قابل استفاده است). طوری باید انتخاب شود مطابقت با کابینت آشپزخانه داشته باشد.

یخچال های کوچک :

برای اتاق خوابگاه، دفتر یا آشپزخانه عالی است. به خاطر داشته باشید که برخی از مدل ها تنها یک چهارم یخچال معمولی ظرفیت دارند عملکرد دما را می توان در برخی از مدل ها انجام داد (اجازه می دهد تا بالای 40 درجه فارنهایت افزایش یابد، نقطه ای که در آن غذا شروع به رشد باکتری های مضر می کند)، بنابراین این یخچال را برای سودا و نوشیدنی های دیگر و یا نگه داری موقت میان وعده ها استفاده کنید (به جای شیر، میوه، یا سایر خوراکی هایی که زودتر خراب می شوند )

مواردی که باید هنگام خرید یخچال به آن توجه کنید :

برچسب انرژی که روی آن ها نوشته شده :

بهره وری انرژی نکته بسیار حائز اهمیت برای مشتریان است همه یخچال های جدید خیلی بهتر از یک دهه پیش هستند، اما نگاهی به برچسب به شما کمک می کند تا جای ممکن سبز را انتخاب کنید.

یخ ساز و آب سرد کن :

این یکی از ویژگی هایی است که خریداران در خواست می کنند :ما دریافتیم این مدل ها با این راحتی به به تعمیر بیشتری نیاز دارند هزینه های انرژی نیز بالاتر است.

یخساز یخچال

خرید یخچال با توجه به امکانات آن

یخچال های دور این دور :

بدون باز کردن تمام درها می توانید از نوشیدنی ها و... استفاده کنید. این کار باعث صرفه جویی در هزینه های انرژی در طولانی مدت خواهد شد.

ویژگی های تازگی :

تبخیر کننده دوگانه به حفظ سطوح رطوبت بالاتر در محدوده یخچال کمک می کنند و از انتقال بوهای فریزر به آنجا جلوگیری می کنند. باکتری ها و کپک را حذف می کند در حالی که بیشتر غذا را تازه تر نگه می دارند.

کنترل دما:

تصمیم می گیرید که چقدر یخچال در محدوده ای سرد باشد مثالا، یک کشو را برای خنک تر کردن از بقیه یخچال نگه دارید تا گوشت، ماهی و برش های سرد را بهتر نگه داری کنید.

طبقه و کشوهای بهتر :

می توانید طبقات تقسیم را به طور مستقل مرتب کنید، و درها را برای متناسب کردن آیتم های بلندتر تنظیم کنید. با این حال، اگر در یخچال ها سطل های ذخیره سازی عمیقی برای تخم مرغ، شیر و یا کره داشته باشد، آگاه باشید که این اشیا در قفسه های داخلی بهتر هستند و دمای خنک تر نگه داری آن ها را طولانی تر می کند.

فیلتر آب:

حذف هزینه و هدر رفتن بی پایان بطری های آب پلاستیکی با خرید یک یخچال با یک فیلتر توکاربه پایان خواهد رسید آبی که با آن آشپزی می کنید و می خورید طعم بهتری دارد و شامل کلرین، فلزات سنگین، و دیگر عوامل مضر کمتری است.

رنگ و ظاهر یخچال :

ظاهر یخچال که در نهایت آن را بررسی می کنید، موضوع کمی نیست. خارج از اندازه و ویژگی ها، یک یخچال (یا هر دستگاه بزرگ)می تواند تاثیر زیادی بر فضای دکور داشته باشد یک یخچال ساده و زیبا می تواند به آشپزخانه تان زیبایی دهد.

بسته به نگاهی که به دنبال آن هستید، ممکن است تصمیم بگیرید که یخچال جدید باید با رنگ (و بافت)سایر وسایل اطراف مطابقت داشته باشد می توانید این کار را انجام دهید و یخچال را با رنگ های روشن و یا طراحی الهام گرفته از رنگ انتخاب کنید تا زمانی که بقیه اتاق خنثی است، لوازم متمایز شما به عنوان نقطه کانونی مثبت عمل خواهند کرد.

راز خرید یخچال خوب + معرفی مشخصات انواع بخچال فریزر جدید

45
این مطلب مفید بود ؟41
منبع : cnet / consumerreports / onlinespunky / moneycrashers / goodhousekeeping / بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ
برچسب : یخچال
وبگردی