بوی بد دهان

بهترین روش رهایی از بوی سیر

کد مطلب : 1921زمان مطالعه : 2 دقیقه
شاید بهترین راه برای رفع بوی سیر از دهان نخوردن این گیاه مقوی باشد. اما اگر دوست ندارید این گیاه را از برنامه غذایی خود حذف کنید ما روشی مناسب را برای شما پیشنهاد می کنیم تا هم سیر بخورید هم دهانتان بوی سیر ندهد.

بوی سیر و راه های رهایی از آن

توجه داشته باشید که اگرچه ممکن است بتوانید ترکیباتی که منجر به ایجاد بوی بد سیر در دهان می شوند را خنثی کنید ولی همچنان بوی این ترکیبات سولفور از طریق ریه و بازدم شما به مشام می رسند. اما اثر بخشی این درمانها قابل بحث است چرا که تا حد قابل ملاحظه ای بوی سیر را کاهش خواهند داد.

بوی سیر

چند روش برای رهایی از بوی بد سیر

روش های موثر برای رهایی از بوی بد سیر
موثرترین روش برای این مورد، حذف مکانیکی ذرات سیر و ترکیبات فرار سولفور از دهان است انجام این کار با مسواک زدن دندان ها، کشیدن نخ دندان، استفاده از دهان شویه و تمیز کردن زبان با مسواک و یا وسایل مشابه، تا مقداری موثر است. تمیز کردن زبان نیز روشی بسیار موثر در از بین بردن ترکیبان سولفور از دهان است.
لیست زیر موارد دیگری است که قبل یا بعد از انجام موارد فوق در حذف بوی سیر از دهان شما تاثیر خواهد داشت.

جعفری بخورید:در اکثر موارد در بسیاری از دستورات غذایی که از سیر استفاده شده از جعفری نیز استفاده می شود چرا که استفاده از جعفری در خنثی سازی بوی بد سیر از دهان موثر است. پس بهتر است پس از مصرف سیر، جعفری بخورید.

هل، نعنا، رازیانه، میخک بخورید:این دانه و گیاهان دارویی نیز مانند جعفری کمک موثری در خنثی سازی و پوشش دادن به بوی بد سیر در دهان خواهند کرد.

لیمو بخورید:لیمو در از بین بردن بوی بد سیر از دهان مفید است. این میوه همچنین دارای خواص ضد باکتری است و باکتری ها از بین می برد. پس از خوردن سیر، یک تکه لیمو بمکید. همچنین شستن دست ها با آب لیمو برای از بین بردن بوی سیر از دست ها کمک خواهد کرد.

چای بنوشید:چای، به خصوص چای سبز و چای نعنایی دارای پلی فنول است که به کاهش ترکیبات فرار گوگرد کمک می کند. پس نوشیدن چای را همراه یا پس از مصرف سیر امتحان کرده و شاهد نتایج مثبت آن باشید.

آدامس بدون قند بجوید:جویدن آدامس بدون قند، بوی بد سیر را در دهان پوشش داده و در از بیرون راندن ذرات آن که ممکن است در بین دندان ها باقی مانده باشد موثر است.

شیر بنوشید: نوشیدن شیر در کاهش بوی بد سیر از دهان تاثیر دارد. محتوای چربی در شیر به رفع این بو کمک می کند بنابراین مصرف شیر پرچرب نسبت به شیر کم چرب موثرتر خواهد بود و این تاثیر در صورتی مشخص خواهد شد که شیر با سیر مخلوط شده و با هم مصرف شوند.

دانه های قهوه بجوید:افراد مختلفی گزارش داده اند که جویدن دانه های قهوه به کاهش بوی سیر از دهان کمک موثری خواهد کرد.

قرص های بدون بوی مکمل سیر مصرف کنید:
اگر از سیر تنها به خاطر خواص درمانی آن استفاده می کنید، می توانید به استفاده از مکمل های بدون بوی سیر نیز فکر کنید.

بهترین روش رهایی از بوی سیر

4.4146
این مطلب مفید بود ؟12818
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از salamatnews.com
برچسب : سیر
وبگردی