تغذیه مناسب
تغذیه مناسب والیبالیست ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، رژیم غذایی والیبالیست ها باید شامل 4 گروه پتاسیم و کلسیم و آهن و سدیم باشد.

با تغذیه مناسب والیبالیست ها آشنا شوید.

رژیم غذایی والیبالیست ها باید شامل 4 گروه پتاسیم و کلسیم و آهن و سدیم باشد.

دکتر علی محمدی متخصص پزشکی_ورزشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوانگفت:یک فرد والیبالیست باید قبل از مسابقه و حین مسابقه و بعداز بازی مراقب تغذیه خود باشد.
 تغذیه مناسب

رژیم غذایی والیبالیست ها

وی درباره تغذیه مناسب قبل از زمان مسابقه گفت:باید در این وعده غذایی حتما از 3 تا 4 گروه هرم غذایی استفاده شود و به عنوان مثال حتما از خانواده نان و غلات، خانواده پروتئین ها، شیر و لبنیات و میوه ها بهتر است در این گروه استفاده کنیم و باید شامل 300 تا 400 گرم کربو هیدرات باشد تا حین مسابقه فرد دچار کمبود قند نشود.
 
وی پیرامون این نکته که یک فرد والیبالیست حرفه ای یک ساعت قبل از شروع مسابقه چه چیزی مصرف کند نیز خاطر نشان کرد:یک ساعت قبل از شروع مسابقه باید از مصرف چربی به هر مقدار خودداری کرد زیرا ممکن است باعث کاهش هوشیاری در فرد شود، چون بسیار هضم طولانی دارد و انرژی طرف را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.
 
وی اضافه کرد:باید میزان این وعده غذایی دارای مقدار کم تری از کربو هیدرات، نسبت به 4 ساعت قبل مسابقه باشد و به طور معمول هر والیبالیست باید به ازای هر کیلوگرم از وزن خود، یک گرم کربو هیدرات مصرف کند.
 
تغذیه مناسب

تغذیه مناسب والیبال

 
وی درباره تغذیه ای که والیبالیست حرفه ای در حین مسابقه باید داشته باشد نیز گفت:هر 20 دقیقه تا نیم ساعت باید به میزان 250 تا 300 سی سی نوشیدنی مصرف شود، چون هم به علت فعالیت هوازی میزان آب بدن کم می شود و علت دیگر آن، کمک به کاهش استرس می باشد.

تغذیه مناسب ، تغذیه مناسب برای والیبالیست ها

3.832
این مطلب مفید بود ؟248
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از باشگاه خبرنگارارن - / ک
وبگردی