هواشناسی

بارش‌های رگباری در 4 استان

تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1402کد مطلب : 19923زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر با اشاره به بارش‌های رگباری در 4 استان گفت: امدادگران هلال‌احمر همچنان در آماده باش‌اند.

مهر:مرتضی مرادی پور، معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر اعلام کرد:روز چهارشنبه با هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر ورود جبهه جدید بارشی به کشور و وقوع بارش‌های رگباری بهاره در روزهای شنبه و یکشنبه، 30 و 31 اردیبهشت‌ماه در استان‌های غربی، امدادگران هلال‌احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی با اشاره به این خبر افزود:عصر امروز، شنبه 30 اردیبهشت در استان اردبیل با آبگرفتگی معابر در شهرستان‌های مشکین شهر و گرمی رو به رو بودیم که امدادگران هلال احمر مشغول امدادرسانی به متاثرین از این آبگرفتگی شدند.

معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر ادامه داد:علاوه بر این در استان آذربایجان شرقی، شهرستان اهر و کلیبر نیز شاهد آبگرفتگی، در استان آذربایجان غربی آبگرفتگی در شهرستان تکاب و در ایلام نیز آبگرفتگی در سرابله به وقوع پیوست که امدادگران هلال احمر اقدام به تخلیه آب چند باب منزل مسکونی در این استان‌ها کردند.

وی گفت:طی تماس تلفنی که با مراکز eoc در استان‌های فوق گرفته شد در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد اما با توجه به تداوم بارش‌ها تا عصر فردا، رعایت نکات ایمنی زیر، به کاهش خسارات ناشی از سوانح جوی کمک می‌کند.

مرادی پور بیان داشت:هموطنان با توجه به بارش هاش ناگهانی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها، از اتراق در کنار و در مسیر رودخانه‌ها جدا خودداری کنند. همچنین اطلاع از وضعیت آب و هوا، وضعیت جاده‌ها، رعایت توصیه‌های ایمنی برای اطمینان از وضعیت خودرو و داشتن لوازم اضطراری برای عبور از جاده‌های لغزنده را برای حفظ سلامت خود و سایر سرنشینان خودرو جدی بگیرند.

وی خاطر نشان کرد:هموطنان در هر جای ایران که هستند، در صورت نیاز به امداد و نجات در حوادث، در کوتاه‌ترین زمان ممکن امدادگران هلال احمر در کنار آنها خواهند بود. شماره تلفن امداد و نجات هلال احمر 112 و آماده امداد و نجات افراد حادثه دیده در حوادث است.

انتهای پیام/م

بارش‌های رگباری در 4 استان

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : هواشناسی
وبگردی