رنکینگ باشگاه های جهان

سقوط استقلال و صعود پرسپولیس در رنکینگ جهانی

تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1401کد مطلب : 20926زمان مطالعه : 2 دقیقه
در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های فوتبال باشگاهی جهان تیم پرسپولیس یک پله صعود کرد، اما استقلال 2 پله سقوط داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان:بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (20 اردیبهشت) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با 1610 امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته قبل در رتبه پنجم قاره آسیا و با یک پله صعود نسبت به رده بندی پیشین در سطح جهانی در رتبه 112 جای گرفت.

تیم فوتبال استقلال با 1562 امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته قبل در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران باقی ماند. همچنین شاگردان فرهاد مجیدی با یک پله سقوط نسبت به رده بندی پیشین در جایگاه 9 آسیا و با 2 پله سقوط در رتبه 176 جهان قرار گرفتند.

تیم فوتبال سپاهان با 1501 امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی سومین تیم برتر فوتبال ایران است. این تیم همچنان در رتبه 18 آسیا ایستاده است. طلایی پوشان اصفهان در سطح جهانی هم با 4 پله صعود در رتبه 287 جای گرفته اند.

در این رده بندی تیم فوتبال فولاد، گل گهر سیرجان و تراکتور در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران قرار دارند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه 5 تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم کاوازاکی فرونتال ژاپن همچنان با 1685 امتیاز صدرنشین است. پس از این تیم، الهلال عربستان سعودی با 1652 امتیاز و اولسان هیوندای هم با 1628 امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم جای دارند. الدحیل قطر با 1623 امتیاز همچنان در رتبه چهارم قاره کهن ایستاده است.

در رده‌بندی جهانی هم جایگاه 2 تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نکرده است و لیورپول با 2073 امتیاز همچنان صدر جدول را در اختیار دارد. پس از سرخپوشان انگلیسی، تیم منچسترسیتی با 2010 امتیاز همچنان در رتبه دوم قرار گرفته است. رئال مادرید 1990 امتیازی با یک پله صعود در رتبه سوم و بایرن مونیخ با 1964 امتیاز با یک پله سقوط در رتبه چهارم ایستاده اند. اینترمیلان با 1907 امتیاز و با یک پله صعود در رتبه پنجم برترین تیم‌های باشگاهی جهان قرار دارد.

پورتو با مهدی طارمی با 3 پله صعود به رتبه 10 رسیده، لورکوزن تیم سردار آزمون با 9 پله صعود به رتبه 19 و فاینورد هم با علیرضا جهانبخش، با 2 پله صعود به رتبه 41 صعود کرده اند.

10 تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

لیورپول

منچسترسیتی

رئال مادرید

بایرن مونیخ

اینتر میلان

آژاکس

بارسلونا

چلسی

میلان

پورتو

انتهای پیام/م

سقوط استقلال و صعود پرسپولیس در رنکینگ جهانی

52
این مطلب مفید بود ؟20
وبگردی